Τα αυτοκίνητα πόλης με το σήμα του σκορπιού στην μάσκα έχουν μακρά ιστορία. Πριν από 60 χρόνια, το Σεπτέμβριο του 1963, ο Κάρλο Άμπαρθ αποκάλυψε το Fiat-Abarth 595. Ένα μήνα αργότερα, στις 31 Οκτωβρίου 1963, έγινε η πρεμιέρα του μοντέλου για το κοινό, στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τορίνο. Εκεί διοργανώθηκαν test drive, με την ανταπόκριση των επισκεπτών της έκθεσης να είναι μεγάλη.
Ο Άμπαρθ αποφάσισε να κατασκευαστούν άμεσα 1.000 Fiat-Abarth 595, ώστε να λάβει έγκριση τύπου για συμμετοχή σε αγώνες αυτοκινήτου. Το 595 βασιζόταν στο Fiat 500 D, το οποίο βρισκόταν στην αγορά από το 1961. Οι διαφορές με το απλό μοντέλο δεν εντοπίζονταν φυσικά μόνο στο αισθητικό κομμάτι, αλλά και στα μηχανικά μέρη. Ο κυβισμός του κινητήρα αυξήθηκε στα 593,7 κ.εκ, έγιναν επεμβάσεις στους κυλίνδρους και τα πιστόνια, τοποθετήθηκε πιο ισχυρός εκκεντροφόρος άξονας και καρμπυρατέρ Solex.
Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, η ισχύς αυξήθηκε στους 27 ίππους, ο ήχος έγινε πιο δυνατός και η μέγιστη ταχύτητα έφθασε τα 120 χλμ/ώρα. Η παραγωγή του Fiat-Abarth 595 άρχισε με 70 μονάδες τον μήνα, όμως σύντομα ανήλθε στις 250 προκειμένου να ανταποκριθεί η εταιρεία στην αυξανόμενη ζήτηση. Το 1964 ακολούθησε μία ειδική έκδοση, η 595SS, με 32 ίππους και μέγιστη ταχύτητα 130 χλμ/ώρα. Τον Μάρτιο του 1964 ο Άμπαρθ παρουσίασε στη Γενεύη τα Fiat-Abarth 695 και 695SS. Το δεύτερο είχε 38 ίππους, τελική 140 χλμ/ώρα και εκτενείς επεμβάσεις στον κινητήρα.
Και κάπως έτσι φθάσαμε στη σημερινή εποχή για τον «σκορπιό», με μοντέλτα όπως το 695 των 180 ίππων ή το αμιγώς ηλεκτρικό Abarth 500e.