Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης ότι αλκοόλ και οδήγηση αποτελούν έναν εκρηκτικό συνδυασμό που κυριολεκτικά μπορεί να «σκοτώσει».

Στη χώρα μας, ένας οδηγός θεωρείται ότι βρίσκεται υπό την επίδραση οινοπνεύματος όταν το ποσοστό αυτού στον οργανισμό είναι από 0,50 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος (0,50 gr/l) και άνω, μετρούμενο με τη μέθοδο της αιμοληψίας ή από 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα και άνω, όταν η μέτρηση γίνεται στον εκπνεόμενο αέρα με αλκοολόμετρο.

 

Υπάρχουν, μάλιστα, κάποιες χώρες που για να «τελειώσουν» αυτό το ιδιαίτερα επικίνδυνο φαινόμενο, δείχνουν μηδενική ανοχή στο να κάθεται κάποιος πίσω από το τιμόνι ενώ έχει καταναλώσει έστω μία σταγόνα αλκοόλ.

Στον αντίποδα, σε ορισμένες χώρες δεν… καίγεται καρφί για το αν κάποιος οδηγεί έχοντας καταναλώσει αλκοόλ. Ειδικότερα, υπάρχουν 9 χώρες παγκοσμίως που δεν έχουν κάποιο όριο, οι οποίες είναι οι εξής:

  • Γκάμπια
  • Γουινέα Μπισσάου
  • Ινδονησία
  • Κένια
  • Λίβανο
  • Λιβύη
  • Νίγηρας
  • Τρινιντάντ και Τομπάγκο
  • Τόγκο
 

Στην Ινδονησία και τον Λίβανο δεν υπάρχει επίσημο όριο αλκοόλ στο αίμα, αλλά οι οδηγοί εξακολουθούν να είναι υπεύθυνοι σε περίπτωση ατυχήματος. Όποιος προκαλέσει ατύχημα υπό την επήρεια αλκοόλ στον Λίβανο θα χάσει αμέσως την άδεια οδήγησης. Στην Ινδονησία η τιμωρία είναι ακόμη πιο αυστηρή, καθώς ο οδηγός πρέπει να περιμένει ποινή φυλάκισης.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αντιπροσωπεύει μία από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις, μιας και μειώνονται τα αντανακλαστικά και η ικανότητα αναγνώρισης κινδύνων, την ίδια ώρα που διαστρεβλώνεται η αντίληψη του χώρου και του χρόνου.