Είναι γνωστό πως τα παιδιά «βλέπουν» και όχι «ακούν». Είναι δύσκολο να λες στο παιδί σου «μην καπνίζεις» και να σε βλέπει να καπνίζεις, ή να του λες «αγάπα τον πλησίον σου» και να σε βλέπει να δίνεις μάχες με την οικογένεια σου για τα κληρονομικά. Κάπως έτσι με τούτα και με εκείνα οι νέοι ακούν τις διδαχές της Εκκλησίας και των τακτικών «πελατών» της και δεν δίνουν σημασία πλέον.
Φέτος το Πάσχα ακόμη και στις τυπικές ημέρες που οι πάντες παραδοσιακά επισκέπτονταν την Εκκλησία- επιτάφιο, Ανάσταση- ήταν λιγοστοί οι νέοι και οι νέες σε σχέση φυσικά με τους κατοίκους κάθε περιοχής και σε σχέση με παλαιότερες χρονιές.
Μη μου λες τι πρέπει να κάνω δείξε μου πως το κάνεις εσύ! Δείξε μου πως είναι να αγαπάς τον πλησίον σου, πως είναι να τιμάς τον πατέρα σου και τη μητέρα σου, πως είναι να έχεις δύο χιτώνες και να δίνεις τον έναν, πως είναι να ζεις με σκοπό τη Βασιλεία των Ουρανών.
Τι όμως βλέπουν στην πράξη οι γενιές Ζ και X;
Eθνικισμό και ρατσισμό. Η ορθόδοξη εκκλησία από την φύση της δεν δέχεται αλλόθρησκους που είναι κυρίως και άλλων εθνικοτήτων. Πολλοί έχουν κατηγορήσει την Ελληνική Εκκλησία για ακροδεξιές πεποιθήσεις ή για πεποιθήσεις που θυμίζουν τέτοιες.
Οι γενιές που μεγάλωσαν με εργαζόμενους γονείς, τους είδαν να παραδίδουν τους γέρους παππούδες τους σε γηροκομεία, αδυνατώντας να τους συντηρήσουν είτε λόγω έλλειψης χρόνου είτε λόγω έλλειψης πόρων. Αλλά και οι πολλές ενδοοικογενειακές διαμάχες- που δεν αποτελούν εξαίρεση- δίνουν το μήνυμα πως ο άνθρωπος είναι αδύναμος να ακολουθήσει επακριβώς τις διδαχές της εκκλησίας. Ειδικά ο σύγχρονος.
Η ορθόδοξη Εκκλησία είναι γνωστό πως κατέχει πολύ μεγάλη περιουσία, οι δε κληρικοί σε υψηλά αξιώματα διαμένουν σε οικίες υψηλής πολυτέλειας και οι αμφιέσεις τους κοσμούνται με ακριβά πετράδια και χρυσό. Ωστόσο υπάρχει η εντύπωση πως η Εκκλησία δεν συμμετέχει στην καταπολέμηση της ανέχειας όσο θα μπορούσε.
Αυτό που επίσης παίζει καθοριστικό ρόλο είναι η εντελώς αντίθετη αντιμετώπιση των ομοφυλόφιλων αλλά και της γυναίκας ακόμη, από ότι πρεσβεύει η εξελιγμένη ανθρωποκεντρική κοσμοθεωρία του σύγχρονου ατόμου.
Είναι πραγματικά ασύλληπτο εν έτει 2022 το ότι η γυναίκα όχι μόνο δεν είναι ισότιμη στην Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά εκτός της Παναγίας, οι υπόλοιπες θεωρούνται ανεπαρκείς ή και μιαρές, ώστε να εισέλθουν στο Ιερό.
Επίσης πρόσφατα ο Χριστιανός Ορθόδοξος ηγέτης της Ρωσίας κήρυξε άδικο πόλεμο κατά της Ουκρανίας, τον οποίο δεν διέκοψε ούτε κατά την διάρκεια του Άγιου Πάσχα. Η Ορθόδοξη Εκκλησία επιπλέον δεν έχει πάρει καμία θέση για τον πόλεμο κατά της Ουκρανίας.
Το κερασάκι στην τούρτα είναι δε ο αρνητικός σχολιασμός της Ελεονώρας Ζουγανέλη η οποία με κατάνυξη και σεβασμό στην ημέρα έψαλλε το Χριστός Ανέστη σε Εκκλησία της Μυκόνου.
Η πρωτοποριακή και έξυπνη αυτή πρωτοβουλία από τον ναό προκάλεσε στα social media σχόλια όπως «Γυναίκα με παντελόνι κι επάνω στην ωραία Πύλη. Μάλιστα!! Τρομακτική κίνηση ασέβειας!!» και «Κατ’ αρχήν απαγορεύεται η είσοδος στο ιερό Βήμα, βάσει του 69ου κανόνα της Στ’ Οικουμενικής Συνόδου για τις γυναίκες παντελώς και για τους άνδρες, εφόσον δεν έχουν άδεια η κάποια απόλυτη ανάγκη. Κατ’ οικονομία γίνεται εξαίρεση στις γυναίκες που υπηρετούν στους Ναούς, ως νεωκόροι, στις οποίες διαβάζεται ειδική ευχή.»
Το γεγονός πως τα σχόλια που εναντιώθηκαν σε αυτή την πρωτοβουλία είναι σημαντικά λιγότερα ως ελάχιστα σε σχέση με όσα την επευφήμησαν, δείχνει και την τάση που η Εκκλησία καλά θα κάνει να καταγράψει και μελετήσει.
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε ανάμεσα σε άτομα ηλικίας από 17 έως 34 ετών από το Σημείο, μια ανεξάρτητη πρωτοβουλία πολιτών που ανησυχούν από την άνοδο του ακροδεξιού φαινομένου, το 60% πιστεύει πως ο λόγος της Εκκλησίας είναι οπισθοδρομικός ενώ μόνο το 15% διαφωνεί με αυτή την παραδοχή.
Επίσης το 49% πιστεύει πως η Εκκλησία της Ελλάδος δεν τα πάει καλά με τα ανθρώπινα δικαιώματα, το 19% διατηρεί ουδέτερη άποψη και το 29% απαντάει όχι στο ερώτημα αυτό.
Στην ερώτηση πως αξιολογείτε τον λόγο των εκπροσώπων της Εκκλησίας για το θέμα της ομοφυλοφιλίας το 62% τον χαρακτήρισε αρνητικά, το ίδιο και το 40% για την θέση της γυναίκας στην κοινωνία.
Οι σύγχρονοι νέοι κατά τα λεγόμενα τους δεν αμφισβητούν την δύναμη της πίστης αλλά τον θεσμό της Εκκλησίας ή την Εκκλησία όπως τη γνωρίζουν σήμερα. Θεωρούν τους Χριστιανούς που έχουν από τις προηγούμενες γενιές γνωρίσει, υποκριτές και την Εκκλησία μια βιομηχανία χειραγώγησης, παρά προσφοράς για αυτό και θα δούμε τις εκκλησίες τις επόμενες δεκαετίες να χάνουν πιστούς και αίγλη, καθώς δεν θα αντικατασταθούν οι εκλιπόντες από νέους πιστούς- θαμώνες. Εκτός αν αλλάξουν!
Αν την παράδοση την κάνουν εφαλτήριο εκσυγχρονισμού ώστε να απαντούν στις πραγματικές ανάγκες των πιστών της νέας γενιάς και όχι τροχοπέδη για την διαιώνιση του θεσμού Εκκλησία.
Δείτε περισσότερα για την έρευνα εδώ
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις