Κυριακή
19 Ιανουαρίου 2025

Axia: Τα οφέλη για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από την Αττική Οδό – 2 έως 7 ευρώ πάνω η μετοχή

Επιχειρήσεις

Τις προκλήσεις και τα οφέλη για τον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από την Αττική Οδό αναλύει σε Flash Note η ΑΧΙΑ, με την προσφορά-ρεκόρ που υπέβαλε η εταιρεία στον διαγωνισμό της νέας 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού. 

Η ΑΧΙΑ σημειώνει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι σε θέση να διαχειριστεί τη χρηματοδότηση του έργου χωρίς την ανάγκη για νέα κεφάλαια (ΑΜΚ) ενώ υπό ορισμένα σενάρια σχετικά με την κίνηση και τις τιμές των διοδίων το έργο θα μπορέσει να αποφέρει double digit IRR, καθιστώντας το ένα πολύ κερδοφόρο έργο για την εταιρεία. Σε σχέση με την αποτίμηση η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι υπολογίζει το incremental value σε 2,0 έως και 7,0 ευρώ ανά μετοχή (η τρέχουσα τιμή στόχος χωρίς την Αττική Οδό είναι στα 21,20). 

Το νέο έργο αναμένεται να διπλασιάσει το μέγεθος του τομέα παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου καθιστώντας τον έναν στρατηγικό επενδυτή σε ευρωπαϊκό πλέον επίπεδο δεδομένων και των άλλων έργων του χαρτοφυλακίου. Σημαντικό ότι το χαρτοφυλάκιο εκτός του μεγέθους του είναι ένα από τα νεότερα στην Ευρώπη με διάρκεια ζωής άνω των 20 χρόνων.

Σε σχέση με τη χρηματοδότηση η ΑΧΙΑ εκτιμά ότι η εταιρεία θα χρειαστεί περίπου 650 εκατ. ίδια κεφάλαια δεδομένου του χαμηλού ρίσκου του έργου, ενώ το δανειακό κομμάτι των 2,6 δισ. ευρώ  είναι σύνηθες να είναι ήδη προκαταρτικά κλεισμένο σε τέτοιους διαγωνισμούς.

Σχετικά με τα ιδία κεφάλαια υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του Α’ τριμήνου ο Όμιλος διέθετε μετρητά 1,6 δισ. ευρώ εκ των οποίων 600 εκατ. ευρώ στη μητρική που αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω από την κερδοφορία των άλλων δραστηριοτήτων του Ομίλου. Επίσης θα μπορούσε να εξασφαλίσει έξτρα ρευστότητα από άλλα asset. Σημειώνεται ότι πρόσφατα η ΑΧΙΑ είχε υπολογίσει τη διαθέσιμη ρευστότητα για επενδύσεις για την περίοδο 2023-26 στα επίπεδα του 1,0 δισ. ευρώ (πέραν των αναγκών για Εγνατία και Καζίνο).

Σε επίπεδο κερδοφορίας η ΑΧΙΑ σημειώνει τη σημαντική επίδραση του dynamic pricing model των διοδίων στα αναμενόμενα έσοδα, το οποίο μαζί με την αύξηση της κίνησης (ο δρόμος ήδη τρέχει με +4,0% τα τελευταία 10 χρόνια) θα οδηγήσουν τα αναμενόμενα έσοδα σε υψηλότερα επίπεδα.

Ενδεικτικά εκτιμάται ότι με συνολική ετήσια αύξηση εσόδων (περιλαμβάνοντας πληθωρισμό, κίνηση και τιμολόγηση) στα επίπεδα του 6,5% το IRR εκτιμάται στο 9,6% ενώ σε ένα πιο αισιόδοξο σενάριο το IRR θα μπορούσε να φτάσει στο 12,4%. Τονίζεται ωστόσο πως σε αυτό το σενάριο δεν έχουν ληφθεί υπόψιν συνέργειες με τα άλλα έργα παραχώρησης αλλά και με την κατασκευή.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

O ΟΠΑΠ στη λίστα με τους κορυφαίους εργοδότες της Ελλάδας και το 2025 – Αναδείχθηκε Top Employer για τρίτη διαδοχική χρονιά

Τη διεθνή πιστοποίηση Top Employer 2025, που τον κατατάσσει στους κορυφαίους εργοδότες στην Ελλάδα, για τρίτη διαδοχική χρονιά, έλαβε ο ΟΠΑΠ, χάρη στις ολοκληρωμένες πολιτικές του ...

H Πειραιώς και o Οργανισμός Eurohoops συνεχίζουν το πρόγραμμα Equall Hoops για δεύτερη χρονιά στην Αθήνα

Σε εορταστικό κλίμα, πραγματοποιήθηκε η πρώτη προπόνηση του Equall Hoops για τη νέα χρονιά, το Σάββατο 11 Ιανουαρίου, στη Λεόντειο Σχολή Αθηνών παρουσία των συμμετεχόντων παιδιών κ...

Φόρτωση άρθρων...