Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των ελληνικών δρόμων, πέρα από την αμφιλεγόμενη νοοτροπία των οδηγών στη χώρα μας και την επίσης κακή κατάσταση του οδικού δικτύου, είναι και η άγνοια βασικών διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Η άγνοια αυτή κάνει αυτομάτως πιο πιθανή την εμπλοκή μας σε ένα ατύχημα, ενώ αυξάνει και τον κίνδυνο βεβαίωσης μιας παράβασης και της επιβολής χρηματικών ή μη ποινών.
Ανάμεσα στις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι και εκείνο που απαγορεύει την κίνηση ενός οχήματος με την όπισθεν.
Ο νόμος είναι ιδιαίτερα σαφής για την κίνηση με όπισθεν σε δημόσιο δρόμο και το επιτρέπει μόνο σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες. Με λίγα λόγια η προς τα πίσω κίνηση ενός οχήματος επιτρέπεται μόνο κατά το παρκάρισμα του ή όταν η κίνησή του προς τα εμπρός είναι αδύνατη.
Μάλιστα για το παρκάρισμα ο ΚΟΚ αναφέρει ότι ο οδηγός επιτρέπεται να εκτελεί ελιγμούς στάθμευσης στην ίδια οδό και σε μήκος μόνο έως και το διπλάσιο του μήκους του οχήματος.
Σε περίπτωση παράβασης, το πρόστιμο που μπορεί να βεβαιωθεί είναι 80 ευρώ, ωστόσο, μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 700 ευρώ όταν η όπισθεν πορεία του οχήματος πραγματοποιηθεί σε αυτοκινητόδρομου ή ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, καθώς ο κίνδυνος ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος στις συνθήκες αυτές πολλαπλασιάζεται.
Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι κατά την κίνηση του αυτοκινήτου με την όπισθεν οφείλουμε να ενεργοποιήσουμε τα αλάρμ και να διατηρούμε χαμηλή ταχύτητα, ώστε να αποτρέψουμε κάποια λάθος κίνηση.
H Tesla ξεπουλάει στην Ελλάδα -4.300 ευρώ κάτω το πιο δημοφιλές της μοντέλο
Γνωστός ποδοσφαιριστής ανέβηκε με τη νέα του Ferrari στο πεζοδρόμιο για να κάνει τα ψώνια του (video)
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις