Τρίτη
15 Απριλίου 2025

Eurostat: Τα λιμάνια Ελλάδας και Ιταλίας ηγούνται στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών

Οικονομία

Ελλάδα και Ιταλία κατέχουν τα πρωτεία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών για το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία διακίνησης επιβατών που δημοσιοποίησε η Eurostat. Συγκρίνοντας το 2023 με το 2022 ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές αυξήθηκε σε 16 από τις 21 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις επιβατών καταγράφηκαν σε Ιταλία (6,5 εκατομμύρια), Ελλάδα (4,8 εκατομμύρια) και Γαλλία (3,2 εκατομμύρια).

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια.

Συνολικά το 2023 στους λιμένες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διακινήθηκαν 395,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σύγκριση με το 2022 (374 εκατομμύρια).

Ωστόσο, ο αριθμός των επιβατών ήταν κατά 5,5% χαμηλότερος από τα προ-COVID επίπεδα του 2019. Το 2023, 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες η καθεμία, αντιπροσωπεύουν το 97% του συνόλου των θαλάσσιων μεταφορών επιβατών στην Ε.Ε.

Στο σύνολο τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν τον υψηλότερο αριθμό επιβατών: 85,4 εκατομμύρια (22% του συνόλου της Ε.Ε.). Ακολούθησαν τα ελληνικά λιμάνια, με 75 εκατομμύρια επιβάτες (19% του συνόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και η Δανία με 41,2 εκατομμύρια επιβάτες (10%). Συνδυάζοντας τους επιβάτες που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα λιμάνια της Ιταλίας, της Ελλάδας και της Δανίας το σύνολο διακίνησης επιβατών αντιπροσώπευε πάνω από το 51% του συνόλου των επιβατών που χρησιμοποίησαν τα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2023.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Αλλαγές στο Κληρονομικό Δίκαιο: Τι προβλέπεται για διαθήκες και συγγενείς

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαβουλεύσεις για τον εκσυγχρονισμό του Κληρονομικού Δικαίου. Η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Δικαιοσύνης έχει ήδη χαράξει την αρχική κατεύθυνση των αλλα...

Γιαζιτζόγλου: Το ελληνικό παραγωγικό μοντέλο και η ευρωπαϊκή στρατηγική αυτονομία

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δημιουργήσει εδώ και 15 χρόνια μια λίστα από κρίσιμες και στρατηγικές πρώτες ύλες στις οποίες εντάσσει, με βάση ορισμένα κριτήρια, ορυκτά τα οποία παίζουν πο...

Φόρτωση άρθρων...