Σε λειτουργία πλατφόρμα του Κτηματολογίου για ψηφιακή υποβολή συμβολαίων. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε ανακοίνωσή του σχετικά με το θέμα του Κτηματολογίου αναφέρει ότι από τις 25 Ιουλίου υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω του ktimatologio.gov.gr με κωδικούς taxisnet.
«Αν λάβει κανείς υπόψη ότι άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν σε συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των Δικηγορικών και Συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική», αναφέρει το υπουργείο.
«Για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών μια νέα πλατφόρμα που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά», τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση.
Όπως επισημαίνεται στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» είναι η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών, όπως και η περαιτέρω ενίσχυση και στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων.
Τι πρέπει να γνωρίζει ο πολίτης:
Η υπηρεσία αφορά στις αιτήσεις καταχώρησης συμβολαιογραφικών πράξεων στο κτηματολόγιο από τους ίδιους τους συμβαλλόμενους.
Η ψηφιακή υποβολή αφορά περιοχές κάλυψης όπου λειτουργούν Κτηματολογικά Γραφεία.
Το πιστοποιητικό Καταχώρισης για την ίδια πράξη χορηγείται ψηφιακά σε μορφή PDF.
Η εισαγωγή στην εφαρμογή πραγματοποιείται με κωδικούς taxisnet.
Η καταχώρηση των ηλεκτρονικών αιτήσεων και ο έλεγχος πληρότητας εγγράφων γίνεται ψηφιακά οποιαδήποτε ημέρα και ώρα, η δυνατότητα υποβολής όμως είναι ενεργή μόνο τις ώρες λειτουργίας των Κτηματολογικών Γραφείων 08.30 – 13.30 ώστε να μην παραβιάζεται η αρχή της χρονικής προτεραιότητας για την ασφάλεια των συναλλαγών στα ακίνητα.
Στάδια εξέλιξης καταχώρισης
1. Υποβάλλεται η αίτηση για το αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο ή Υποκατάστημα του Φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο.
2. Πραγματοποιείται έλεγχος νομιμότητας και εφόσον το αίτημα γίνει δεκτό, το αρμόδιο γραφείο προχωράει στην τιμολόγηση.
3. Αποστέλλεται ενημερωτικό email σχετικά με την έκδοση του «Εντύπου Οφειλής» και το οφειλόμενο ποσό πρέπει να εξοφληθεί εντός δύο εργάσιμων ημερών, από την ημερομηνία που αναγράφεται στο έντυπο. Σε αντίθετη περίπτωση, η αίτηση απορρίπτεται.
4. Καταβάλλεται το ποσό που αναγράφεται στο «Έντυπο Οφειλής» μέσω τραπέζης ή web – banking.
5. Μετά την ολοκλήρωση της καταχώρησης της πράξης εκδίδεται το Πιστοποιητικό Καταχώρισης στην περίπτωση που αυτό έχει ζητηθεί.
Σε κάθε στάδιο, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης των αιτήσεων που υποβλήθηκαν και αποστέλλεται ενημερωτικό email στον αιτούντα.
Στην εφαρμογή υπάρχουν αναρτημένες αναλυτικές οδηγίες χρήσης. Πληροφορίες σχετικά με τη συγκεκριμένη υπηρεσία δίνονται από Δευτέρα έως Παρασκευή στο τηλέφωνο 210-61 43 804 από 8:30 έως 16:30.