Σαββάτο
09 Νοεμβρίου 2024

Τα smart #1 & smart #3... έφτασαν

Από σήμερα τα νέα smart #1 & #3 βρίσκονται στις εκθέσεις των επίσημων αντιπροσώπων και είναι διαθέσιμα για test-drive.

Αυτοκίνητο
Tags: smart

Το πρώτο δείγμα γραφής της αναγεννημένης smart είναι το #1. Oι σχεδιαστές της μάρκας με επικεφαλής τον Gorden Wagener παρουσιάζουν μια υποδειγματική προσέγγιση της τεχνολογίας του μέλλοντος στην premium κατηγορία, ισορροπώντας ανάμεσα στην αισθητική και την αεροδυναμική, διατηρώντας την κληρονομία της μάρκας smart. Η πόρτα χωρίς πλαίσιο και η επιλογή της διχρωμίας είναι χαρακτηριστικά της smart από την αρχή της πορείας της, ενώ ο αεροδυναμικός συντελεστής του #1 είναι 0,29cd.  

Η εμφάνισή του χαρακτηρίζεται από νέα σχεδίαση, νέα τεχνολογία και μία νέα προσέγγιση όσον αφορά στην αστική του ταυτότητα. Όπως η ίδια η μάρκα, έτσι και το μοντέλο αυτό είναι πρωτοποριακό. Το εξωτερικό του χαρακτηρίζεται από στοιχεία όπως οι κρυφές ηλεκτρικές χειρολαβές, οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και η μεγάλη ηλιοροφή που δεν θα περίμενε κανείς σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Σε κάθε γωνία του υπάρχει πάντα μία λεπτομέρεια για εξερεύνηση! Το ολοκαίνουργιο smart #1 με μήκος 4270 mm, μεταξόνιο 2750 mm και ζάντες 18 ιντσών διαθέτει ένα εντυπωσιακά ευρύχωρο εσωτερικό με θέα 360°. 

O

Μπροστά ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων Full HD LCD 9,2 ιντσών, ένα Head-Up Display 10 ιντσών και μια κεντρική οθόνη 12,8 ιντσών δίνουν τη διάσταση υψηλής τεχνολογίας στο εσωτερικό που όλοι περιμένουν από ένα αυτοκίνητο smart. Αυτή η κεντρική οθόνη είναι το κέντρο συνδεσιμότητας του αυτοκινήτου όπου ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τη διαμόρφωση του οχήματος, να επιλέγει τη μουσική στο σύστημα ήχου, να ελέγχει τις προβολές από την κάμερα 360 μοιρών και ακόμα και την ποιότητα του αέρα (εσωτερικά και εξωτερικά). 

Το #3 ξεσηκώνει την κατηγορία των premium αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ως ένα ιδιαίτερα συναισθηματικό σπορ, coupé SUV. Με μήκος 4,4 μέτρα και πλάτος 1,8 μέτρα, τις αθλητικές του καμπύλες και την ισχυρή «μύτη καρχαρία» στη μάσκα  ξεχωρίζει με τη διαχρονική κομψότητά του. Η εμφάνισή του ολοκληρώνεται από τη φαρδιά σχάρα σε σχήμα Α και τους λεπτούς προβολείς LED. Οι μεγάλοι τροχοί 19 ιντσών συμπληρώνουν τη σπορ εμφάνιση, ενώ στην έκδοση BRABUS το #3 διατίθεται με σπορ ζάντες 20 ιντσών. Η πανοραμική, θερμοαπορροφητική οροφή συνδέει το εξωτερικό περιβάλλον με την καμπίνα του αυτοκινήτου για να δημιουργήσει μια φιλόξενη ατμόσφαιρα.  

Το σπορ εξωτερικό αντανακλάται και στις επιδόσεις του #3: σε τέσσερις από τις πέντε γραμμές εξοπλισμού, η μέγιστη ισχύς είναι 200 kW ενώ στη BRABUS φτάνει στα 315 kW, αποτελώντας σημείο αναφοράς για τη συγκεκριμένη κατηγορία στην αγορά. Όσον αφορά στην επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα, το #3 στην έκδοση BRABUS πετυχαίνει χρόνο 3,7 δευτερόλεπτων, ενώ στη γραμμή Pro+, που θεωρείται η βασική για το #3, επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα.  

Η smart ξεκίνησε το πρώτο πρόγραμμα δοκιμών των ηλεκτρικών της μοντέλων το 2007 και είναι μία αμιγώς ηλεκτρική μάρκα από το 2020. Αυτή η ξεχωριστή τεχνογνωσία ηλεκτροκίνησης συνδυάζεται έξυπνα με την κορυφαία σχεδίαση που καθορίζει το στυλ της Mercedes-Benz και τις πρωτοποριακές μηχανολογικές επιδόσεις με την πλατφόρμα SEA.  

O

Το #1 στη βασική του έκδοση προσφέρει μέγιστη απόδοση 200 kW με μπαταρία 49 kWh που χαρίζει 310 χλμ αυτονομίας. Με τη μπαταρία 66 kWh που προσφέρεται για τις πλουσιότερες σειρές εξοπλισμού, η αυτονομία αυξάνεται στα 440 χλμ. Η μπαταρία φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα AC από 10-80 % με 22 kW σε 3 ώρες, ενώ με την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση DC, αυτό μπορεί να επιτευχθεί σε λιγότερο από 30 λεπτά.  

Το smart #3 έχει αυξημένη αυτονομία ως προς το #1 η οποία κυμαίνεται από 455 έως 325 χλμ (κατά WLTP). To βελτιωμένο σύστημα ανάρτησης και το μεταξόνιο 2.785 mm σε συνδυασμό με το αεροδυναμικό αμάξωμα και τον συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 που πετυχαίνει το μοντέλο, προσφέρουν μία δυναμική οδηγική εμπειρία. Το smart #3 διατίθεται με δύο διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας: μία 49kWh που προσφέρει αυτονομία έως 325 km (κατά WLTP) και μία 66 kWh για αυτονομία έως  455 km (κατά WLTP). Η άνετη εμπειρία φόρτισης παραμένει προτεραιότητα για τη smart. Με την αποδοτική φόρτιση τεχνολογίας DC έως 150 kW/h, το smart #3 φορτίζει από 10 στο 80 τοις εκατό σε λιγότερο από 30 λεπτά. Επιπλέον, σε περιβάλλον AC 22kW, φορτίζει (10-80%) σε λιγότερο από 3 ώρες ενώ για φόρτιση σε φορτιστή 7,5 kW απαιτούνται 5,5 ώρες. 

Ως έξυπνα αυτοκίνητα, τόσο το #1 όσο και το #3 διαθέτουν τεχνητή νοημοσύνη ώστε οι εφαρμογές να μαθαίνουν και να βελτιώνονται για να καλύπτουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες του οδηγού. Η αξιολάτρευτη αλεπού είναι το άβαταρ του #1 και το ευέλικτο cheetah είναι το άβαταρ του #3 που αλληλοεπιδρούν με τους επιβάτες και ανταποκρίνονται στις φωνητικές τους εντολές. Με την απλή εντολή «hello smart»,ο έξυπνος φωνητικός βοηθός θα ενεργοποιηθεί και οι επιβάτες μπορούν να βρουν έναν προορισμό ή να αναπαράξουν μουσική στο τρισδιάστατο interface. Όλα αυτά, άψογα διασυνδεδεμένα με το οικοσύστημα του αυτοκινήτου, την εφαρμογή hello smart και τα δεδομένα στο cloud. Η σύνδεση γίνεται με έναν προσωπικό κωδικό στη smart και προστατεύεται από τα υψηλότερα πρότυπα κρυπτογράφησης ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.  

O

H ασφάλεια και των δύο μοντέλων είναι 5 αστέρων, αφού ήδη από την έναρξη της κυκλοφορίας τους στην Ευρώπη κέρδισαν επάξια την ανώτατη βαθμολογία του τεστ ασφαλείας της  EuroNCAP. Ολόκληρη η δομή του αμαξώματός τους σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για να πληροί τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας, αποτελούμενη κυρίως από θερμοδιαμορφωμένο χάλυβα και χάλυβα υψηλής αντοχής. Αυτό δημιουργεί ένα ισχυρό περιβάλλον ασφαλείας για τους επιβάτες του, αφού του επιτρέπει να αντιστέκεται αποτελεσματικά στις εξωτερικές συγκρούσεις και να ελαχιστοποιεί τις ζημιές σε άλλα οχήματα.

Παράλληλα όμως, η smart ακολουθώντας την ηγετική πορεία της Mercedes εξελίσσεται και στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης. Διαθέτει 5 ραντάρ και 1 κάμερα τεχνολογίας 5R1V, επιτυγχάνοντας αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2+. Το Adaptive Cruise Control με stop&go κάνει την οδήγηση σε μακρινά ταξίδια άνετη και  λιγότερο στρεσογόνα. Το σύστημα διατήρησης λωρίδας βοηθά όχι μόνο να κρατηθεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του, αλλά το υποστηρίζει σε επικίνδυνους ελιγμούς. Το blind spot assist προειδοποιεί κατά την οδήγηση, αλλά παράλληλα εντοπίζει διερχόμενα ποδήλατα που περνούν όταν είναι σταθμευμένο για να προειδοποιήσει για το άνοιγμα μιας πόρτας. Η ασφάλεια ήταν και παραμένει απαραίτητη προϋπόθεση για την εξέλιξη των smart.   

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Bobby-AMG GT: Για του μικρούς «ραλλίστες»

Οι γιορτές πλησιάζουν και αξίζει να γνωρίζεται πως τα νέα παιδικά αυτοκινητάκια Bobby-AMG GT με ή χωρίς φωτισμό LED είναι σχεδιασμένα για παιδιά ηλικίας 18 μηνών και άνω και έχουν ...

Φόρτωση άρθρων...