Ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου που σκόρπισε το θάνατο ανοιχτά της Αίγινας στο στενό Πέρδικας-Μονής θα απολογηθεί σήμερα στις 13:00.
Τέσσερις ημέρες μετά τη ναυτική τραγωδία που συγκλόνισε το πανελλήνιο τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα πληθαίνουν αντί να μειώνονται, ειδικά μετά τη διαρροή των όσων έχει καταθέσει ο 77χρονος χειριστής.
Οπως δημοσίευσε το Βήμα στην κατάθεση του ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος αναφερόμενος στις κρίσιμες στιγμές πριν τη θανατηφόρα σύγκρουση είπε «ήμουν από δεξιά και ο καπετάνιος της λάντζας όφειλε να μου δώσει προτεραιότητα».
Οπως ισχυρίστηκε στους λιμενικούς ο 77χρονος, εκείνος βρισκόταν πίσω από το τιμόνι του ταχύπλοου. Η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ήταν 21 μίλια και μπαίνοντας στο στενό Πέρδικας-Μονής δεν άλλαξε πορεία και ταχύτητα για δύο λόγους.
Πρώτον επειδή ήταν από δεξιά, άρα ο καπετάνιος της λάντζας έπρεπε να του παραχωρήσει προτεραιότητα και δεύτερον για να μην προκαλέσει πανικό στον άλλο χειριστή, αλλάζοντας πορεία, και δεν του του δώσει τα περιθώρια να κάνει ελιγμούς για φύγει από την πορεία σύγκρουσης που ακολουθούσαν τα σκάφη.
Νόμιζε μάλιστα πως ότι ο καπετάνιος της λάντζας με τους τουρίστες θα σταματούσε για να του δώσει προτεραιότητα, όταν όμως διαπίστωσε πως αυτό δεν έγινε, ήταν πλέον πολύ αργά και δεν πρόλαβε να αντιδράσει.
Ωστόσο στη συνέχεια της κατάθεσής του και όταν ρωτήθηκε γιατί κατάλαβε αργά πως βρισκόταν σε πορεία σύγκρουσης και έφτασε σε πολύ κοντινή απόσταση από το τουριστικό σκάφος μέχρι να αποφασίσει να κάνει κάποιον ελιγμό αποφυγής της σύγκρουσης, εκείνος φέρεται να απάντησε ότι είχε στραμμένη την προσοχή του στα δεξιά, για να διασφαλίσει ότι δεν θα μπει εκείνος στην πορεία κάποιου άλλου σκάφους. Ουσιαστικά επιμένει πως η μοιραία σύγκρουση οφείλεται σε λάθος χειρισμό του καπετάνιου της λάντζας.
Οι αυτόπτες μάρτυρες των διαψεύδουν
Οι μαρτυρίες πάντως ανθρώπων που είδαν το δυστύχημα, αλλά και όσων έφτασαν στο σημείο με παραπλέοντα σκάφη για να βοηθήσουν τους ανθρώπους που είχαν πέσει στη θάλασσα, διαψεύδουν τον 77χρονο.
Ορισμένοι κάνουν λόγο πως το μοιραίο ταχύπλοο είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα και ο χειριστής του δεν έκοψε καθόλου, ούτε έκανε κάποια κίνηση για να αποφύγει τη λάντζα.
Τονίζουν, κάτι που ομολόγησε και ο ίδιος, πως μετά τη σύγκρουση ο χειριστής του ταχύπλοου δεν προσέφερε την παραμικρή βοήθεια στους ανθρώπους που είχαν πέσει στη θάλασσα. Χαρακτηριστικά αναφέρουν «δεν έριξε ούτε ένα σωσίβιο», κάτι που όπως φαίνεται ήταν μοιραίο, αφού από την ιατροδικαστική εξέταση προκύπτει ότι τα θύματα έχασαν τη ζωή τους από πνιγμό.
Ο ίδιος ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος υποστήριξε στην κατάθεσή του ότι μετά τη σύγκρουση με τη λάντζα είχε υποστεί σοκ. Στη συνέχεια κάλεσε δικούς του ανθρώπους και ενημέρωσε για το συμβάν. Μετά φρόντισε να μετεπιβιβάσει και να βγάλει στην ακτή τους συνεπιβάτες που ήταν μαζί του στο σκάφος και ότι ο ίδιος έμεινε αρκετή ώρα επάνω γιατί το ταχύπλοο, λόγω της σύγκρουσης, έμπαζε νερά.
Συγκεκριμένα ανέφερε πως μετά το ατύχημα κάλεσε έναν γνωστό του δύτη και έναν ακόμα ναύτη άλλης θαλαμηγού, οι οποίοι μετέφεραν τους τέσσερις επιβάτες του ταχύπλοου στην θαλαμηγό ιδιοκτησίας γυναίκας από την Ελβετία. Παράλληλα ομολόγησε πως δεν κάλεσε ποτέ για τη διάσωση των ανθρώπων από τη λάντζα που είχαν πέσει στη θάλασσα.
Υπενθυμίζεται ότι ο γνωστός ποινικολόγος, Αλέξανδρος Λυκουρέζος ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης ότι αποσύρεται από την υπεράσπιση του 77χρονου για λόγους δεοντολογίας, καθώς ο χειριστής του ταχυπλόου είναι εξάδελφός του.
«Αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε»
Ο 77χρονος χειριστής κατέθεσε ακόμα πως πρώτα επικοινώνησε πρώτα με τους δικούς του και τους δικηγόρους του και ότι στη συνέχεια ο ίδιος τηλεφώνησε στις αρχές λέγοντας «αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε».
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις