Σαββάτο
18 Ιανουαρίου 2025

Εντός του 2025 έτοιμος ο οδικός άξονας Πάτρας – Πύργου

Ελλάδα

Σε δύο δόσεις εντός του 2025 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου. Eνα έτος μετά αναμένεται το τελευταίο, βόρειο τμήμα του E65, από την Καλαμπάκα έως την Εγνατία Οδό, που παρουσίασε σημαντικές καθυστερήσεις λόγω απαλλοτριώσεων.

Η πρόοδος στον άξονα Πάτρας – Πύργου ήταν στο τέλος Νοεμβρίου στο 66% και αναμένεται να φτάσει στο 70% έως το τέλος του έτους. Oπως προβλέπει η συμφωνία του Δημοσίου με την «Ολυμπία Οδό», το τμήμα Πύργου – Κάτω Αχαΐας (μήκους 62 χλμ.) μπορεί να παραδοθεί έξι μήνες νωρίτερα και να ακολουθήσει το τμήμα Κάτω Αχαΐας – Περιμετρικής Πάτρας (13 χλμ.), το οποίο είναι και πιο δύσκολο, καθώς ανακατασκευάζεται ενώ βρίσκεται σε κυκλοφορία. Η εικόνα για την παράδοση των δύο τμημάτων δεν έχει ξεκαθαρίσει, ωστόσο αναμένεται το μεγάλο τμήμα να δοθεί περίπου το καλοκαίρι και το υπόλοιπο μέχρι το τέλος του έτους.

Ο παραχωρησιούχος βρίσκεται σε συζητήσεις με το υπουργείο Υποδομών σχετικά με το τμήμα Πύργου – κόμβου Αρχαίας Ολυμπίας – κόμβου Αλφειού, συνολικού μήκους 13 χλμ. Η κοινοπραξία προτείνει να της ανατεθεί περίπου όπως έγινε η ανάθεση του βόρειου τμήματος του Ε65, δηλαδή ως αναβαλλόμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου. Ως επιχείρημα προβάλλεται η ανάγκη καλύτερης σύνδεσης με την Αρχαία Ολυμπία και ως μέσο η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.

Στο 66,3% βρίσκεται και το βόρειο τμήμα του Ε65, από Καλαμπάκα έως Εγνατία Οδό (δυτικά των Γρεβενών). Σύμφωνα με στοιχεία της κοινοπραξίας «Κεντρική Οδός», για την κατασκευή των τελευταίων 46 χλμ. λειτουργούν σήμερα δύο κεντρικά εργοτάξια και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου. Τον μεγαλύτερο βαθμό προόδου παρουσιάζουν οι σήραγγες του τμήματος (στο 96,4%) και οι γέφυρες (93,6%), δηλαδή τα μεγάλα τεχνικά έργα, ενώ ακολουθούν χωματουργικά και ασφαλιστικά (στο 74,6% και 39,7% αντιστοίχως).

Η κοινοπραξία τοποθετεί την ολοκλήρωση του έργου μέσα στο 2026, επισημαίνοντας ότι υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις στο εναπομείναν τμήμα εξαιτίας αντίστοιχων προβλημάτων με τη διαδικασία απαλλοτρίωσης της απαραίτητης γης (κάτι που βέβαια δεν θα έπρεπε να υπάρχει με δεδομένο ότι ο σχεδιασμός έχει οριστικοποιηθεί εδώ και μια δεκαετία). Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο τμήμα του δρόμου μέχρι την Καλαμπάκα παραδόθηκε στην κυκλοφορία τον Απρίλιο του 2024, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε κυκλοφορία τα 136 χλμ. από τα 182 χλμ. του άξονα.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Περιστέρι: Συνεχίζονται οι έρευνες για τον "δράκο" - Δεν έχει ταυτοποιηθεί ή αναγνωριστεί μεταξύ σεσημασμένων

Φόβος και τρόμος σε γειτονιές στο Περιστέρι έχει γίνει επιδειξίας, που κυνηγάει νεαρές γυναίκες. Ο «δράκος» επιτίθεται συχνά σε ανυποψίαστες γυναίκες, με τις επιθέσεις του τους τελ...

Έως το Μάρτιο θα συνεχιστεί η έξαρση των αναπνευστικών λοιμώξεων – Όσα πρέπει να προσέχουμε

Βρισκόμαστε στην έξαρση των αναπνευστικών λοιμώξεων, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί έως το Μάρτιο, για όλες τις ηλικίες και όχι μόνο για τα παιδιά. Φέτος, μάλιστα, βλέπουμε να...

Φόρτωση άρθρων...