«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί, δεν θα εγκαινιαστεί, θα παραδοθεί στους πολίτες της πόλης την 30η Νοεμβρίου 2024, σε 95 μέρες από τώρα», τόνισε σήμερα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εκδήλωση με θέμα «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη / Παρουσίαση Ψηφιακής Πλατφόρμας erga.gov.gr», στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
«Η Θεσσαλονίκη αλλάζει. Αλλάζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Καμία κυβέρνηση δεν έχει υλοποιήσει περισσότερα έργα υποδομής για τη Θεσσαλονίκη απ’ ό,τι αυτή η κυβέρνηση», επισήμανε ο Πρωθυπουργός, αφού παρουσιάστηκε η πρόοδος στην εκτέλεση σημαντικών έργων για την πόλη και ευρύτερα την Κεντρική Μακεδονία, με έμφαση στους τομείς των μεταφορών, της υγείας, της επιχειρηματικότητας, του περιβάλλοντος και του πολιτισμού.
«Η Θεσσαλονίκη εντός της επόμενης τετραετίας θα έχει το πιο σύγχρονο αντικαρκινικό νοσοκομείο και το πιο σύγχρονο παιδιατρικό νοσοκομείο στη χώρα. Σε συνδυασμό με σημαντικές παρεμβάσεις οι οποίες γίνονται από το Ταμείο Ανάκαμψης σε όλες τις κτηριολογικές μας υποδομές, σε τμήματα επειγόντων περιστατικών, σε κέντρα υγείας, ουδέποτε είχαμε ένα τέτοιο σχέδιο ανάταξης των υποδομών του ΕΣΥ όπως αυτό το οποίο υλοποιείται από αυτή την κυβέρνηση», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Αναφερόμενος στις δημόσιες μεταφορές και στα 110 καινούργια ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που εξυπηρετούν δρομολόγια στη Θεσσαλονίκη, ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε: «προφανώς δεν σταματάμε μόνο εκεί. Ο σκοπός μας δεν είναι μόνο να αντικαταστήσουμε παλιά λεωφορεία, αλλά να αυξήσουμε συνολικά και τον αριθμό τους, έτσι ώστε το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης, με τα νέα, σύγχρονα, αντιρρυπαντικά, προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία λεωφορεία, να καλύψει όλες τις ανάγκες του μητροπολιτικού συγκροτήματος».
Όσον αφορά στο «Flyover», ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε πως πρόκειται για ένα έργο «το οποίο προχωράει με μεγάλη ταχύτητα». «Πρόθεσή μας είναι το “Flyover” να είναι έτοιμο πριν από τις εκλογές της άνοιξης του 2027, η συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι ο Μάιος του 2027. Θα εργαστούμε έτσι ώστε το έργο αυτό να γίνει πράξη», ανέφερε.
Οι περισσότερες από 850 παρεμβάσεις για τη βελτίωση των υποδομών και της ποιότητας ζωής αποτελούν μέρος του σχεδίου περιφερειακής ανάπτυξης για την Κεντρική Μακεδονία, το οποίο υλοποιείται με στόχο τη διπλή σύγκλιση, αφενός της Ελλάδας με την Ευρώπη και αφετέρου της περιφέρειας με τον εθνικό μέσο όρο στους δείκτες ευημερίας.
«Αρκεί μια σύντομη ανάγνωση των σχετικών στοιχείων για να διαπιστώσει κανείς ότι αυτό το “αθηνοκεντρικό” αναπτυξιακό μοντέλο, το οποίο ουσιαστικά αποτέλεσε προτεραιότητα πολλών κυβερνήσεων εδώ και πολλές δεκαετίες, έχει δημιουργήσει σημαντικές περιφερειακές ανισότητες, με αποτέλεσμα να απαιτείται μια τελείως διαφορετική περιφερειακή πολιτική προκειμένου να μπορέσουν οι Περιφέρειες της χώρας, και ειδικά αυτές οι οποίες έχουν μείνει πιο πίσω, να συγκλίνουν με τον εθνικό μέσο όρο», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκε και το εργαλείο που υπηρετεί αυτή την στρατηγική, η ψηφιακή πλατφόρμα erga.gov.gr, όπου για πρώτη φορά καταχωρίζονται σημαντικά έργα που υλοποιούνται τόσο από την κεντρική κυβέρνηση όσο και από την τοπική αυτοδιοίκηση και είναι δυνατή η συνεχής, διαφανής παρακολούθησή τους.
«Όταν ήρθαμε στα πράγματα, έκανα μια απλή ερώτηση. Λέω: ξέρουμε ποια είναι τα έργα τα οποία υλοποιούνται στη χώρα συνολικά, σε όλα τα επίπεδα, εθνικά, περιφερειακά, δημοτικά; Η απάντηση ήταν πως “όχι”. Και αν δεν ξέρουμε, δεν μπορούμε ούτε να μετράμε, ούτε να αξιολογούμε, ούτε και να λογοδοτούμε στους πολίτες. Γι’ αυτό και αυτή η πλατφόρμα την οποία εγκαινιάζουμε σήμερα, το erga.gov.gr, έχει τόσο μεγάλη σημασία», τόνισε ο Πρωθυπουργός.
Δείτε βίντεο, ολόκληρη την παρουσίαση:
Εκδήλωση με θέμα: «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη»
850 και πλέον έργα για την περιφερειακή ανάπτυξη στην Κεντρική Μακεδονία
Το εν εξελίξει περιφερειακό σχέδιο ανάπτυξης για την Κεντρική Μακεδονία περιλαμβάνει περισσότερα από 850 έργα, συνολικού κόστους 13,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Σε εξέλιξη είναι 610. Εξ αυτών 294 υλοποιούνται, 130 είναι σε διαγωνιστική διαδικασία και 186 είναι ενταγμένα ή συμβασιοποιημένα.
Στα έργα συγκαταλέγονται η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, η λειτουργία του οποίου θα αρχίσει φέτος στις 30 Νοεμβρίου, μαζί με 45 οδικά και οκτώ σιδηροδρομικά έργα, 17 αναπλάσεις, 16 αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, 25 έργα πολιτισμού, 37 έργα για την υγεία.
Erga.gov.gr: Λογοδοσία και σχεδιασμός
Μέσω της πλατφόρμας erga.gov.gr οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ανά πάσα στιγμή την πρόοδο υλοποίησης έργων προϋπολογισμού άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ, σε κάθε Δήμο, Περιφερειακή Ενότητα ή Περιφέρεια.
Αποτελεί εργαλείο που αφενός διασφαλίζει τη διαφάνεια και τη λογοδοσία σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης, και αφετέρου διευκολύνει τον συνεκτικό σχεδιασμό, μέσω της αποτελεσματικής εκτέλεσης έργων που αποβλέπουν στην ανάπτυξη, την άρση τοπικών αποκλεισμών και την αντιμετώπιση περιφερειακών ανισοτήτων.
Έως τώρα έχουν εγγραφεί στο μητρώο περισσότερα από 6.000 έργα
Μέσω της πλατφόρμας θα καταγράφεται ολόκληρη η πορεία ενός έργου, από το στάδιο του αρχικού σχεδιασμού και της μελετητικής ωρίμανσης έως την ένταξη σε συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία, τη διαγωνιστική διαδικασία, τη συμβασιοποίηση και στη συνέχεια την εκτέλεσή του.
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη ενόψει της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, ο Πρωθυπουργός είχε διαδοχικές συναντήσεις με παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς της βόρειας Ελλάδας, καθώς και με Δημάρχους της Κεντρικής Μακεδονίας.
Ολόκληρη η ομιλία του Πρωθυπουργού στην εκδήλωση με θέμα «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη / Παρουσίαση Ψηφιακής Πλατφόρμας erga.gov.gr»
Κύριε Περιφερειάρχα και επόμενε Επίτροπε της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αγαπητέ Απόστολε, κύριε Δήμαρχε, κύριοι Δήμαρχοι, κύριε Πρόεδρε της ΚΕΔΕ, αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι στη Βουλή και στην κυβέρνηση, φίλες και φίλοι,
Καθώς ξεκινούσαμε την προετοιμασία για την ομιλία μου στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, σκεφτήκαμε ότι ο παραδοσιακός τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα της Θεσσαλονίκης αλλά και της Κεντρικής Μακεδονίας στα πλαίσια της ετήσιας ομιλίας αδικεί, επί της ουσίας, το πολύ σημαντικό έργο το οποίο έχει ήδη δρομολογηθεί στην Κεντρική Μακεδονία και στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τις σημαντικές δράσεις οι οποίες θα υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια. Καθώς η ομιλία του Πρωθυπουργού ουσιαστικά είναι μία ομιλία γενικού οικονομικού χαρακτήρα, πάντα ψάχναμε να βρούμε λίγες παραγράφους, λίγες λέξεις ουσιαστικά για να αναφερθούμε και στη Θεσσαλονίκη, στα πλαίσια, όμως, μιας ομιλίας εθνικής εμβέλειας.
Γι’ αυτό και αποφασίσαμε φέτος να κάνουμε μια διαφορετική προσέγγιση στα ζητήματα τα οποία αφορούν στη Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη, γι’ αυτό οργανώσαμε τη σημερινή εκδήλωση, με δύο σκοπούς: ο πρώτος είναι να παρουσιάσουμε το σχέδιό μας γι’ αυτό το οποίο ο Άκης ονόμασε ουσιαστικά «διπλή σύγκλιση».
Τι είναι η διπλή σύγκλιση; Η πρώτη σύγκλιση αποτελεί ουσιαστικά τον εθνικό στόχο της χώρας, όπως τουλάχιστον έχει προσδιοριστεί από αυτή την κυβέρνηση, και δεν είναι άλλος από την ταχύτατη σύγκλιση της Ελλάδας με την Ευρώπη σε όλους τους επιμέρους δείκτες.
Και η αλήθεια είναι -το έδειξε ο Άκης σε αυτό το ωραίο διάγραμμα στην αρχή της παρουσίασής του- ότι αν συγκρίνουμε τις αποδόσεις της χώρας μας σε σχέση με δύο άλλες χώρες παρεμφερούς μεγέθους που μπήκαν στην ευρωπαϊκή οικογένεια περίπου την ίδια εποχή, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία, θα διαπιστώσουμε ότι για λόγους που θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε πολλές ώρες να τους αναλύσουμε, σίγουρα υστερούμε. Πρέπει να καλύψουμε το χαμένο έδαφος και αυτό αποτελεί τον μεγάλο εθνικό στόχο αυτής της κυβέρνησης.
Η δεύτερη σύγκλιση, όμως, είναι μια σύγκλιση για την οποία μιλάμε πολύ λιγότερο, και είναι η περιφερειακή σύγκλιση. Διότι πράγματι αρκεί μια σύντομη ανάγνωση των σχετικών στοιχείων για να διαπιστώσει κανείς ότι αυτό το «αθηνοκεντρικό» αναπτυξιακό μοντέλο, το οποίο ουσιαστικά αποτέλεσε προτεραιότητα πολλών κυβερνήσεων εδώ και πολλές δεκαετίες, έχει δημιουργήσει σημαντικές περιφερειακές ανισότητες, με αποτέλεσμα να απαιτείται μια τελείως διαφορετική περιφερειακή πολιτική προκειμένου να μπορέσουν οι Περιφέρειες της χώρας, και ειδικά αυτές οι οποίες έχουν μείνει πιο πίσω, να συγκλίνουν με τον εθνικό μέσο όρο.
Και βέβαια, αυτό το περιφερειακό σχέδιο ανάπτυξης δεν μπορεί να είναι ένα σχέδιο, όπως είπε και ο Θανάσης, το οποίο απλά θα εκπονείται σε κάποια γραφεία στη Γραμματεία της Κυβέρνησης ή σε κάποια Υπουργεία. Πρέπει να είναι ένα σχέδιο συνεργατικό, διαβουλευτικό, το οποίο να λαμβάνει υπόψη τις προτεραιότητες των τοπικών κοινωνιών.
Ουσιαστικά, όταν ήρθαμε στα πράγματα, έκανα μια απλή ερώτηση, το είπε και ο Άκης. Λέω: ξέρουμε ποια είναι τα έργα τα οποία υλοποιούνται στη χώρα συνολικά, σε όλα τα επίπεδα, εθνικά, περιφερειακά, δημοτικά; Η απάντηση ήταν πως «όχι».
Και αν δεν ξέρουμε, δεν μπορούμε ούτε να μετράμε, ούτε να αξιολογούμε, ούτε και να λογοδοτούμε στους πολίτες. Γι’ αυτό και αυτή η πλατφόρμα την οποία εγκαινιάζουμε σήμερα, παρουσιάζοντας καταρχάς τα έργα της Κεντρικής Μακεδονίας και της Θεσσαλονίκης, το erga.gov.gr, έχει τόσο μεγάλη σημασία.
Κρατήστε τρεις λέξεις: λογοδοσία. Αυτή η πλατφόρμα είναι ουσιαστικά η δέσμευση της κυβέρνησης αλλά και όλων των επιμέρους φορέων που υλοποιούν τα έργα αυτά, διότι σε αυτή την πλατφόρμα υπάρχουν έργα της Περιφέρειας, υπάρχουν έργα των Δήμων, χρηματοδοτούνται από πολλά διαφορετικά εργαλεία.
Αυτός είναι ο αναπτυξιακός σχεδιασμός για το επόμενο διάστημα. Δεν είναι ένας στατικός σχεδιασμός. Γι’ αυτό και η διαδικασία διαβούλευσης η οποία θα ακολουθήσει μας επιτρέπει να μπορούμε να επαναπροσεγγίζουμε έργα, να οριοθετούμε προτεραιότητες και ενδεχομένως να προσαρμόζουμε το σχέδιο αυτό, το οποίο είναι ένα δυναμικό σχέδιο το οποίο εξελίσσεται.
Η δεύτερη λέξη στην οποία αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία και στην οποία αναφέρθηκε ο Χρήστος Σταϊκούρας, μάλλον με την προηγούμενη ιδιότητα του, του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας, είναι η λέξη «προτεραιοποίηση».
Οι ανάγκες είναι πάντα ατελείωτες, οι πόροι, όμως -και είναι πάρα πολύ σημαντικοί, μιλάμε για παραπάνω από 100 δισεκατομμύρια ευρώ αν προσθέσουμε και τους πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων-, οι πόροι είναι πάντα πεπερασμένοι. Άρα, πρέπει να έχουμε μια αίσθηση του πού θέλουμε να τους κατανείμουμε.
Και πολλές φορές στις δικές μου διαβουλεύσεις με τοπικούς φορείς ρωτάω: αν έχουμε ένα ποσό κι αν έχουμε να διαλέξουμε μεταξύ τριών έργων και πρέπει να προτεραιοποιήσουμε το ένα από τα τρία, ποιο είναι το έργο το οποίο προτιμούν οι τοπικές κοινωνίες;
Αυτού του είδους οι διαβουλεύσεις πρέπει να γίνονται, ναι. Διότι δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα. Μπορούμε να κάνουμε αρκετά αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτά τα οποία κάνουμε να τα κάνουμε σε συνεννόηση και έχοντας ακούσει τις απόψεις και τις προτεραιότητες των τοπικών κοινωνιών.
Και η τρίτη λέξη είναι η λέξη «αποτελεσματικότητα», η οποία πιστεύω ότι διακρίνει αυτή την κυβέρνηση. Να μπορούμε να υλοποιούμε αυτά για τα οποία δεσμευόμαστε, με ξεκάθαρα χρονοδιαγράμματα, μέσα από διαδικασίες οι οποίες είναι βαριές. Γιατί έτσι πρέπει να είναι, έτσι ορίζει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία αλλά έτσι επιβάλλουν και οι κανόνες διαφάνειας.
Και πρέπει να γνωρίζετε -και το γνωρίζουν πολύ καλά κατ’ εξοχήν οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης- ότι πίσω από κάθε ένα από τα 600 και πλέον έργα τα οποία παρουσιάζονται μόνο για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, κρύβονται βαριές διαδικασίες ωρίμανσης, δικαστικές αντεγκλήσεις, δυσκολίες. Αυτή είναι η πραγματικότητα στο πεδίο τού να υλοποιήσεις ένα έργο. Δεν αποφασίζει κάποιος να κάνει ένα έργο και το κάνει. Χρειάζεται πολλή δουλειά από πίσω.
Γι’ αυτό και θέλω να κάνω μια ξεχωριστή μνεία και στο ΤΑΙΠΕΔ και στη Μονάδα Ωρίμανσης των Έργων Στρατηγικής Σημασίας, διότι μας έχουν διευκολύνει πολύ στο να μπορούμε ακριβώς να επιταχύνουμε αυτές τις διαδικασίες και να προχωρούμε έργα με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα. Αυτός είναι ο πρώτος λόγος, λοιπόν, που κάνουμε αυτή την εκδήλωση.
Ο δεύτερος λόγος προφανώς ήταν για να ακούσετε και πάλι τα σημαντικότερα από τα πολλά έργα τα οποία δρομολογούνται στην Κεντρική Μακεδονία, με ειδική έμφαση στη Θεσσαλονίκη.
Εδώ έχω τη χαρά και την τιμή να μιλώ ως Πρωθυπουργός αλλά και ως βουλευτής Θεσσαλονίκης, επαναλαμβάνοντας κάτι το οποίο έχω πει πολλές φορές και το εννοώ: ναι, η Θεσσαλονίκη αλλάζει. Αλλάζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Καμία κυβέρνηση δεν έχει υλοποιήσει περισσότερα έργα υποδομής για τη Θεσσαλονίκη απ’ ό,τι αυτή η κυβέρνηση και αυτό είναι κάτι το οποίο πιστεύω ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης αρχίζουν και το αντιλαμβάνονται.
Διότι καταλαβαίνω απόλυτα την καχυποψία και τη διστακτικότητα απέναντι σε δεσμεύσεις τις οποίες οι πολίτες της Θεσσαλονίκης έχουν ακούσει πολλές φορές, πλην όμως η πραγματικότητα ήταν πάντα διαφορετική.
Εδώ νομίζω ότι έχουμε ξεφύγει από αυτές τις πρακτικές του παρελθόντος και έχουμε αποδείξει ότι αυτά τα οποία λέμε, μπορούμε να τα υλοποιήσουμε εντός συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και τα έργα για τα οποία σας μίλησαν οι Υπουργοί νομίζω ότι αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.
Δεν θα ξαναπώ όλα αυτά τα οποία είπαν οι προλαλήσαντες. Επιτρέψτε μου να σταθώ σε δύο τομείς στους οποίους αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία.
Πρώτον, στον τομέα της υγείας. Έχει δίκιο ο Υπουργός Υγείας να λέει ότι η Θεσσαλονίκη εντός της επόμενης τετραετίας θα έχει το πιο σύγχρονο αντικαρκινικό νοσοκομείο και το πιο σύγχρονο παιδιατρικό νοσοκομείο στη χώρα. Σε συνδυασμό με σημαντικές παρεμβάσεις οι οποίες γίνονται από το Ταμείο Ανάκαμψης σε όλες τις κτηριολογικές μας υποδομές, σε τμήματα επειγόντων περιστατικών, σε κέντρα υγείας, ουδέποτε είχαμε ένα τέτοιο σχέδιο ανάταξης των υποδομών του ΕΣΥ όπως αυτό το οποίο υλοποιείται από αυτή την κυβέρνηση.
Και επειδή πολλά από αυτά τα έργα είναι έργα του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν και πολύ αυστηρά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης, και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας συνολικά θα δουν μια σημαντικότατη αλλαγή στις υποδομές των υφιστάμενων νοσοκομείων και κέντρων υγείας μέσα στους επόμενους 18 με 24 μήνες.
Δεύτερος τομέας στον οποίο θέλω να σταθώ είναι ο τομέας των βασικών υποδομών, ειδικά τα έργα τα οποία εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Μιλήσαμε νομίζω αρκετά και γνωρίζετε τη μεγάλη έμφαση την οποία έχουμε δώσει συνολικά στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τη μεγάλη προσπάθεια την οποία κάνουμε να σχεδιάσουμε ξανά, ουσιαστικά από την αρχή, το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ, να αντικαταστήσουμε παλιά λεωφορεία.
Ήδη τα 110 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης έχουν γίνει δεκτά -από ό,τι αντιλαμβάνομαι- με μεγάλη χαρά από τους πολίτες, οι οποίοι είναι και οι ίδιοι οι οποίοι αισθάνονται την υποχρέωση να τα φροντίσουν και να τα προσέξουν. Απόδειξη ότι όταν το κράτος σέβεται τον πολίτη, ο πολίτης ανταποδίδει την εμπιστοσύνη του προς το κράτος.
Αλλά προφανώς δεν σταματάμε μόνο εκεί. Ο σκοπός μας δεν είναι μόνο να αντικαταστήσουμε παλιά λεωφορεία, αλλά να αυξήσουμε συνολικά και τον αριθμό τους, έτσι ώστε το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης, με τα νέα, σύγχρονα, αντιρρυπαντικά, προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία λεωφορεία, να καλύψει όλες τις ανάγκες του μητροπολιτικού συγκροτήματος.
Το έργο του «Flyover», ένα έργο το οποίο είχαμε συζητήσει πολλές φορές ότι προκαλούσε μια σχετική και θα έλεγα αντιλαμβανόμενη, σε έναν βαθμό, δυσφορία στην πόλη, ένα έργο το οποίο προχωράει και αυτό, όπως βλέπετε, με μεγάλη ταχύτητα. Θα έλεγα ότι η πρόθεσή μας είναι το «Flyover» να είναι έτοιμο πριν από τις εκλογές της άνοιξης του 2027, η συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι ο Μάιος του 2027. Θα εργαστούμε έτσι ώστε το έργο αυτό να γίνει πράξη.
Κλείνω με το σημαντικότερο έργο υποδομής για τη Θεσσαλονίκη. Ένα έργο για το οποίο πολλοί είχαν μιλήσει, πολλοί είχαν αμφισβητήσει, πολλοί είχαν προεξοφλήσει ενδεχομένως ότι θα ήταν σαν το γιοφύρι της Άρτας και ουδέποτε θα τελείωνε. Φυσικά αναφέρομαι στο Μετρό της πόλης.
Αφού ευχαριστήσω όλες και όλους οι οποίοι εργάστηκαν προκειμένου το έργο αυτό να γίνει πραγματικότητα, θέλω να κάνω μία ξεχωριστή μνεία στο Υπουργείο και στην Υπουργό Πολιτισμού, διότι το έργο αυτό δεν θα είχε…
Θυμάμαι όταν κάναμε τις πρώτες συσκέψεις, από το 2019 και μετά, «εγκλωβισμένοι» σε μία πόλη και σε διάφορους κατοίκους που αμφισβητούσαν ότι μπορούσαμε να έχουμε και αρχαία και Μετρό, που έκαναν εισηγήσεις οι οποίες ήταν είτε τελείως ανέφικτες είτε μας ζητούσαν ενδεχομένως μέχρι και να καταργήσουμε τελείως τον σταθμό της Βενιζέλου.
Θυμάμαι, είχα ρωτήσει τότε τη Λίνα αν μπορούμε πραγματικά, με απόλυτη, θα έλεγα, επιστημονική επάρκεια, να κάνουμε αυτό το οποίο κάναμε τελικά, να αποσπάσουμε τα αρχαία και να τα επιστρέψουμε πίσω κομματάκι-κομματάκι στη θέση από την οποία τα πήραμε, έτσι ώστε σήμερα ο σταθμός της Βενιζέλου, όταν με το καλό παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς, να είναι ίσως ο πιο εντυπωσιακός σταθμός Μετρό στον κόσμο.
Και να μιλάμε για ένα μουσείο, ουσιαστικά, εντός ενός σταθμού, έχοντας προστατεύσει απόλυτα τον πολιτιστικό πλούτο της χώρας, με έναν τρόπο ο οποίος δημιουργεί και μια τεχνογνωσία παγκόσμια. Είμαστε πια παγκόσμιοι ειδικοί, θα έλεγα, στο πώς να μπορούμε να υλοποιούμε τέτοια έργα απόσπασης και επανατοποθέτησης αρχαιοτήτων.
Και επιτρέψτε μου να τελειώσω λέγοντάς σας ότι μετά από πολλά εγκαίνια, τα οποία δεν ήταν στην πραγματικότητα εγκαίνια, μετά από μουσαμάδες, παρουσιάσεις, αμφισβητήσεις, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί, δεν θα εγκαινιαστεί, θα παραδοθεί στους πολίτες της πόλης την 30η Νοεμβρίου 2024, σε 95 μέρες από τώρα. Οπότε, το ρολόι δουλεύει αντίστροφα.
Με το καλό, κ. Δήμαρχε, κ. Περιφερειάρχα, να βρεθούμε στην πόλη ανήμερα του Αγίου Ανδρέα για μια μεγάλη γιορτή. Η Θεσσαλονίκη την αξίζει.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Ο Κασσελάκης αναζητά... συμμάχους: «Καρατομεί» τον Φάμμελο και χρήζει νέο πρόεδρο Κ.Ο τον Νίκο Παππά
Συνεδριάζει την Τετάρτη το υπουργικό συμβούλιο - Τι περιλαμβάνει η ατζέντα
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις