Δευτέρα
24 Μαρτίου 2025

Ενεργειακός διαμεσολαβητής: Τι παράπονα έκαναν οι καταναλωτές το 2024

Οικονομία

Η μη ακριβής καταγραφή κατανάλωσης κατά την αλλαγή προμηθευτή ενέργειας, η μη επαρκής λήψη πληροφοριών πριν από τη σύναψη σύμβασης σε πάροχο ενέργειας και η μη ορθή απόδοση της έκπτωσης Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) είναι τα τρία ζητήματα για τα οποία έγιναν οι περισσότερες καταγγελίες στον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή το 2024.

Ο Διαμεσολαβητής ξεκίνησε να λειτουργεί τον Φεβρουάριο του 2024 και έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα την πρώτη έκθεση δραστηριότητας για το 11μηνο του περασμένου έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε αυτήν:

Το διάστημα αυτό υποβλήθηκαν συνολικά 284 αιτήματα προς εξέταση, εκ των οποίων τα 268 αφορούσαν σε ζητήματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, τα 14 σε ζητήματα παροχής φυσικού αερίου και τα δύο για ζητήματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Ο Διαμεσολαβητής εξέδωσε 67 συστάσεις εκ των οποίων 45 (ποσοστό 67%) υπέρ του καταναλωτή και 22 (ποσοστό 33%) υπέρ του προμηθευτή.

Επιπλέον, σε 20% των συνολικών διαφορών (57 αιτήματα περίπου), τα μέρη κατέληξαν σε φιλική επίλυση με τη συνδρομή του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, χωρίς να χρειαστεί η έκδοση σύστασης.

Ο μέσος χρόνος επίλυσης των διαφορών (από την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος έως το κλείσιμο της διαδικασίας) ανήλθε σε περίπου δύο μήνες.

Στα αιτήματα που επιλύθηκαν επιτυχώς, το ποσοστό συμμόρφωσης τόσο του προμηθευτή όσο και του καταναλωτή ανήλθε στο 100%. Αυτό σημαίνει ότι:

  • Όπου τα μέρη αποδέχθηκαν τη σύσταση, ακολουθήθηκε η λύση που προτάθηκε από τον ΕΕΔ.
  • Σε περιπτώσεις που ο προμηθευτής ικανοποίησε απευθείας το αίτημα του καταναλωτή ή δόθηκαν οι ζητούμενες διευκρινίσεις, η διαδικασία ολοκληρώθηκε επιτυχώς.

«Το γεγονός ότι το 20% των διαφορών επιλύθηκε χωρίς καν την έκδοση σύστασης καταδεικνύει ότι η διαμεσολαβητική παρέμβαση ενισχύει τον άμεσο διάλογο μεταξύ των μερών. Επίσης, το υψηλό ποσοστό (67%) συστάσεων υπέρ του καταναλωτή φανερώνει ότι, σε πολλές περιπτώσεις, πράγματι συντρέχει πλημμελής ενημέρωση των πελατών ή αδυναμία ορθού χειρισμού των λογαριασμών από τον προμηθευτή», αναφέρει ο διαμεσολαβητής.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Το καλοκαίρι οι αποφάσεις για τις φοροελαφρύνσεις - Τα πέντε σενάρια που είναι στο τραπέζι

Καλύτερη εικόνα θα υπάρχει μέσα στο καλοκαίρι, όταν θα αρχίσουν να ενσωματώνονται και τα στοιχεία από την πορεία του τουρισμού. Η κυβέρνηση έχει ήδη αποφασίσει τη διάθεση του όποιο...

ΟΟΣΑ: Μείωση του spread των ελληνικών ομολόγων εν μέσω αβεβαιότητας και γρήγορης αύξησης του παγκόσμιου δημόσιου χρέους

Το spread των ελληνικών 10ετών τίτλων μειώθηκε κατά 21 μονάδες βάσης σε σχέση με ένα χρόνο πριν, στις 77 μ.β.,- Παράλληλα, έχει αυξηθεί θεαματικά η ζήτηση για ελληνικούς τίτλους...

Φόρτωση άρθρων...