Στο μικροσκόπιο των ερευνών μπαίνουν τα ευρήματα που παραπέμπουν στη χαμένη καμπίνα της δεύτερης μηχανής του εμπορικού τρένου στο πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.
Κλιμάκιο της ΔΑΕΕ μαζί με μεταλλουργό θα τα ελέγξουν την Πέμπτη και θα προσπαθήσουν να τα συναρμολογήσουν, στο οικόπεδο που φυλάσσονται εδώ και σχεδόν δύο ολόκληρα χρόνια στο Κουλούρι της Λάρισας. Η νέα έρευνα θα γίνει στο πλαίσιο της διερεύνησης για τα αίτια της φονικής πυρόσφαιρας που φαίνεται να στοίχισε τη ζωή σε 5 με 7 άτομα.
Στο MEGA μίλησε επιβάτης του μοιραίου Intercity που κατάφερε να σωθεί και περιέγραψε τα όσα έζησε εκείνο το μοιραίο βράδυ. Όταν ο ίδιος κατάφερε να απεγκλωβιστεί με τις φλόγες να καίνε τα πάντα και την ατμόσφαιρα, να παραμένει αποπνικτική.
«Ήμουν στο έκτο βαγόνι. Μόλις έγινε η σύγκρουση, πετάχτηκα τρεις φορές στο τραπεζάκι που ήταν μπροστά μου. Οι επιβάτες άρχισαν να παίρνουν τα πράγματα τους μόλις συνειδητοποίησαν τι έγινε. Μόνο μία κυρία μεγαλύτερης ηλικίας είχε τραυματιστεί ελαφρά», τόνισε ο επιβάτης.
Ο μάρτυρας περιγράφει στιγμές και σκηνές που δεν πρόκειται να ξεχάσει ποτέ. Θυμάται το κάθε βήμα που έκανε, αρχικά για να σωθεί και στη συνέχεια για να βοηθήσει.
«Βγήκα έξω, προς την πλευρά του αγρού και πήγα προς τα μπροστά προς το τρίτο βαγόνι. Μαζί με άλλους τέσσερις επιβάτες πήγαμε στο βαγόνι τρία. Δεν υπήρχε ορατότητα και η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική και το μόνο που έβλεπες ήταν φωτιά που έκαιγε. Μαζί με έναν ακόμη επιβάτη μπήκαμε στο βαγόνι από το μεγαλύτερο παράθυρο που φαίνεται σπασμένο και εκεί είδαμε δύο κορίτσια νεκρά».
Και προσθέτει ο ίδιος: «Άκουγα φωνές ουρλιαχτά και μέσα από το βαγόνι τρία και απ’ έξω. Εκεί ήταν και δύο τραυματίες εγκλωβισμένοι. Βοηθήσαμε περίπου 10 ακόμη άτομα να βγουν από το βαγόνι. Κάποια στιγμή ο επιβάτης που ήταν μαζί μου αντιλήφθηκε την πυροσβεστική και με έστειλε να τους φωνάξω. Πέρασα ανάμεσα από το τέταρτο και πέμπτο βαγόνι και διέσχισα κάθετα τις γραμμές και ανέβηκα πάνω στον επαρχιακό δρόμο και τους φώναξα».
«Ανέβηκα ξανά πάνω στο δρόμο και ένας πυροσβέστης μου έδωσε ένα ηλεκτρικό ψαλίδι το οποίο το πήγα στο βαγόνι τρία για να ξεκινήσει ο απεγκλωβισμός. Προσέγγισαν το βαγόνι τρία και κάποια ακόμη πυροσβέστες. Οι επιβάτες είχαν βγει όλοι εκτός βαγονιού και είχαν μείνει μόνο οι δύο εγκλωβισμένοι. Οι πυροσβέστες ξεκίνησαν να κόβουν και παράλληλα γινόταν προσπάθεια κατάσβεσης από το ύψος του επαρχιακού δρόμου. Γύρω στη 1:30 έβγαλαν τους δύο τραυματισμένους επιβάτες», περιέγραψε ο επιβάτης.
Όλα αυτά συμβαίνουν λίγα λεπτά μετά τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων και την έκρηξη που κατέγραψαν κάμερες ασφαλείας. Τα συντρίμμια των δύο τρένων μεταφέρθηκαν σε οικόπεδο στο Κουλούρι, όπου παραμένουν μέχρι και σήμερα με τα νέα ευρήματα να μπαίνουν ξανά στο μικροσκόπιο.
Αφορμή για την έρευνα υπήρξε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που δημοσιεύθηκε στις 27 Φεβρουαρίου. Σε αυτό αναφέρεται ότι η καμπίνα μηχανοδήγησης της δεύτερης ηλεκτράμαξας είχε αποκοπεί μετά τη σύγκρουση και δεν μπορούσε να αναγνωριστεί ανάμεσα στα συντρίμμια. Διαπίστωση που ενίσχυσε τις εκτιμήσεις και υποψίες ότι εκεί μπορεί να κρυβόταν παράνομο εύφλεκτο φορτίο που προκάλεσε την έκρηξη.
Αξιωματούχοι με γνώση της πορείας των ερευνών περιγράφουν ότι υπάρχουν ανάμεσα στις λαμαρίνες και διακρίνονται η καρέκλα και το τιμόνι του μηχανοδηγού. Ακόμα, τονίζουν πως η καμπίνα είναι κομμένη σε τρία κομμάτια.
Μάτι: Αυτός είναι ο πολεοδομικός σχεδιασμός για την περιοχή
Θεσσαλονίκη: Aπό αλλεπάλληλες μαχαιριές του 53χρονου συζύγου της πέθανε η 44χρονη
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις