Σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό και τραμ ξεκίνησαν ήδη να επιβιβάζονται οι 50 «μυστικοί» επιβάτες. Αυτοί οι μυστικοί επιβάτες θα αξιολογούν τις παρεχόμενες συγκοινωνιακές υπηρεσίες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε Αθήνα και Πειραιά, βάσει 8 συγκεκριμένων κριτηρίων.

Πρόκειται για εργαζόμενους ιδιωτικής εταιρίας, οι οποίοι υποδύονται τους επιβάτες, πραγματοποιώντας δρομολόγια σε καθημερινή βάση, για διάστημα περίπου ενός μήνα.

Εντύπωση προκαλεί, πάντως, το γεγονός ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ του ΟΑΣΑ και της εταιρίας Global Link International Marketing Research, στους μυστικούς «επιβάτες» θα δοθούν και ΦΣΕ (Φορητές Συσκευές Ελέγχου), αν και δεν θα μπορούν να προβαίνουν σε ελέγχους κομίστρου.

Οι «μυστικοί» επιβάτες θα επιβιβάζονται σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ, αλλά και στην αστική ζώνη του προαστιακού σιδηροδρόμου και θα ελέγχουν και θα καταγράφουν τους παρακάτω οκτώ βασικούς δείκτες:

 

  • τη διαθεσιμότητα
  • την προσβασιμότητα
  • το χρόνο μετακίνησης
  • το επίπεδο πληροφόρησης
  • την εξυπηρέτηση των επιβατών
  • την άνεση
  • την ασφάλεια
  • την επίδραση στο Περιβάλλον

Ειδικά σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια, θα αξιολογούν τον προγραμματισμό, τη διάρκεια, τη στάση ή τον σταθμό, αν πρόκειται για μέσο σταθερής τροχιάς, τη διαδικασία επιβίβασης και αποβίβασης, το εσωτερικό οχημάτων και συρμών, την τήρηση των μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό, ενώ θα αξιολογούν και τον οδηγό και, όπως προκύπτει από τη σύμβαση, ενίοτε θα μιλούν και με επιβάτες.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Θα συγκεντρωθούν 1.000 μυστικές αξιολογήσεις

 

Σύμφωνα με πληροφορίες συνολικά θα συγκεντρωθούν 1.000 μυστικές αξιολογήσεις σε συγκεκριμένα δρομολόγια των ΜΜΜ Αθήνας και Πειραιά, τα οποία θα επιλέξει ο ΟΑΣΑ.

Η διάρκεια της υπηρεσίας, η οποία επίσης δόθηκε με ανάθεση, έχει υπολογιστεί σε 34 μέρες μαζί με την επεξεργασία των συνεντεύξεων, ενώ το κόστος του έργου συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ είναι 19.840 ευρώ. Συγκεκριμένα θα πραγματοποιηθούν από 200 αξιολογήσεις σε Λεωφορεία, Τρόλεϊ: 200 και στη γραμμή 1 του μετρό (δηλαδή τον πρώην ηλεκτρικό), άλλες 200 συνολικά στις γραμμές 2 και 3 του μετρό και 200 στο τραμ.

Το έργο θα αναλάβουν συνολικά 50 ερευνητές σε καθημερινή βάση, με τη μεθοδολογία των μυστικών επισκέψεων – μετακινήσεων, ενώ, σύμφωνα με τη σύμβαση «το ερωτηματολόγιο θα διαφοροποιείται στα μέσα σταθερής και οδικής τροχιάς».