Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, το 2021 διατέθηκαν σε όλο τον κόσμο περίπου 84 εκατομμύρια καινούργια οχήματα εκ των οποίων τα περίπου 66 εκατομμύρια ήταν επιβατικά.

Σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2020, ήταν αυξημένες κατά 4,0% κάτι που θεωρείται θετικό, παρά τα προβλήματα που δημιούργησε στην παγκόσμια αγορά η επιδημία του νέου κορωνοϊού με τον αναγκαστικό περιορισμό της ζήτησης και της παραγωγικής διαδικασίας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η οποία επηρεάστηκε και από τον επακόλουθο περιορισμό στην κατασκευή ημιαγωγών.

Η αγορά της Ευρώπης

Βάσει όσων ανακοίνωθηκαν πέρυσι πουλήθηκαν στις χώρες της Ευρώπης περίπου 14.309.000 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, όταν το 2020 ο αντίστοιχος αριθμός τους ήταν περίπου 14.534.000. Δηλαδή, ο αριθμός τους ήταν μειωμένος κατά 1,5%. Σε ό,τι αφορά στο ποσοστό τους σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτές κατέλαβαν το 21,6% των συνολικών περυσινών πωλήσεων.

Στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων έφτασαν τις περίπου 9.700.000 μονάδες έναντι των περίπου 9.939.000 του 2020. Αυτό προσδιορίζεται ως μείωση κατά 2,4% συγκριτικά. Ο αριθμός πωλήσεών τους στην Ε.Ε. την περυσινή χρονιά αντιστοιχεί στο 14,7% των συνολικών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πόσες ήταν οι συνολικές πωλήσεις;

Όπως έγινε γνωστό, το 2021 οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων (γενικά) έφτασαν τις περίπου 84.000.000 μονάδες, οι οποίες ήταν αυξημένες κατά 4,0% σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2020.

Στη Γηραιά Ήπειρο, ήταν περίπου 17.227.000 μονάδες (+0,4% συγκριτικά) και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν περίπου 11.581.000 μονάδες, μειωμένες κατά 0,6% συγκριτικά με αυτές του 2020. Τέλος, ο αριθμός των καινούργιων οχημάτων (γενικά) που πωλήθηκαν στην Ευρώπη αντιστοιχεί στο 20,5% των συνολικών παγκοσμίως και αυτές στην Ε.Ε. στο 13,8% αυτών.