Παρασκευή
15 Νοεμβρίου 2024

Μάστιγα τα τροχαία το 2023 - Βαρύς ο «φόρος αίματος» στην άσφαλτο με 518 νεκρούς

Ελλάδα

Βαρύς είναι ο «φόρος αίματος» στην άσφαλτο για μια ακόμη χρονιά, με 518 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα το πρώτο δεκάμηνο του 2023.

Ενδεικτικά του μεγέθους του προβλήματος είναι τα τροχαία που συνέβησαν το τελευταίο δεκαήμερο, εν μέσω εορτών, με τουλάχιστον δέκα ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους.

  • Νεκρός μοτοσικλετιστής στο Ηράκλειο Κρήτης.
  • Μετωπική σύγκρουση οχημάτων στα Ιωάννινα. Νεκρός 45χρονος πυροσβέστης που επέστρεφε από βάρδια
  • Νεαρός 22χρονος σε τροχαίο στη Στέρνα Αργολίδας - Επέστρεφε από νυχτερινή διασκέδαση
  • Δύο νεαροί νεκροί στα Βριλήσσια
  • Δύο σοβαρά τραυματίες στο Πέραμα οι οποίοι υπέστησαν ακρωτηριασμό.
  • 24χρονος στην Επανομή Θεσσαλονίκης

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα πιο πρόσφατα σοβαρά τροχαία που έχουν γίνει γνωστά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Τροχαία στην Ελλάδα τους πρώτους δέκα μήνες του έτους σημειώθηκαν 492 τροχαία με 518 νεκρούς.

Στις βασικές αιτίες περιλαμβάνονται η υπερβολική ταχύτητα, η κατανάλωση αλκοόλ και ουσιών κατά τη διάρκεια της οδήγησης και οι παραβάσεις που αφορούν στην οδηγική συμπεριφορά.

Και με τους νεκρούς σε τροχαία δυστυχήματα να αυξάνονται κάθε ημέρα που περνάει, υπάρχουν ορισμένοι, οι οποίοι αψηφούν με μεγάλη ευκολία τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.

Επίσης ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός πως περίπου το 50% των συνοδηγών στα πίσω καθίσματα δεν φοράει ζώνη. Ένα μέτρο, δηλαδή, ζωτικής σημασίας σε περίπτωση ατυχήματος.

Τι «δείχνουν» τα στοιχεία για την ΕΕ

Υπενθυμίζεται, δε, πως σύμφωνα με την 17η αναφορά οδικής ασφάλειας, τα δεδομένα έδειξαν πως το 2022 σημειώθηκαν 20.678 θάνατοι στους δρόμους της ΕΕ, παρουσιάζοντας μια συνολική αύξηση της τάξεως του 4% σε σύγκριση με το 2021.

Η ΕΕ έχει θέσει στόχο να μειώσει στο μισό τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030. Προκειμένου ο στόχος αυτός να επιτευχθεί η ΕΕ έχει ορίσει να μειώνονται ετησίως κατά 6,1% τα αποτελέσματα, ούτως ώστε μέχρι το 2023 να έχουν μειωθεί κατά 17,2%.

Αποτιμώντας τα τελευταία δέκα χρόνια, η συνολική πρόοδος στη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της ΕΕ ήταν καλή το 2012 και το 2013, με μείωση 8%. Αλλά το θετικό ξεκίνημα ακολούθησε έξι χρόνια στασιμότητας με μείωση μόνο 6% την περίοδο 2014-2019.

Το 2020 σημειώθηκε εξαιρετική πτώση της τάξης του 17% σε σύγκριση με το 2019. Ωστόσο, αυτό ήταν αποτέλεσμα της πανδημίας του Covid-19. Το 2021 σημείωσε επίσης μια σταθερή πτώση 13% σε σχέση με το 2019, αλλά ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα αυξήθηκε κατά 5% σε σχέση με το 2020.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Απόψε η τελευταία υπερπανσέληνος του 2024 - Γιατί ονομάζεται «Φεγγάρι του Κάστορα»

Την τελευταία υπερπανσέληνο του έτους θα έχει την ευκαιρία να θαυμάσει ο πλανήτης το βράδυ της Παρασκευής (15/11). Η πανσέληνος του Νοεμβρίου ονομάζεται διαφορετικά και «Φεγγάρι το...

Σαν σήμερα - 15 Νοεμβρίου

Γεγονότα 1859: Ξεκινάει στην Αθήνα η πρώτη προσπάθεια αναβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων, με την αθλητική διοργάνωση που αργότερα έμεινε γνωστή ως μια από τις Ζάππειες Ολυμπιάδες, ...

Φόρτωση άρθρων...