Στο φως έρχεται η απολογία του δεύτερου σταθμάρχη της Λάρισας. Ο σταθμάρχης της απογευματινής βάρδιας δηλώνει αθώος δηλώνει στις κατηγορίες που του προσάπτουν για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και των πλημμελημάτων της ανθρωποκτονίας και σωματικής βλάβης από αμέλεια. Ο σταθμάρχης βρέθηκε σήμερα ενώπιων του ειδικού εφέτη ανακριτή για να απολογηθεί για το ρόλο του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Ο σταθμάρχης στο υπόμνημα των 36 σελίδων που παρέδωσε στον ανακριτή, σύμφωνα με το larissanet, αναφέρει πως ολοκλήρωσε τη βάρδια του στις 22.30 και πως δεν έπρεπε να παραμείνει μέχρι τις 23.00 (ο λόγος εξάλλου για τον οποίο του ασκήθηκε ποινική δίωξη) καθώς το χρονικό διάστημα 22.00 με 23.00 δεν έχει την έννοια της συνυπηρέτησης αλλά τον χρόνο εντός του οποίου θα πρέπει να συντελεστεί ομαλώς και με ασφάλεια η μεταβίβαση της υπηρεσίας από τον ένα σταθμάρχη στον άλλο.
Στο υπόμνημά του ο σταθμάρχης ξεκινάει αναφέροντας πως προσελήφθη στον ΟΣΕ το 2001 και το 2014 μετά από εκπαίδευση προήχθη σε σταθμάρχη και από το 2019 εκτελεί τα καθήκοντα του στους σταθμούς Λάρισας και Παλαιοφαρσάλων.
Ακόμα, τονίζει ότι στη καριέρα του δεν έχει προκαλέσει κανένα επεισόδιο και δεν είχε παραπεμφθεί σε πειθαρχικό έλεγχο και πως η πιθανότητα προφυλάκισης του έχει επηρεάσει ψυχολογικά την οικογένεια του.
Στη συνέχεια αναφέρει πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης εργάσθηκε πριν το σιδηροδρομικό δυστύχημα τουλάχιστον δέκα φορές ως νυχτερινός στον σταθμό Λάρισας και πως ήταν «εξοικειωμένος απόλυτα με τον σταθμό και τον τοπικό πίνακα χειρισμού αιχμών».
Οι βάρδιες
Σχετικά με τις βάρδιες, αναφέρει πως υπάρχουν «τρεις βάρδιες (1η, 2η και 3η) για τον Σ.Σ. Λάρισας, που είναι από 6:00 έως 15:00, από 14:00 έως 23:00 και από 22:00 έως 7:00 την επομένη ημέρα» και προσθέτει πως «συμπίπτουν οι ώρες 6:00 με 7:00, 14:00 με 15:00 και 22:00 με 23:00, που έχουμε θεωρητικά ταυτόχρονα το προσωπικό (σταθμάρχες) της 3ης της προηγούμενης ημέρας με την 1η της επομένης, της 1ης με την 2η βάρδια και της 2ης με την 3η βάρδια.
Στην ουσία δηλαδή θεωρητικά θα σκεφτεί κανείς ότι στις 6:00 με 7:00 θα πρέπει να είναι στο Σ.Σ. Λάρισας ταυτόχρονα τρεις (3) σταθμάρχες, στις 14:00 με 15:00 τέσσερις (4) σταθμάρχες και στις 22:00 με 23:00 τρεις (3) σταθμάρχες. Τούτο όμως δεν ισχύει. Η κοινή ώρα δεν υπάρχει γιατί στα χρονικά σημεία εκείνα συντρέχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος όπως π.χ. στιγμιαία μεγαλύτερη συμφόρηση κυκλοφορίας. Υπάρχει καθαρά και μόνον για την διασφάλιση της ασφαλούς παράδοσης – παραλαβής από τον έναν σταθμάρχη της μιας βάρδιας στον άλλο. Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο. Έρχεται ο Σταθμάρχης της νέας βάρδιας. Ενημερώνετε από τον προηγούμενο.
Παραλαμβάνει υπηρεσία και υπογράφει το βιβλίο και αποδεσμεύει ο προηγούμενος, ο οποίος κι αποχωρεί».
Ο σταθμάρχης τονίζει στο υπόμνημά του πως από την ώρα που αναλαμβάνει ο υπάλληλος, αυτός είναι «υπεύθυνος για την υπηρεσία που έχει αναληφθεί, μέχρι την ώρα κατά την οποία θα λάβει χώρα η επομένη αλλαγή υπηρεσίας» και αρνείται για ακόμη μια φορά τον ισχυρισμό πως έπρεπε να παραμείνει μέχρι τις 23.00 μ.μ. καθώς «η αναγραφή αυτή δεν έχει την έννοια της συνυπηρέτησης για τις ώρες 22:00 έως 23:00 των Σταθμαρχών της 2ης και της 3ης βάρδιας (αλλά και για τις 6:00 με 7:00 και τις 14:00 με 15:00 αντίστοιχα), αλλά τον χρόνο εντός του οποίου θα πρέπει να συντελεστεί ομαλώς και με ασφάλεια η μεταβίβαση της Υπηρεσίας από τον ένα στον άλλο και κατ’ επέκταση η ανάληψη της ευθύνης από τον επόμενο σταθμάρχη».
Αναλύοντας χρονολογικά τις κινήσεις του από τη στιγμή που ανέλαβε τη βάρδια, αναφέρει πως ο 59χρονος σταθμάρχης ήρθε στις 21:45 και πως μέχρι τις 22:30 που παρέδωσε στον 59χρονο, η κίνηση στο σιδηρόδρομο είχε ομαλοποιηθεί.
Όσον αφορά στις μουτζούρες στο βιβλίο των βαρδιών αναφέρει πως: «από αβλεψία μου είχα συμπληρώσει όμως λαθεμένα την ώρα παράδοσης, την οποία και διόρθωσα στο σωστό, κάνοντας όμως μουτζούρα, την οποία και διόρθωσα πάραυτα με διορθωτικό blanko, χωρίς όμως τούτο ν’ αλλάζει κάτι στο πραγματικό γεγονός ότι η ώρα παράδοσης – παραλαβής της υπηρεσίας μου ως σταθμάρχη είναι η 22:30, δηλαδή αυτή που αναγράφεται στο βιβλίο».
Ο σταθμάρχης, ο οποίος μετά την ολοκλήρωση της ανακριτικής διαδικασίας έμεινε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, λίγο πριν το τέλος του υπομνήματός του επισημαίνει για ακόμη μια φορά πως και μέχρι τις 23.00 να παρέμενε δεν θα άλλαζε κάτι ως προς το δυστύχημα.