Βαρύ θα είναι το φορτίο που θα αναλάβουν για ακόμη μια χρονιά να σηκώσουν οι ιδιοκτήτες και οι χρήστες αυτοκινήτων, με την κυβέρνηση να έχει ήδη προχωρήσει σε αλλαγές στην άμεση και έμμεση φορολόγηση των ΙΧ σε μια προσπάθεια να εγγράψει άλλα 600 εκατομμύρια έσοδα στα κρατικά ταμεία.

Η επιπλέον φορολόγηση θα προέλθει από τα καύσιμα, τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας για το 2018, το νέο τρόπο φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων και το «κυνήγι» των ανασφάλιστων αυτοκινήτων.

Καύσιμα

Οι αντλίες των πρατηρίων έχουν ήδη πάρει… φωτιά, καθώς ήδη από 1/1/2017 και βάσει της μνημονιακής υποχρέωσης της χώρας ο ειδικός φόρος καυσίμων έχει αυξηθεί με αποτέλεσμα η τιμή για την αμόλυβδη βενζίνη να έχει «τσιμπήσει» 7-8 λεπτά το λίτρο και στο πετρέλαιο κίνησης κατά 10 λεπτά.

Είναι σαφές, ότι οι αυξήσεις αυτές αφορούν τη συγκεκριμένη περίοδο και με τις ισχύουσες διεθνείς τιμές προ φόρων των καυσίμων, καθώς μια αναμενόμενη αύξηση θα τις συμπαρασύρει αναλόγως. Έτσι, στα αστικά κέντρα η μέση τιμή πώλησης για την αμόλυβδη βενζίνη φλερτάρει πλέον με το 1,5 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο κίνησης έχει ξεπεράσει το 1,2 ευρώ ανά λίτρο.

Οι αυξήσεις έχουν σαν αποτέλεσμα έμμεση ετήσια επιβάρυνση (μ.ο.) κατά 120 ευρώ για οδηγούς βενζινοκίνητων οχημάτων (υπολογισμός με μέση κατανάλωση 10 λίτρα/100 χλμ. και 15.000 διανυθέντα χιλιόμετρα) και του οδηγούς οχημάτων ντήζελ κατά 140 ευρώ (υπολογισμός με μέση κατανάλωση 7 λίτρα/100 χλμ. και 20.000 διανυθέντα χιλιόμετρα)!