Η εκρηκτική αύξηση των τιμών στα υγρά καύσιμα και οι ανατιμήσεις που έχει προκαλέσει αυτή ακόμα και σε πρώτης ανάγκης αγαθά δεν απασχολεί μόνον τη χώρα μας αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη, ο οποίος είναι αναγκασμένος να προσαρμοστεί σε μια νέα, όχι τόσο ευνοϊκή πραγματικότητα.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι μάλιστα που προβλέπουν την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας και τη διολίσθησή της σε καθεστώς ύφεσης, γεγονός που θα οδηγήσει τις τιμές των υγρών καυσίμων σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Μπορεί, λοιπόν, για την ώρα η μέση τιμή της βενζίνης, για παράδειγμα, να παραμένει πάνω από το όριο των 2 ευρώ, ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες παρουσιάζει σημάδια αποκλιμάκωσης. Δεν ισχύει το ίδιο για το diesel, το οποίο έχει διατηρηθεί στα ίδια-υψηλά επίπεδα, διαψεύδοντας όσους προέβλεψαν ότι σύντομα θα δούμε την τιμή του στο πρατήριο να μειώνεται και μάλιστα σημαντικά.

Η πτώση της τιμής του αργού πετρελαίου κάτω από τα 100 δολάρια/βαρέλι υπό τον φόβο μιας ενδεχόμενης κρίσης στην οικονομία της Κίνας και υπό την πίεση του «ακριβού» δολαρίου, συντέλεσε ώστε οι τιμές των υγρών καυσίμων να βρεθούν σε χαμηλότερα επίπεδα.

Μένει να αποδειχθεί, βέβαια, αν αυτή η τάση μπορεί να συντηρηθεί ή αν λίαν συντόμως, οι τιμές της βενζίνης και του diesel θα σημειώνουν νέα αρνητικά ρεκόρ.

Σύμφωνα με την Goldman Sachs, αργά ή γρήγορα η τιμή του αργού πετρελαίου μέχρι και το τέλος του 2022 θα ανακάμψει, φτάνοντας στα επίπεδα των 120 δολαρίων/βαρέλι, για να σταθεροποιηθεί στα 110 δολάρια/βαρέλι μέσα στο 2023.

Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγουν Shell και TotalEnergies, βλέποντας τη ζήτηση πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο να ανακάμπτει και τα περιθώρια αύξησης της παραγωγής του κυρίως από τις χώρες της Μέσης Ανατολής να λιγοστεύουν.

Ήδη η τιμή του Brent διαπραγματεύεται το τελευταίο διάστημα πάνω από τα 100 δολάρια/βαρέλι, όπου αναμένεται να διατηρηθεί μέχρι και το τέλος του καλοκαιριού.

Υπάρχει, βέβαια, και το σενάριο που θέλει το αργό πετρέλαιο να υποχωρεί περαιτέρω το 2023 ακόμα και στα 90 δολάρια/βαρέλι, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να βρεθεί ακόμα χαμηλότερα αν και εφόσον επιβεβαιωθούν που θέλουν το 2023 να αποτελεί ένα δύσκολο οικονομικά έτος.

Σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, τον Αύγουστο οι τιμές της βενζίνης και του diesel στη χώρα μας δεν πρόκειται να παρουσιάσουν σημαντικές διακυμάνσεις, γεγονός που θα επιτρέψει στους ταξιδιώτες να προϋπολογίσουν με σχετική ακρίβεια το κόστος που θα προκύψει από τη μετακίνησή τους.

Το πρόγραμμα επιδότησης βενζίνης Fuel Pass 2, το οποίο ξεκινά την 1η Αυγούστου, θα αποτελέσει μια έξτρα ανάσα στους ταξιδιώτες οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να ανεφοδιάστουν απολύτως δωρεάν με σχεδόν 35 λίτρα.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, οι τιμές θα είναι σημαντικά υψηλότερες στα πρατήρια μακριά από τα αστικά κέντρα, συνεπώς θα μπορούσε κανείς να επιτύχει μια σημαντική μείωση στο κόστος κίνησης, επιλέγοντας να ανεφοδιαστεί σε σταθμούς μεγαλύτερων πόλεων. Το ίδιο ισχύει και για τα πρατήρια τα οποία φιλοξενούνται στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, όπου κατά κανόνα οι τιμές των καυσίμων είναι σημαντικά υψηλότερες.