Στους ελέγχους της ΑΑΔΕ σε νυχτερινά κέντρα και αλυσίδες εστίασης αλλά και στα εισοδήματα των influencers, αναφέρθηκε ο διοικητής της Αρχής Γιώργος Πιτσιλής.

Ο εθνικός στόχος για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS πιάστηκε, σύμφωνα με τον κ. Πιτσιλή, «έγινε μια μεγάλη δουλειά από όλους τους εμπλεκόμενους και της επιχειρήσεις». Ο ίδιος τόνισε πως όσοι δεν έχουν διασυνδέσει τις ταμειακές με τα POS «θα μπουν στο στόχαστρο» και «θα γίνουν εντατικοί έλεγχοι».

Για την γνωστή αλυσίδα fast food και τα νυχτερινά κέντρα που, όπως ανακοινώθηκε, δεν είχαν διασυνδέσει τις ταμειακές με τα POS, ο κ. Πιτσιλής σχολίασε πως είναι «ενδεικτικές περιπτώσεις» και τόνισε πως «η σάρωση της αγοράς θα είναι πλέον διαρκής».

Υπενθυμίζεται πως στην «φάκα» της ΑΑΔΕ πιάστηκαν:

  1. γνωστό νυχτερινό κέντρο στην Αθήνα, τις ημέρες των γιορτών, οπότε η κίνηση ήταν αυξημένη, που δεν είχε προβεί στη διασύνδεση κανενός από τα 4 POS με τις αντίστοιχες ταμειακές μηχανές, που διέθετε
  2. νυχτερινό κέντρο των βορείων προαστίων της Αθήνας που διατηρούσε, μεταξύ άλλων, μια ταμειακή μηχανή, η οποία δεν διαβίβαζε τις αποδείξεις που εξέδιδε και το αντίστοιχο POS δεν ήταν συνδεδεμένο
  3. μεγάλη επιχείρηση fast food στην Θεσσαλονίκη, που «συνελήφθη» με κανένα από τα οχτώ τερματικά POS να μην είναι συνδεδεμένο με τις ταμειακές μηχανές. Κατά τη διάρκεια του ελέγχου, η επιχείρηση ξεκίνησε να συνδέει τα τερματικά με τις ταμειακές.

«Καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι το έργο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής», είπε και τόνισε πως η διασύνδεση των ταμειακών με τα POS έχουν αποτέλεσμα στα δημόσια έσοδα. Ο κ. Πιτσιλής εξήγησε πως το 2024 υπήρξε υπερεπίτευξη στόχων στα έσοδα, που υπερέβησαν τα 5,4 δισεκατομμύρια ευρώ.

Όσο για το αν η ΑΑΔΕ εστιάζει σε συγκεκριμένους κλάδους για τη διασύνδεση είπε πως «δεν θέλω να μπω σε μια τέτοια κουβέντα αλλά οι κλάδοι της εστίασης και της διασκέδασης έχουν μεγάλο ενδιαφέρον αλλά δεν είναι οι μόνοι. Όπου υπάρχουν εστίες φοροδιαφυγής είμαστε εκεί».

Ο Γιώργος Πιτσιλής διαβεβαίωσε πως η Αρχή θα έχει «τις μηχανές αναμένες στο φουλ για να κάνουμε τη δουλειά μας όπως πρέπει».

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ μπαίνουν και οι influencers που δραστηριοποιούνται στα social media, όπως και άλλες χαρακτηριστικές τυπολογίες φοροδιαφυγής, για παράδειγμα οι λεγόμενοι και αχυράνθρωποι. «Θα δώσουμε και σε αυτές τις περιοχές έμφαση φέτος», ανέφερε.

Στην συνέχεια ο κ. Πιτσιλής αναφέρθηκε στις αλλαγές στις φορολογικές δηλώσεις σε μισθωτούς και επαγγελματίες τονίζοντας: «δύο είναι οι βασικές αλλαγές, η πρώτη είναι ότι το δημόσιο δεσμεύεται να στείλει τα στοιχεία στην ώρα τους. Το μητρώο των υπόχρεων φορέων έκλεισε την εβδομάδα που μας πέρασε, είχαμε μια αθρόα συμμετοχή, ενεργοποιήθηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι, έγινε μια πολύ συστηματική δουλειά από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος τα στοιχεία να είναι στην ώρα τους στις 15 Μαρτίου».