Οι χρόνοι φόρτισης διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου, το μέγεθος της μπαταρίας του και το φορτιστή με το οποίο είναι συνδεδεμένο.

Ο κανόνας λέει πως όταν χρησιμοποιούμε ταχυφορτιστή DC, η χωρητικότητα της μπαταρίας του αυτοκινήτου, αν διαιρεθεί με τη μέγιστη ισχύ του ταχυφορτιστή, μας δίνει το χρόνο που χρειάζεται να φορτίσει στο 100%. Για παράδειγμα, εάν πάμε να φορτίσουμε μια Mustang Mach E GT AWD σε ένα DC ταχυφορτιστή σε κάποιον από τους υπάρχοντες του εθνικού οδικού δικτύου, το μέγιστο της ισχύος των οποίων είναι 50 kW, ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας των 100 kWh θα είναι 2 ώρες.

Από τον εκάστοτε κατασκευαστή, στα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται η αναφορά για τη δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος (ΑC) αλλά και ξεχωριστά σε εκείνους του συνεχούς ρεύματος (DC). Η συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει δυνατότητα «υποδοχής» από ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως και 100 kW, ενώ οι onboard φορτιστές AC που θεωρούνται «κοινός τόπος» είναι εκείνοι των 11 kW.

Για την υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και για το δίκτυο της Tesla, η μέγιστη τιμή των DC ταχυφορτιστών είναι 350 kW όπου όμως χρειάζεται και ειδικό καλώδιο ή ακροφύσιο. Αυτό που πρέπει να γίνει ξεκάθαρο, είναι πως ανεξάρτητα του μεγέθους του ταχυφορτιστή, τη δυναμική φόρτισης του εκάστοτε αυτοκινήτου την ορίζει η onboard τεχνολογία με την οποία έχει εφοδιάσει ο κάθε κατασκευαστής το εκάστοτε μοντέλο.

Δηλαδή, αν πάμε με τη Mustang σε ένα φορτιστή 350 kW, ο ρυθμός φόρτισης δεν θα είναι μεγαλύτερος των 150 kW που έχει θέσει ως όριο ο κατασκευαστής. Αν υποθέσουμε πως ο onboard φορτιστής του αυτοκινήτου ήταν 350 kW, σε έναν αντίστοιχο DC φορτιστή, ο χρόνος φόρτισης από τελείως άδεια μπαταρία έως το 100% θα ήταν 1 ώρα. Αντίστοιχα λοιπόν και τους υπόλοιπους φορτιστές- wallbox με το εναλλασσόμενο ρεύμα, το ρυθμό φόρτισης ορίζει ο αντίστοιχος onboard φορτιστής.

Με λίγα λόγια και εκεί, ο χρόνος φόρτισης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου προσδιορίζεται από τη διαίρεση του μεγέθους της μπαταρίας, με τα kW του onboard φορτιστή. Προφανώς αυτό δεν μπορεί να ισχύσει όταν συνδέσουμε το αυτοκίνητο με το απλό οικιακό δίκτυο, μια και η δυναμική του δικτύου εναλλασσόμενου ρεύματος, είναι πολύ χαμηλότερη (έως 3,0 kW) από εκείνη που μπορεί να δεχτεί το αυτοκίνητο, οπότε και ο χρόνος που απαιτείται για μια πλήρη φόρτιση, είναι πολλαπλάσιος.