Παρασκευή
15 Νοεμβρίου 2024

Εικόνες ντροπής έξω από το Κτηματολόγιο Αθηνών – Ουρές και 12ωρη αναμονή

Ελλάδα

Τεράστιες ουρές σχηματίστηκαν σήμερα, Πέμπτη (03/08), έξω από το Κτηματολόγιο Αθηνών, στην οδό Αριστοτέλους, καθώς πολίτες αναγκάστηκαν να μεταβούν στο σημείο από τις 4:00 τα ξημερώματα, προκειμένου να εξυπηρετηθούν.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στο 2023, υπάρχουν πολλές υπηρεσίες που δεν έχουν ψηφιοποιηθεί, με αποτέλεσμα οι πολίτες να πρέπει να εγγράφονται σε λίστες προτεραιότητας και να υπομένουν αναμονές που αγγίζουν πολλές φορές ακόμη και τις 12 ώρες.

Νωρίς το πρωί της Πέμπτης (03/08), η λίστα μετρούσε ήδη 55 άτομα, με τους πολίτες να προβληματίζονται για το κατά πόσο θα προλάβουν να τακτοποιήσουν τις δουλειές τους, ενώ, σύμφωνα με μαρτυρίες ανθρώπων που βρίσκονταν στο σημείο, αρκετοί ήταν εκείνοι που διανυκτέρευσαν το προηγούμενο βράδυ έξω από το κτίριο.

Επίσης, όπως κατήγγειλαν, αυτό το σκηνικό δεν είναι μόνο σημερινό, αλλά πρόκειται για καθημερινό φαινόμενο.

Οι λίστες για τη σειρά προτεραιότητας και τα «χαρτάκια» των υπαλλήλων

Όποιος θελήσει να εξυπηρετηθεί από το Κτηματολόγιο, σπεύδει από πολύ νωρίς και βάζει το όνομά του στη λίστα, για να πάρει σειρά προτεραιότητας. Χθες, το Νο1 της λίστας βρισκόταν έξω από το παλαιό Υποθηκοφυλακείο από τις 20:30 το βράδυ, ενώ το Νο13 από τις 00:15 π.μ. Μέχρι τις 8:30 το πρωί που ανοίγει η υπηρεσία, ήδη έχουν σχηματιστεί ατελείωτες ουρές.

Όποιος νομίζει όμως ότι βάζοντας το όνομά του στη λίστα ολοκλήρωσε τις διαδικασίες προτεραιότητας, κάνει λάθος. Στις 8:30 το πρωί, υπάλληλοι του Κτηματολογίου, που έχουν πάρει το αυτοσχέδιο χαρτί, βγαίνουν στην είσοδο, φωνάζουν τα ονόματα της πρώτης λίστας  με τη σειρά, ελέγχουν τα χαρτιά και δίνουν νέα χαρτάκια αναμονής, με βάση τον αριθμό των συμβολαίων που έχει ο κάθε συναλλασσόμενος. Κάθε χαρτάκι αφορά ένα συμβόλαιο, ενώ ο κάθε συναλλασσόμενος μπορεί να εξυπηρετηθεί για μέχρι τέσσερα συμβόλαια, με αποτέλεσμα η σειρά να αλλάζει και φυσικά η αναμονή να παρατείνεται. Κάθε μέρα οι υπάλληλοι εξυπηρετούν μέχρι 150 πράξεις. Ως εκ τούτου, οι πολίτες της πρώτης λίστας εξυπηρετούνται εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι αριθμοί στη δεύτερη «διανομή».

Το πρόβλημα οφείλεται στη στελέχωση του κτηματολογικού γραφείου, που από το υπουργείο Δικαιοσύνης πλέον πέρασε στο «Κτηματολόγιο Α.Ε.» που υπάγεται στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι παλαιότεροι υπάλληλοι μεταφέρθηκαν σε άλλες υπηρεσίες του υπουργείου Δικαιοσύνης, ενώ οι καινούριοι μάλλον δεν είναι αρκετοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Κι ενώ οι διαδικασίες γενικώς απλοποιούνται, στο Κτηματολόγιο η γραφειοκρατία, όπως όλα δείχνουν, καλά κρατεί.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη
Φόρτωση άρθρων...