Δυο δικαστικές αποφάσεις, έκριναν, ότι παράνομα οι εισπρακτικές εταιρίες τηλεφωνούν στους δανειολήπτες «κόκκινων» δανείων και κατόχους πιστωτικών καρτών.

Προϋπόθεση για να είναι νόμιμες οι «οχλήσεις» των εταιριών αυτών πρέπει, προηγουμένως:

1. Οι τράπεζες να έχουν ενημερώσει, γραπτώς, τους δανειολήπτες, ότι μεταβιβάζουν τα προσωπικά τους δεδομένα σε συγκεκριμένη εισπρακτική εταιρία.

2. Οι δανειολήπτες να συναινέσουν για τη μεταβίβαση των προσωπικών τους δεδομένων. Σε αντίθετη περίπτωση, οι «οχλήσεις» είναι παράνομες.

Κρίθηκε, ακόμη, ότι ο όρος που υπάρχει στην αίτηση χορήγησης δανείου ή πιστωτικής κάρτας για μεταβίβαση των προσωπικών δεδομένων σε εισπρακτική εταιρία, δεν σημαίνει αυτόματα ότι παρέχει στην Τράπεζα και «τη ρητή συγκατάθεσή του για τη μεταβίβαση» των δυσμενών προσωπικών του δεδομένων σε εισπρακτική εταιρία.

Με το σκεπτικό αυτό, το Πρωτοδικείο Αθηνών με την υπ. αρ. 3428/2016 απόφασή του δικαίωσε δανειολήπτη και του επεδίκασε το ποσόν των 5.870 ευρώ για ηθική βλάβη που υπέστη από τα τηλεφωνήματα της εισπρακτικής εταιρίας.

Επίσης, το Ειρηνοδικείο Αθηνών με την υπ΄ αρ. 273/2016 απόφασή του δικαίωσε άλλον δανειολήπτη και του επεδίκασε για τον ίδιον λόγο το ποσόν των 6.000 ευρώ.