Η επιλογή των Sony και Honda της τεχνολογικής έκθεσης CES του Λας Βέγκας μόνο τυχαία δεν είναι για την παρουσίαση της νέας μάρκας Afeela αλλά και του τεχνολογικά προηγμένου πρωτότυπου, το οποίο προς το παρόν δεν φέρει όνομα.
Πάνω σε αυτό το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο θα βασιστεί και το μοντέλο παραγωγής που θα παρουσιάσει μελλοντικά η Afeela, το οποίο αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του σε δύο περίπου χρόνια.
Το πρωτότυπο της νεοσύστατης ιαπωνικής εταιρείας βρίσκεται ήδη σε πολύ καλό δρόμο αναφορικά με την εξέλιξή του αφού από το σχήμα αλλά και τις διαστάσεις του γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στο πρωτότυπο σεντάν Sony Vision-S, το οποίο είδαμε για πρώτη φορά πριν από τρία χρόνια.
Από τότε, η εξέλιξη του εν λόγω πρωτότυπου, το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την καναδική Magna -την μητρική εταιρεία της Magna Steyr- έχει περάσει από πολλά στάδια, με δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες που έλαβαν μέρος ακόμη και επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Το γεγονός ότι το 5θέσιο πρωτότυπο σεντάν της Afeela βασίζεται στην πλατφόρμα της Magna επιβεβαιώνεται από τις φυσικές του διαστάσεις με το μήκος, το πλάτος και το ύψος του να φτάνουν στα 4.895, 1.900 και 1.460 χλστ. αντίστοιχα και το μεταξόνιο στα 3.000. Έναντι του Vision-S, η μόνη διαφορά εντοπίζεται στο κατά 10 χλστ. μεγαλύτερο ύψος.
Ομοιότητες προκύπτουν και στην αρχιτεκτονική της ανάρτησης με διπλά ψαλίδια εμπρός και άξονα και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με την κίνηση από τα ηλεκτρικά μοτέρ να φτάνει και στους τέσσερεις τροχούς, οι ζάντες των οποίων έχουν διάμετρο 21 ίντσες και τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 245/40 και 275/35 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Το γενικότερο σχήμα είναι σχεδόν ίδιο με το Vision-S, ωστόσο το εμπρός και το πίσω μέρος του πρωτότυπου της Afeela είναι σχεδιαστικά ολοκαίνουργιο και τονίζει ίσως ακόμη καλύτερα την προσοχή που έχει δοθεί στην αεροδυναμική απόδοση.
Αποτελώντας εξέλιξη εκείνου που είδαμε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο Sony, νέο είναι και το ταμπλό του αμιγώς ηλεκτρικού της Afeela. Και εδώ οι οθόνες κυριαρχούν από την μία άκρη στην άλλη, με εκείνη που προορίζεται για τα μάτια του οδηγού να είναι ελαφρώς μικρότερη από εκείνη που βρίσκεται ακριβώς δίπλα της, ενώ στα άκρα βλέπουμε τα μόνιτορ που έχουν αντικαταστήσει τους παραδοσιακούς καθρέπτες.
Νέας σχεδίασης και σημαντικά μικρότερη σε μέγεθος είναι η κεντρική κονσόλα που βρίσκεται πολύ πιο χαμηλά, με το πίσω τμήμα της να εξυπηρετεί ως «τεμπέλης» και να φέρει στο εμπρός μέρος του και ένα πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο.
Οι τεχνολογίες άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης που αναμένεται να φέρει το μοντέλο παραγωγής της Afeela περιλαμβάνουν σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 3, head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, αλλά και συνολικά 45 κάμερες και αισθητήρες στο εξωτερικό και εσωτερικό του αυτοκινήτου που θα συνδράμουν στη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων.
Από το προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας δεν θα λείπουν ούτε τα video games με την Sony Honda Mobility να συνεργάζεται πάνω σε αυτόν τον τομέα με την Epic Games.
Αναφορικά με την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων αλλά και την αυτονομία η Afeela δεν έχει ανακοινώσει προς το παρόν λεπτομέρειες. Ωστόσο τα ηλεκτρικά μοτέρ του Vision-S απέδιδαν συνολικά σχεδόν 550 ίππους, με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 4,8 δευτερόλεπτα.