Νέα προϊόντα προστέθηκαν στη λίστα με την πρωτοβουλία μείωσης τιμής από 5% έως 24% στα σούπερ μάρκετ. Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έδωσε στη δημοσιότητα τη νέα ανανεωμένη λίστα που περιλαμβάνει συνολικά 704 κωδικούς προϊόντων (από 671 της προηγούμενης λίστας). Ο αρχικός στόχος της πρωτοβουλία ήταν να ενταχθούν σε αυτήν τουλάχιστον 600 κωδικοί προϊόντων.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας συνέστησε εντατικοποίηση των προσπαθειών από την πλευρά του οργανωμένου λιανεμπορίου, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα η νέα πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για μειώσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με στόχο την ανάσχεση της ακρίβειας.
O υπουργός ζήτησε από τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ να επεκτείνουν τον στόχο για μειώσεις τιμών σε περισσότερους από 600 κωδικούς, να παρατείνουν χρονικά τη διάρκεια της πρωτοβουλίας, καθώς και να τοποθετήσουν ειδική σήμανση στα ράφια των σούπερ μάρκετ με στόχο τη διευκόλυνση των καταναλωτών.
«Την προσπάθεια για να αποκλιμακωθούν οι τιμές δεν πρόκειται να τη σταματήσουμε ποτέ, μας ενδιαφέρουν τα νοικοκυριά που τα φέρνουν δύσκολα βόλτα και φυσικά η μεσαία τάξη» ανέφερε σε δηλώσεις του ο Τάκης Θεοδωρικάκος.
«Το τελευταίο εξάμηνο ο πληθωρισμός στα τρόφιμα είναι κάτω από 1% – έχουμε τον μισό πληθωρισμό διατροφής από την Ευρωπαϊκή Ένωση – και ειδικότερα στα σούπερ μάρκετ έχουμε αρνητικό πληθωρισμό μεταξύ 1 και 2%» σημείωσε ο υπουργός ενώ προσέθεσε: «Αυτό που βιώσαμε όλοι τα προηγούμενα χρόνια, εξαιτίας της πανδημίας και των δύο πολέμων που δυστυχώς συνεχίζονται, το τελευταίο εξάμηνο έχει φρενάρει και κινείται σε μία περιοχή πέριξ του μηδενός».
Έλεγχοι στην αγορά και εορταστικά καλάθια
Την ίδια ώρα οι έλεγχοι στην αγορά εντατικοποιούνται. Ο Τάκης Θεοδωρικάκος αναφέρθηκε πρόσφατα στον εξαπλασιασμό των προστίμων αλλά και την επέκταση του μέτρου περιορισμού του περιθωρίου κέρδους και σε χρονικό διάστημα εντός του 2025 και εξήγησε πως «η στρατηγική που ακολουθούμε είναι πιέσεις, έλεγχοι και διάλογος για μείωση των τιμών».
Ο υπουργός Ανάπτυξης επισήμανε ότι συζητά με τους εκπροσώπους της αγοράς την επέκταση του μέτρου μείωσης των τιμών και ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των παραπλανητικών εκπτώσεων.
Ταυτόχρονα επέμεινε στα μέτρα ενίσχυσης των ελεγκτικών μηχανισμών και στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη να ενεργοποιηθούν οι μηχανισμοί των περιφερειών.
Στο ίδιο πλαίσιο, το υπουργείο αναμένεται και εφέτος να προχωρήσει στην εφαρμογή εορταστικών καλαθιών με στόχο να διευκολυνθούν οι αγορές των καταναλωτών ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Η σχετική δράση εφαρμόζεται για τρίτη διαδοχική χρονιά.
Το «καλάθι των Χριστουγέννων» αποτελεί την εορταστική εκδοχή της πρωτοβουλίας «καλάθι του νοικοκυριού» με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των ανατιμήσεων στα βασικά είδη διατροφής που χρειάζεται κάθε νοικοκυριό για το εορταστικό τραπέζι.