Η Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι είναι ένα από τα διαχρονικά έργα που συνωστίζονται να δουν, πίσω από το αλεξίσφαιρο τζάμι του, εκατομμύρια άνθρωποι κάθε χρόνο στο Λούβρο.
Ωστόσο, πολλοί από αυτούς που στριμώχθηκαν στην αίθουσα Salle des États του παρισινού μουσείου για να απολαύσουν την περίβλεπτη προσωπογραφία του Ιταλού ζωγράφου εξέφρασαν τη δυσφορία τους για την όλη εμπειρία, την οποία χαρακτήρισαν σε έρευνα «βασανιστήριο», και μάλιστα «πιο απογοητευτικό από ποτέ».
Στην προσπάθεια αναστροφής της δυσαρέσκειας αυτής, η διευθύντρια του μουσείου, Λοράνς ντε Καρ, πρότεινε τη μεταφορά του διάσημου πίνακα στη δική του, υπόγεια αίθουσα.
«Δεν υποδεχόμαστε τους επισκέπτες μας σωστά στη Salle des États, οπότε δεν νιώθουμε πως κάνουμε σωστά τη δουλειά μας», ανέφερε η ίδια σε πρόσφατο σεμινάριο. «Η μεταφορά της Μόνα Λίζα σε ξεχωριστή αίθουσα θα μπορούσε να βάλει ένα τέλος στη δυσαρέσκεια του κοινού».
Σύμφωνα με την πρόταση της ντε Καρ, το πορτρέτο θα στεγαστεί σε μια νέα υπόγεια αίθουσα που θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο μιας ευρύτερης ανακαίνισης.
«Η διάθεση στο μουσείο είναι πλέον ώριμη. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε το στάτους του έργου ως διεθνούς εμβλήματος που είναι πέρα από τον δικό μας έλεγχο», προσθέτει η ίδια.
Φιλοτεχνημένη στις αρχές της δεκαετίας του 1500, η Μόνα Λίζα είναι το πιο γνωστό έργο του αναγεννησιακού καλλιτέχνη – και ίσως ο πιο διάσημος πίνακας στον κόσμο.
Το έργο που φιλοξενείται στο Λούβρο από το 1804 σήμερα προσελκύει το 80% από τα εννέα εκατομμύρια επισκεπτών του μουσείου, ετησίως. Υπάρχουν ημέρες που μπροστά από τα μάτια της Τζοκόντα περνά μια ολόκληρη πόλη, έως και 25.000 άνθρωποι, που κατά μέσον όρο διαθέτουν μόλις 50 δευτερόλεπτα έκαστος για να τη θαυμάσουν, στην πάντα συνωστισμένη Salle des États, σημειώνουν οι Τάιμς του Λονδίνου.
Για αυτούς τους λόγους, οι συμμετέχοντες στην έρευνα χαρακτήρισαν τον πίνακα «το πιο απογοητευτικό έργο τέχνης στον κόσμο». Σύμφωνα με την αξιολόγηση του CouponBirds, που ανέλυσε πάνω από 18.000 κριτικές επισκεπτών για το έργο, σχεδόν το 40% από τα σχόλια των ερωτηθέντων ήταν αρνητικά.
«Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήθελε να δημιουργήσει μια σχέση “τετ α τετ” μεταξύ του πίνακα και του ατόμου που τον κοιτάζει», εξηγεί ο Βενσάν Ντελιουβέν, επικεφαλής επιμελητής της ιταλικής ζωγραφικής του 16ου αιώνα στο Λούβρο. Ωστόσο, την πρόθεση του καλλιτέχνη ακυρώνει η εγκατάσταση του πορτρέτου στη Salle des États. «Πρόκειται για μια μεγάλη αίθουσα, με τη Μόνα Λίζα να βρίσκεται στο πίσω μέρος, πίσω από το τζάμι ασφαλείας της, οπότε με την πρώτη ματιά μοιάζει με γραμματόσημο», προσθέτει ο Ντελιουβέν.
Νέος τύπος αμφορέα ανακαλύφθηκε σε ναυάγιο του 5ου αιώνα (εικόνες)
Ο κατάλογος των βιβλίων που έδινε ο Λιαντίνης στους φοιτητές του
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις