H Ουγγαρία είχε την φθηνότερη βενζίνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αυτές τις μέρες αναμένεται να πάρει αποφάσεις σχετικά με το ανώτατο όριο τιμής των καυσίμων και την αύξηση του φόρου για να αντιμετωπίσει το αυξανόμενο κόστος και να μειώσει την πίεση στα κρατικά ταμεία.

Ο Υπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Gergely Gulyas, δήλωσε το Σάββατο ότι τα νέα μέτρα θα περιορίσουν το επίδομα καυσίμων για τα ιδιωτική χρήσης αυτοκίνητα, τα αγροτικά οχήματα και τα ταξί, και θα αποκλείσουν τα εταιρικά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με δηλώσεις του, αυτό είναι απαραίτητο καθώς το μεγάλο διυλιστήριο στο Δούναβη της εταιρείας MOL τελεί υπό συντήρηση από τη Δευτέρα, μειώνοντας σημαντικά την διάθεση καυσίμου στην εγχώρια αγορά. Σε κάθε περίπτωση όμως, η κυβέρνηση θα απελευθερώσει για δημόσια χρήση το ένα τέταρτο των στρατηγικών αποθεμάτων σε καύσιμα για να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την προμήθεια των πολιτών.

“Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση μπορεί να διατηρήσει τις τιμές των καυσίμων περιορισμένες στα 480 φιορίνια (1,19 ευρώ) ανά λίτρο για τους πελάτες λιανικής”, είπε ο κ. Gulyas σε συνέντευξη Τύπου.

Ένα κυβερνητικό διάταγμα που δημοσιεύθηκε το Σάββατο αναφέρει ότι από την 1η Αυγούστου η κυβέρνηση θα αυξήσει τον φόρο επί των κερδών της MOL στο 40% από 25% που ήταν μέχρι χθες.

Το όριο στις τιμές καυσίμων εισήχθη τον περασμένο Νοέμβριο, μιας και οι τιμές αυξήθηκαν πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, και ουσιαστικά καθόρισε τη λιανική τιμή τόσο για τη βενζίνη 95 οκτανίων όσο και για το πετρέλαιο κίνησης.

Η κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Viktor Orban εισήγαγε το ανώτατο όριο στην τιμή των καυσίμων, το οποίο θα ισχύει μέχρι τον Οκτώβριο, για να προστατεύσει τους καταναλωτές από τον πληθωρισμό που βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο δεκαετιών.

Τα ανώτατα όρια τιμών της κυβέρνησης Orban ήταν ο βασικός άξονας των προσπαθειών να προστατεύσει τα νοικοκυριά από το υψηλότερο κόστος ζωής, αλλά ακόμη και με αυτά τα μέτρα, ο πληθωρισμός ανέβηκε σε διψήφιο νούμερο τον περασμένο μήνα.

Ο εκτελεστικός πρόεδρος της MOL, Zsolt Hernadi, προειδοποίησε την Παρασκευή για πιθανά προβλήματα προμήθειας καυσίμων, εκτός και αν υπάρξουν μέτρα για την ενίσχυση των εισαγωγών καυσίμων, δεδομένου ότι το διυλιστήριο του Δούναβη δεν είναι σε θέση να παράγει αρκετό ντίζελ για να καλύψει τη ζήτηση στη χώρα ακόμη και υπό κανονικές συνθήκες. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι η MOL, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο πρατηρίων καυσίμων στη Ουγγαρία, είχε ζητήσει στο παρελθόν τη σταδιακή κατάργηση του ανώτατου ορίου τιμής των καυσίμων.