Εντάξει ο άνεμος μπορεί να είναι ούριος για την Νέα Δημοκρατία, αφού μέχρι και ο τελευταίος ψηφοφόρος αντιλαμβάνεται πως ο Μητσοτάκης όχι μόνο δεν θα χάσει από τον Τσίπρα, αλλά η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ και μεγάλη είναι και θα διευρυνθεί περαιτέρω.
Όμως αυτό ΔΕΝ αρκεί, αφού η χαρακτηριστική χαλαρότητα που επιδεικνύουν κάποια μεγαλοστελέχη της ΝΔ, σε συνδυασμό με την (άκρως προσβλητική για τον μέσο ψηφοφόρο) πολιτική έπαρση που εκπέμπουν όπου σταθούν και όπου βρεθούν, μπορεί να βάλει σε κίνδυνο την Αυτοδυναμία.
Αφού εάν η Νέα Δημοκρατία, δεν καταφέρει να «καπαρώσει» ένα (τουλάχιστον) 34% στις κάλπες της 21ης Μαΐου, η «άσκηση» για τις δεύτερες εκλογές θα είναι εξαιρετικά δύσκολη με ότι αυτό συνεπάγεται για την πολιτική σταθερότητα και την Οικονομία της χώρας.
@ Σε αντίθεση λοιπόν με τους «χαλαρούς» , γνωστούς και μη εξαιρετέους «γαλάζιους»… καλαμοκαβαλάρηδες, ο πρωθυπουργός εργάζεται και επικοινωνεί με τους πολίτες, κυριολεκτικά με… διαστημικές ταχύτητες. Επισημαίνοντας όπου σταθεί και όπου βρεθεί, πως μέχρι να «μιλήσει» η κάλπη – η οποία ενίοτε είναι και γκαστρωμένη- κανένα εκλογικό αποτέλεσμα δεν θα πρέπει να θεωρείται ούτε «δεδομένο», ούτε «βέβαιο».
Ο αντικειμενικά αεικίνητος Πρόεδρος της ΝΔ – κανείς άλλος πολιτικός αρχηγός δεν μπορεί να ανταγωνισθεί τους ρυθμούς του Μητσοτάκη- στέλνει καθημερινά πολιτικά μηνύματα αφύπνισης στα στελέχη του κεντρικού μηχανισμού της Κυβέρνησης και του κόμματος, να «τελειώσουν» την δουλειά. Και είναι βέβαιο πως αξιολογεί – όπως έκανε πάντα – και την στάση όλων των στελεχών που διαθέτουν ρόλο στον προεκλογικό αγώνα του κόμματος.
@ Αυτό τέλος που μαθαίνουμε είναι πως υπάρχει ΜΕΓΑΛΗ ΕΝΟΧΛΗΣΗ για τα σχολιάκια που μοιράζουν δεξιά και αριστερά, διάφορα σημερινά «πρωτοκλασάτα» στελέχη του κόμματος και του Μαξίμου για τον ρόλο (που αυτά επιθυμούν) να «καπαρώσουν» την επομένη των εκλογών. Μην τσιμπάτε και μην πιστεύεται τίποτε, ο Μητσοτάκης, παρότι έχει καταλήξει σε ένα ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ σχήμα διακυβέρνησης της χώρας εφόσον κερδίσει τις εκλογές, ΔΕΝ έχει αποκαλύψει τίποτε και σε κανέναν. Άρα ας μην ράβουν κουστούμια διάφοροι…
@ Υπάρχουν κάποια γκάλοπ που εμφανίζουν τον «τυφώνα» Πιερρακάκη έτοιμο να καταγράψει ρεκόρ ψήφων αλλά και διαφοράς από τον δεύτερο υποψήφιο στην Ά Αθηνών.
Ο ίδιος πάντως ως σεμνός και μετρημένος πολιτικός που είναι, αλωνίζει καθημερινά τις δύσκολες για όλους τους πολιτικούς γειτονιές της Αθήνας, συνομιλώντας με το σύνολο των ψηφοφόρων, αφού είναι τεράστια και η πολιτική διείσδυση του στο σύνολο του εκλογικού σώματος.
@ Την ίδια στιγμή στην ίδια περιφέρεια «μαίνεται» μια σκληρή μάχη για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης, αφού η Όλγα Κεφαλογιάννη εμφανίζεται να έχει πάρει «κεφάλι» έναντι του Κικίλια. Ο οποίος παρά τον άκρως… χλιδάτο προεκλογικό αγώνα που διεξαγάγει, υπάρχει η πολύ σοβαρή πιθανότητα τελικά να τερματίσει τρίτος (και καταϊδρωμένος) στην κούρσα της συγκεκριμένης εκλογικής περιφέρειας.
@ Με δεδομένο ότι ο Αλέξης Τσίπρας «κάνει» εκλογές ως πολιτικός αρχηγός από το μακρινό 2008, πλέον μας έχει κάνει να καταλάβουμε ότι η στρατηγική «βάζω στα ψηφοδέλτια ό,τι βρω από άλλα κόμματα και λαμπερά πρόσωπα από την σόουμπιζ και το ποδόσφαιρο» είναι το δίπτυχο της φιλοσοφίας του για την κατάρτιση των συνδυασμών του κόμματός του. Βεβαίως, διάφορες «λαμπερές υποψηφιότητες» τού έχουν βγει... Γεωργούλης, αλλά ο ίδιος συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, πιστεύοντας ότι τα «αστέρια» φέρνουν ψήφους.
@ Ωστόσο, η στήλη είναι σε θέση να γνωρίζει ότι σε όλες τις μετρήσεις υποψηφιοτήτων που διενεργεί η Κουμουνδούρου (όπως και σε εκείνες που απλώς τελούν σε γνώση των επιτελών του Αλέξη Τσίπρα) οι «λαμπεροί» και τα «αστέρια» δεν έχουν... ρεύμα. Συγκεκριμένα, ο ράπερ «Μιθριδάτης» μετριέται πολύ χαμηλά στο Νότιο Τομέα –σε σημείο τέτοιο που τίθεται ερώτημα για το αν θα εκλεγεί. Αν η στήλη κρίνει, μάλιστα, από την «χαλαρότητα» με την οποία αναφέρονται στον ράπερ οι συνυποψήφιοί του στην ίδια περιφέρεια, τότε μάλλον όλοι παίρνουν τις ίδιες έρευνες και βλέπουν τα ίδια. Το ίδιο –αλλά όχι σε τόσο άσχημη κατάσταση- φαίνεται ότι ισχύει και για τον ηθοποιό Μάριο Αθανασίου στον Βόρειο Τομέα. Βεβαίως, ο Αθανασίου πάει καλύτερα σε δημοφιλία και «τα λέει» -όπως είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν με ανακούφιση με τις πρώτες συμμετοχές του σε τηλεοπτικά πάνελ οι ΣΥΡΙΖΑίοι. Ο «Μιθριδάτης», όμως, στα Νότια πάει... άπατος, σε σημείο που δεν τον φοβάται ούτε ο... Τζουμάκας!
@ Στην τελική ευθεία για την εκλογική αναμέτρηση της 21ης Μαΐου και στη Χαριλάου Τρικούπη βρίσκονται σε πυρετό διεργασιών και προετοιμασιών, στοχεύοντας σε ένα ισχυρό διψήφιο ποσοστό.
Η επίτευξη του παραπάνω στόχου περνάει μέσα από την εκλογή όσο το δυνατό περισσότερων βουλευτών, όπου αν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις συνεργατών του Ανδρουλάκη που θέλουν τον εκλογικό πήχη στο 12+% (4 μονάδες ψηλότερα από το ποσοστό στις εκλογές του 2019), μπορεί να δώσει στο ΠΑΣΟΚ από 36 έως και 40 έδρες.
Καταρχήν, το κόμμα θα βγάλει βουλευτή σε όλες σχεδόν τις περιφέρειες που είχε εκλέξει στις προηγούμενες εκλογές (Α΄ Αθηνών, Νότιος, Βόρειος και Δυτικός Τομέας Αθηνών, Ηλεία, Α΄ και Β΄ Θεσσαλονίκης, Ροδόπη, Ξάνθη, Ηράκλειο, Δράμα, Αρκαδία, Λάρισα, Αιτωλοακαρνανία, Βοιωτία, Κέρκυρα, Χαλκιδική, Αχαΐα, Αργολίδα, Κιλκίς).
@ Πολύ δύσκολα θα κερδίσει εκ νέου την έδρα της Άρτας, καθώς από τριεδρική έγινε διεδρική λόγω νέας απογραφής και τα δύο πρώτα κόμματα καταγράφουν υψηλά ποσοστά στις δημοσκοπήσεις.
Σύμφωνα με τους εκλογολόγους της Χαριλάου Τρικούπη, οι επιπλέον έδρες που διεκδικεί με αξιώσεις το ΠΑΣΟΚ στις περιφέρειες της Αττικής είναι από μία σε Βόρειο και Νότιο Τομέα, στην Β΄ Πειραιά και στην Ανατολική Αττική, που δεν είχε καταφέρει να κερδίσει το 2019.
@ Όσον αφορά τους νομούς της περιφέρειας, το ΠΑΣΟΚ μπορεί να βγάλει δεύτερη έδρα στην Α΄ Θεσσαλονίκης και στο Ηράκλειο της Κρήτης, ενώ μεγάλες πιθανότητες να εκπροσωπηθούν στη Βουλή που θα προκύψει από την απλή αναλογική είναι η Εύβοια, τα Τρίκαλα, τα Ιωάννινα, η Λέσβος, οι Σέρρες, τα Δωδεκάνησα, η Καρδίτσα, η Κορινθία και η Λακωνία.
Από διεδρικές, το ΠΑΣΟΚ διεκδικεί την εκλογή βουλευτή στο Ρέθυμνο, στο Λασίθι και στη Χίο, ενώ αν τα εκλογικά ποσοστά κινηθούν περί το 12% έχει ισχυρές πιθανότητες να κερδίσει δεύτερη έδρα στο Επικρατείας.
@ Η κυβέρνηση υπόσχεται αύξηση των μισθών τα επόμενα χρόνια, αλλά επί της ουσίας, πρόκειται για κάλυψη μέρους των απωλειών που υφίστανται οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, λόγω της ακρίβειας. Τα στοιχεία του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης είναι αποκαλυπτικά για την περυσινή χρονιά, καθώς, το 2022 μπορεί να αυξήθηκε ο μέσος μεικτός μισθός κατά 1,5%, αλλά ο μέσος πραγματικός μειώθηκε κατά 7,4%, λόγω του υψηλού πληθωρισμού, ο οποίος διαμορφώθηκε στο 9,4%. Η συνολική φορολογική επιβάρυνση των μισθωτών στην Ελλάδα, δηλαδή το ποσό του φόρου εισοδήματος και των ασφαλιστικών εισφορών των μισθωτών, αφού αφαιρεθούν τα επιδόματα, ως ποσοστό στο συνολικό κόστος εργασίας, μειώθηκε οριακά κατά 0,02 ποσοστιαίες μονάδες για τους άγαμους μισθωτούς χωρίς παιδιά με μέσο εισόδημα και διαμορφώθηκε στο 37,1%. Ο ΟΟΣΑ χαρακτηρίζει τα μέτρα στήριξης ως ανεπαρκή και ζητεί από τις κυβερνήσεις όλων των χωρών-μελών του, να προχωρήσουν σε μετριασμού του αντίκτυπου που έχει ο πληθωρισμός.
@ Απογειώθηκαν τα μεγέθη του Ομίλου Sunlight το 2022, καθώς τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 9,9 εκατ. ευρώ, έναντι 6,4 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ ο τζίρος απογειώθηκε στα 416,5 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 34,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 41,2%, ενώ ο καθαρός δανεισμός, λόγω επενδύσεων, εξαγορών και αυξημένων αναγκών κεφαλαίου κίνησης, σχεδόν διπλασιάστηκε, φτάνοντας στα 192,4 εκατ. ευρώ. Το 2022 ήταν έτος εξαγορών για τη Sunlight, ενώ τα μεγέθη ενισχύθηκαν και από τη δυναμική είσοδο στις μπαταρίες μολύβδου για εφαρμογές έλξης και αποθήκευσης ενέργειας.
@ Ραγδαία είναι η ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τη θυγατρική ΔΕΗ Blue, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να πραγματοποιούν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων χωρίς να ανησυχούν για την εξάντληση της μπαταρίας τους. Το δίκτυο της εταιρείας έχει ξεπεράσει τα 1.500 σημεία φόρτισης, ενώ αυξημένη ήταν η κίνηση κατά τις ημέρες της εξόδου για τις εορτές του Πάσχα. Η ΔΕΗ Blue δίνει ρεύμα μέσω των σταθμών φόρτισης που έχει εγκαταστήσει σε 49 νομούς της χώρας, ενώ το δίκτυο περιλαμβάνει και 80 ταχυφορτιστές, ισχύος έως 300 κιλοβάτ, στα οποία μπορούν να φορτίσουν τη μπαταρία τους από 10% σε 80% σε έως 18 λεπτά, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος. Το μόνο που χρειάζεται για φόρτιση στο δίκτυο είναι η λήψη της εφαρμογής ΔEΗ blue, η οποία είναι διαθέσιμη για apple και android. Στο app, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να βρουν τον χάρτη με τους φορτιστές ΔEΗ blue σε όλη την Ελλάδα και να ελέγξουν τη διαθεσιμότητα και την κατάστασή τους. Επίσης, η υπηρεσία ενημερώνει τους χρήστες για τον χρόνο και το κόστος της φόρτισης. Τα εγγεγραμμένα μέλη στην εφαρμογή της ΔEΗ blue επωφελούνται από χαμηλότερες τιμές φόρτισης και επιπλέον έχουν πρόσβαση σε εξατομικευμένες υπηρεσίες που κάνουν το ταξίδι ακόμα πιο ασφαλές και άνετο.