Όταν ο Γερμανός πληρώνει 0,60 ευρώ το λίτρο πετρελαίου θέρμανσης ο Έλληνας το πληρώνει 0,92 ευρώ. Η διαφορά αυτή της τάξης του 55% οφείλεται αποκλειστικά στη βαριά φορολογία που έχει επιβληθεί στα καύσιμα στη χώρα μας.
Αν εξαιρέσουμε τους φόρους η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης (heating gas oil) διαμορφώνεται στα 0,44 ευρώ ανά λίτρο στη Γερμανία και στα 0,459 ευρώ στην Ελλάδα.
Η μη αμελητέα διαφορά είναι πως το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα διαμορφώνεται σήμερα σε 16.400 ευρώ, ενώ στην Γερμανία είναι 35.000 ευρώ!
Τα στοιχεία που ανακοινώνει σε εβδομαδιαία βάση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις τιμές καυσίμων στο σύνολο της ΕΕ, με και χωρίς φόρους, είναι αποκαλυπτικά για το πόσο βαριά φορολογούνται τα καύσιμα στην Ελλάδα.
Η τιμή της βενζίνης στη χώρα μας χωρίς τους φόρους είναι στο 0,48 ευρώ το λίτρο , ενώ με τους φόρους εκτοξεύεται στο 1,44 ευρώ το λίτρο. Ομοίως η τιμή του πετρελαίου κίνησης χωρίς τους φόρους είναι στην Ελλάδα στο 0,57 ευρώ, ενώ μετά τη φορολογία διαμορφώνεται στ0 1,133 ευρώ το κάθε λίτρο.
Να σημειωθεί πως η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος έχει επανειλημμένως ζητήσει την επαναφορά του χαμηλού συντελεστή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης όπως ίσχυε το 2011 (21 ευρώ το χιλιόλιτρο) και την αναπλήρωσή του από την επιβολή δίκαιης φορολογίας στους έχοντες και από την πάταξη της φοροδιαφυγής.
Σε κάθε περίπτωση η ΟΒΕ έχει προειδοποιήσει πως μετά τις συνεχείς μειώσεις των εισοδημάτων, το συνολικό ποσό των νοικοκυριών για την επιδότηση της αγοράς πετρελαίου θέρμανσης ύψους 105 εκατ. ευρώ είναι πολύ χαμηλό και θα αφήσει εκτός επιδότησης τη μεγάλη πλειοψηφία των ευπαθών ομάδων.
Αλλά και ως προς τα κριτήρια επιδότησης οι βενζινοπώλες εκφράζουν τη διαφωνία τους με την «ισοπέδωση» ορεινών και πεδινών περιοχών και θεωρούν πως η κυβέρνηση οφείλει όχι μόνο να αυξήσει τα κονδύλια μέχρι να επαναφέρει τον χαμηλό συντελεστή ΕΦΚ, αλλά και να καθορίσει δίκαιη επιδότηση ανάλογη με την αναγκαία κατανάλωση.