Ανακοίνωση για το «θάνατο» του Αγγελιόσημου εξέδωσαν τα #ΑνοιχτάΜΜΕ, επαναφέροντας την πρότασή τους για τον ΕΔΟΕΑΠ και σημειώνουν «... Σ’ αυτήν την κατεύθυνση, έστω και στην τελευταία παράταση, οφείλει να κινηθεί αύριο η ηγεσία του δημοσιογραφικού συνδικαλισμού, αν θέλουν όσοι την αποτελούν να μην περάσουν στην ιστορία μόνο ως αποτυχημένοι αλλά και ως... (συν)νεκροθάφτες του ΕΔΟΕΑΠ». Διαβάστε αναλυτικά όλη την ανακοίνωση:

Δυστυχώς όλα όσα είχαμε προβλέψει γίνονται πράξη. Το αγγελιόσημο μετά από δύο παρατάσεις στον υποτιθέμενο διάλογο ετελεύτησε τον βίο του, όπως ήταν αναμενόμενο. Κι αν δεν βρεθεί λύση στην τελευταία παράταση, δηλαδή στη συνάντηση της Τρίτης, ο ΕΔΟΕΑΠ έχει μόνο λίγες μέρες ζωής ακόμα (NEWS.IN).

Η διοίκηση της ΕΣΗΕΑ, η οποία ουσιαστικά δεν συμμετείχε στο διάλογο και δεν κατέθεσε κάποια πρόταση, επιχειρεί να απεκδυθεί των ευθυνών της οδυρόμενη (https://www.esiea.gr/o-ksafnikos-thanatos-toy-edoeap-kai-i-a/) ενώ σε πρόσφατη σύσκεψη που είχε οργανωθεί από την ΠΟΕΣΥ διατρανώθηκε “κοινή αγωνιστική στάση για τη διατήρηση του Αγγελιοσήμου” (!) (ΠΟΕΣΥ).

Η πρωτοβουλία #ΑνοιχτάΜΜΕ γεννήθηκε την προηγούμενη άνοιξη με το κείμενο 456 δημοσιογράφων με τίτλο «μαθήματα από την απεργία / Τέλος εποχής… ώρα για νέα αρχή» (https://anoixtamme.com/2016/06/02/380/#more-380) ως απάντηση στις, τότε, άστοχες και αδιέξοδες απεργίες της ΠΟΕΣΥ για το ασφαλιστικό αλλά και στη γενικότερη κρίση στο χώρο των ΜΜΕ.

Προειδοποιούσαμε για τα αδιέξοδα τόσο των κυβερνητικών σχεδιασμών όσο και της στάσης ΠΟΕΣΥ & ΕΣΗΕΑ, οι οποίες διεκδικούσαν αποκλειστικά την εξαίρεση από τους γενικούς κανόνες, προκαλώντας και την οργή των υπολοίπων πολιτών. Εμείς τονίζαμε μετ’ επιτάσεως πως η διέξοδος είναι “είναι ένα απλό, διαφανές και υγιές σύστημα και η διασφάλιση μια ομαλής και ήπιας μετάβαση σ’ αυτό”.

Οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί υλοποιήθηκαν με την υπερψήφιση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου και το μόνο που κερδήθηκε ήταν μια μικρή παράταση ως την 1η Αυγούστου για το αγγελιόσημο, έως ότου βρεθεί κάποια λύση για τον ΕΔΟΕΑΠ. Η ηγεσία του δημοσιογραφικού συνδικαλισμού και ιδιαίτερα η ΕΣΗΕΑ παρέμεινε άπραγη και καθηλωμένη σε μια αντίληψη επιστροφής στο... χαμένο Παράδεισο. Εμείς, ως #ΑνοιχτάΜΜΕ καταθέσαμε εναλλακτική πρόταση (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ). Εις ώτα μη ακουόντων, όμως, κι έτσι επανήλθαμε με ανακοίνωσή μας λίγο πριν λήξει η προθεσμία (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ). Σε αυτήν, εκτός των άλλων, ζητούσαμε παράταση της παράτασης, ώστε να βρεθεί μια λύση.

Η παράταση δόθηκε, έως τις 15 Σεπτεμβρίου, αλλλά παρήλθε κι αυτή χωρίς να έχει βρεθεί λύση. Ο δημοσιογραφικός συνδικαλισμός κοιμόταν, όπως και στο άλλο μεγάλο θέμα της εποχής, την άθλια διαδικασία αδειοδότησης τηλεοπτικών σταθμών και το επικείμενο “μαύρο”, το οποίο παροξύνει την κρίση στο χώρο των ΜΜΕ. Το αποτέλεσμα ήταν οι προχθεσινές “επιθανάτιες” δηλώσεις Κατρούγκαλου.

Επανερχόμαστε, λοιπόν, σήμερα ενόψει της κρίσιμης συνάντησης της Τρίτης. Και στέλνουμε “επείγον μήνυμα” επαναλαμβάνοντας δύο κρίσιμα στοιχεία της πρότασής μας. Πρώτον: “...

Ο νέος ΕΔΟΕΑΠ οφείλει να συμπεριλαμβάνει, σε προαιρετική για τους ίδιους βάση, τους δημοσιογράφους που σήμερα δεν υπάγονται σε αυτόν είτε επειδή δεν είναι μέλη της ΕΣΗΕΑ, της ΕΣΗΕΜΘ κ.ο.κ. είτε επειδή εργάζονται σε περιφερειακά Μ.Μ.Ε. είτε επειδή αμείβονται με Δ.Π.Υ. είτε επειδή εργάζονται στο Διαδίκτυο είτε ... πρέπει, επίσης, να εξετασθεί (..) να συμπεριληφθούν στο νέο ΕΔΟΕΑΠ και οι λοιποί –πέραν των δημοσιογράφων- εργαζόμενοι στα διάφορα Μ.Μ.Ε. (τεχνικοί, διοικητικοί κ.ά.). Φυσικά, ο νέος ΕΔΟΕΑΠ πρέπει να συνεχίσει να καλύπτει συνταξιούχους, ανέργους και αυτασφαλιζόμενους ...”.

Δεύτερον και όσον αφορά τον αναζητούμενο “πόρο” “... να θεσμοθετηθούν όσα αναφέρθηκαν για το φόρο επί των διαφημίσεων αλλά η εργοδοτική εισφορά να προκύπτει ως ένα ποσοστό επί των διαφημιστικών εσόδων που έχει ο κάθε εργοδότης ο οποίος θα είναι και ο υπόχρεος για την καταβολή της. Προϋπόθεση, βέβαια, είναι η αναλογιστική μελέτη αλλά, επίσης, μέτρα εξορθολογισμού και διαφάνειας στη διαφημιστική αγορά.

Στην εκδοχή αυτή ναι μεν «επιβαρύνονται» οι εργοδότες (όπως συμβαίνει, βέβαια, με ολους του εργοδότες απλώς οι «δικοί μας» είχαν… καλομάθει) αλλά δεν θίγεται ο πλουραλισμός στο χώρο, αφού τα μικρότερα ΜΜΕ θα καταβάλουν εισφορές ως ποσοστό επί των διαφημιστικών τους εσόδων και όχι ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους.

Θα υπάρχει, δηλαδή, μια «αναδιανομή», ανάλογα με τα διαφημιστικά έσοδα, στο εσωτερικό των ιδιοκτητών ...”.

Φυσικά, παράλληλα με τα προηγούμενα, πρέπει να βρεθεί λύση για τη χρηματοδότηση του ΕΔΟΕΑΠ στο μεταβατικό διάστημα έως ότου ολοκληρωθεί η αναλογιστική μελέτη και συσταθεί ο “νέος ΕΔΟΕΑΠ”.

Σ’ αυτήν την κατεύθυνση, έστω και στην τελευταία παράταση, οφείλει να κινηθεί αύριο η ηγεσία του δημοσιογραφικού συνδικαλισμού, αν θέλουν όσοι την αποτελούν να μην περάσουν στην ιστορία μόνο ως αποτυχημένοι αλλά και ως... (συν)νεκροθάφτες του ΕΔΟΕΑΠ.