Τον όμιλο τον ξέρουν -σχεδόν- όλοι, μιας και είναι ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος έμπορος της Ευρώπης. Αυτό που ξέρουν λίγοι, ωστόσο, είναι ότι πίσω του κρύβεται μια οικογένεια η οποία ζει και αναπνέει για τα αυτοκίνητα.
O Γουόλτερ Φράι είναι ο πρόεδρος και κύριος μέτοχος της Emil Frey, του κολοσσού που φέρει το όνομα του πατέρα του. Ο 79χρονος Ελβετός, με περιουσία που ξεπερνά τα 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια, δεν είναι, όπως θα φανταζόταν κανείς λόγω… καταγωγής, τραπεζίτης. Ναι, έχει μακρά εμπειρία στις επιχειρήσεις, αλλά κυρίως είναι πρώην οδηγός αγώνων. Η οικογένεια Φράι, βλέπετε, το έχει περίπου σαν “παράδοση” να ασχολείται με τους αγώνες αυτοκινήτου, όπως δίδαξε ο “πατριάρχης” και ιδρυτής της, Εμίλ.
Πίσω στο 1924, όταν άρχισαν όλα. Ο νεαρός μηχανικός Εμίλ Φράι, αποφασίζει να ανοίξει ένα συνεργείο ποδηλάτων και μοτοσυκλετών στη Ζυρίχη. Με τις μοτοσυκλέτες και τα αυτοκίνητα να γίνονται δημοφιλή στην Ελβετία, ο Φράι δεν ασχολείται μόνο με το συνεργείο. Για να πείσει ότι πουλά στους πελάτες του τα κορυφαία προϊόντα σε λογικές τιμές, αρχίζει να συμμετάσχει σε αγώνες μοτοσυκλετών.
Ο Φράι δεν είναι μόνο καλός μηχανικός, αλλά και πολύ καλός επιχειρηματίας με καινοτόμες ιδέες για την εποχή του. Η επιχείρησή του αρχίζει να πουλά και αυτοκίνητα από το 1931. Γρήγορα χτίζει φήμη στην Ελβετία και, το 1945, μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, θα ιδρύσει την εισαγωγική του εταιρεία, στην οποία θα δώσει το όνομά του. Το 1954 θα τη μετονομάσει σε Emil Frey AG και το 1967, θα γίνει ο πρώτος εισαγωγέας της Toyota, ενώ θα πουλά και μοτοσυκλέτες, κινητήρες σκαφών θαλάσσης και επαγγελματικά οχήματα. Έτσι, αναπτύσσει ένα δίκτυο σχεδόν σε όλη την Ευρώπη.
Το 1970, η εταιρεία του Εμίλ Φράι θα πέρναγε στα χέρια του γιου του. Όχι με τον τρόπο που φαντάζεται κανείς, όμως. Ο Γουόλτερ Φράι έπρεπε πρώτα να αποδείξει ότι είναι ισότιμα καλός οδηγός αγώνων με τον πατέρα του. Επιπρόσθετα, εκτός από τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης και το LSE, θα δοκιμαζόταν στην εταιρεία για τέσσερα χρόνια, αλλά δεν θα την κληρονομούσε. Θα την εξαγόραζε!
Στο μεταξύ, οι δουλειές για τον Φράι πάνε περίφημα. Παρότι η οικογένεια σπάνια δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις, είναι πασιφανές από την ανάπτυξη και τα σχέδια του Φράι. Αν αφήσουμε στην άκρη το γεγονός ότι ήθελε να αγοράσει ένα ποσοστό της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Mitsubishi, ο Φράι αντιπροσωπεύει σχεδόν όλες τις μάρκες του κόσμου στην Ευρώπη- 44 για την ακρίβεια.
Σε έξι χώρες της κεντρικής Ευρώπης, τα μοντέλα της γαλλικής PSA (σήμερα Stellantis), την ιαπωνική Subaru σε Γαλλία, Πολωνία, Ουγγαρία, Τσεχία, Γερμανία, τη Mitsubishi σε Γερμανία, Γαλλία, Ουγγαρία, τη Mercedes-Benz σε σχεδόν όλα τα Βαλκάνια, ενώ είναι dealer σε δεκάδες άλλες μάρκες, όπως Toyota, Lexus, Suzuki, Jaguar, Land Rover, Kia. Στη Γερμανία, εμπορεύεται σχεδόν όλες τις μάρκες, ενώ στη Στουτγάρδη είχε ανοίξει το μεγαλύτερο dealership της Ford στον κόσμο!
Και στην Ελλάδα; Αυτό που συζητείται είναι ότι ο όμιλος του Φράι μπορεί να άρπαξε μια ιδανική ευκαιρία που έψαχνε να δραστηριοποιηθεί στη χώρα μας, με την εξαγορά της Mercedes-Benz Ελλάς. Ο ελβετικός όμιλος συμφώνησε με τον κινεζικό κολοσσό της αυτοκίνησης Great Wall για την αντιπροσώπευση δύο μαρκών, της Ora και της WEY στη Γερμανία. Πρόκειται για δύο μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν στόχευση την Ευρώπη και κυρίως τις χώρες της Νότιας Ευρώπης, όπου οι Κινέζοι θεωρούν πως θα εξασφαλίσουν πλεονέκτημα λόγω της τιμολογιακής τους πολιτικής. Άραγε, θα χρησιμοποιήσουν την Emil Frey στην Ελλάδα;