Πέμπτη
14 Νοεμβρίου 2024

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η λειτουργία του νέου Κέντρου Διερευνητικής Μάθησης στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής

Με την ενεργό συμμετοχή και τη θερμή ανταπόκριση των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ολοκληρώθηκαν οι εκπαιδευτικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του καινοτόμου Κέντρου Διερευνητικής Μάθησης στο 10ο   Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής για τη σχολική χρονιά 2022  - 2023.

Το «Μαζί για το Παιδί» με την ευγενική υποστήριξη της Τράπεζας Πειραιώς δημιούργησε καινοτόμο Κέντρο Διερευνητικής Μάθησης στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής που αριθμεί πάνω από 332 μαθητές/τριες και είναι ένα από τα πολυπληθέστερα σχολεία της περιοχής.  

Η νέα υπερσύγχρονη αίθουσα Διερευνητικής Μάθησης έχει ειδικά διαμορφωθεί για τη διδασκαλία της βιολογίας, της γεωλογίας, της φυσικής, των μαθηματικών, της γεωμετρίας, της γεωγραφίας, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, της μηχανικής καθώς και της ρομποτικής.

H πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης δράσης «Ίσες ευκαιρίες για τα παιδιά: Δράσεις για την Παιδεία σε ακριτικές περιοχές της Ελλάδας» του «Μαζί για το Παιδί», που δίνει έμφαση σε θέματα εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στην παροχή ίσων ευκαιριών σε μαθητές και μαθήτριες δημόσιων ακριτικών σχολείων.

Αντίστοιχα, το Κέντρο Διερευνητικής Μάθησης στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής είναι η πρώτη από μια σειρά παρόμοιων  δράσεων με στόχο την ισότιμη πρόσβαση στη διερευνητική μάθηση των μαθητών/τριών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος EQUALL της Τράπεζας Πειραιώς για τη διαμόρφωση μιας κοινωνίας ισότιμων ανθρώπων. 

Συγκεκριμένα, μέσω της χρήσης της αίθουσας επιτεύχθηκαν τα παρακάτω:

  • Ανάδειξη της Διαδραστικής Μάθησης | Οι μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου αξιοποίησαν το υλικό οργανώνοντας δικές τους δράσεις με διαφορετικές ενότητες. Εφαρμόστηκαν οι έννοιες της βιωματικής συνεργατικής μάθησης, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, ανέπτυξαν τη δημιουργικότητα και τα ταλέντα τους. Πραγματοποιήθηκαν διαδραστικά μαθήματα σε αντικείμενα των φυσικών επιστημών, της γεωγραφίας, της αστρονομίας, της φιλαναγνωσίας, της διατροφής. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την πλούσια ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιοθήκη του εργαστηρίου, έγιναν μαθήματα ρομποτικής, χρησιμοποιήθηκε το πλούσιο υλικό όπως παζλ, χάρτες, επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ο διακρατικός πίνακας, ενώ ήρθαν σε επαφή με έννοιες της καθημερινότητας όπως οι οικονομικές συναλλαγές. 
  • Συμβολή στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής όπως ομαδικότητα-συνεργασία, δημιουργικότητα, τρόπος παρουσίασης εργασιών και ιδεών | Μεταξύ μαθητών και μαθητριών αλλά και εκπαιδευτικών αναπτύχθηκε κλίμα συνεργασίας, εμπιστοσύνης και σεβασμού. Αποτέλεσμα ήταν να βελτιωθούν σημαντικά οι συνθήκες της μορφωτικής διαδικασίας και κατ' επέκταση η εύρυθμη λειτουργία όλης της σχολικής μονάδας.   
  • Συμβολή στην ψυχο-συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών | Μέσα από τις δράσεις του εργαστηρίου παρατηρήθηκε η αύξηση της συμμετοχής των παιδιών σε κοινές δραστηριότητες. Το αποτέλεσμα ήταν η κατανόηση της έννοιας της φιλίας και η καλλιέργεια αυτής, η ανάπτυξη του συναισθηματικού τομέα όπως οι ικανότητες έκφρασης και διαχείρισης συναισθημάτων, η ενθάρρυνση της συνεργασίας, η ενίσχυση της ενσυναίσθησης των παιδιών και της δημιουργίας φιλικών σχέσεων, η έκφραση μεγαλύτερης χαράς και ικανοποίησης των μαθητών από τη συνεργασία τους μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων, η διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού και σεβασμού της διαφορετικότητας.
  • Δημιουργία συνθηκών εξωστρέφειας | Άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα που πραγματοποιήθηκε με πληθώρα δράσεων σε συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες, φορείς, συλλόγους και ομάδες του Δήμου Κομοτηνής και με ενδοσχολικές επιμορφώσεις για γονείς.
  • Όφελος για την εκπαιδευτική κοινότητα | Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί του σχολείου εξοικειώθηκαν και χρησιμοποίησαν νέες πρακτικές και μεθόδους, αξιοποιώντας τόσο τις νέες τεχνολογίες όσο και το πλούσιο υλικό που είχαν στη διάθεσή τους.

Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της δουλειάς των παιδιών και των εκπαιδευτικών, καθώς και της αξιοποίησης του υλικού του Κέντρου Διερευνητικής Μάθησης ήταν η δημιουργία μακέτας της «Έξυπνης Πόλης» με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος. Παρουσιάστηκε με διαδραστικό τρόπο η καθημερινότητα μιας οικολογικής πόλης με μια «έξυπνη είσοδο» που δεν επιτρέπει την είσοδο αυτοκινήτων που ρυπαίνουν το περιβάλλον, που διαθέτει «έξυπνους κάδους» με αυτόματη διαλογή των απορριμμάτων και ένα εργοστάσιο διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών.

Σημειώνεται ότι η νέα υπερσύγχρονη αίθουσα Διερευνητικής Μάθησης που δημιουργήθηκε, διαθέτει:

 

  • Σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό: διαδραστικό πίνακα, βιντεοπροβολέα, laptops, εκτυπωτή,
  • 6 κιτ ρομποτικής lego spike,
  •  9 πακέτα δασκάλων για τη διδασκαλία φυσικών επιστημών,
  • Περισσότερους από 300 τίτλους βιβλίων,
  • Περισσότερα από 150 παιχνίδια και κιτ διερευνητικής μάθησης ώστε το μάθημα να γίνεται μέσα από το παιχνίδι και η μαθησιακή εμπειρία να αποκτάται διαδραστικά και βιωματικά.

 

 

PEIRAIOS

 

PEIRAIOS

 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Θεσσαλονίκη: Ανήλικη με δύο φίλους της «ξάφρισαν» το διαμέρισμα των θετών γονιών της

Μία 14χρονη συνελήφθη μαζί με δύο φίλους - συνεργούς της, επειδή έκλεψαν χρήματα, κοσμήματα και αντικείμενα αξίας από το διαμέρισμα που διαμένουν οι θετοί γονείς της, στην Καλαμαρι...

Θεσσαλονίκη: Λογίστρια υπεξαίρεσε 450.000 ευρώ από εταιρεία που συμμετέχει στο έργο του μετρό

Στη φυλακή οδηγείται λογίστρια, η οποία υπεξαίρεσε 450.000 ευρώ από εταιρεία που συμμετέχει στην κοινοπραξία που κατασκευάζει το μετρό της Θεσσαλονίκης. Καταδικάστηκε σε 7ετή κάθει...

Φόρτωση άρθρων...