Τετάρτη
27 Νοεμβρίου 2024

Όλα του… rebranding δύσκολα για τον Τσίπρα

Παρασκήνιο

Όλα ξεκίνησαν από έναν παρατηρητικό συνεπιβάτη του Αλέξη Τσίπρα σε πτήση της Aegean από το Στρασβούργο προς την Αθήνα. Ο πρώην πρωθυπουργός, άλλωστε, έχοντας χάσει το προνόμιο του ταξιδιού στην πρώτη θέση, έχει απολέσει ταυτόχρονα και το πλεονέκτημα της σχετικής ιδιωτικότητας που προσφέρει αυτή η διάταξη -έστω κι αν στα αεροπλάνα της γραμμής, η ιδιωτικότητα ισοδυναμεί με μία μπλε κουρτίνα…

Βλέπετε, αν αυτή η μπλε κουρτίνα υπήρχε, ο παρατηρητικός συνεπιβάτης που καθόταν τρεις σειρές όπισθεν και αριστερά του Αλέξη Τσίπρα, δε θα μπορούσε να διαβάσει το αναλυτικό σημείωμα που διάβαζε ο πρώην πρωθυπουργός. Και όχι μόνο το διάβασε, αλλά το φωτογράφισε κιόλας, αποκαλύπτοντας τί ψάχνει αυτό το διάστημα ο Αλέξης Τσίπρας -όπως και τον τρόπο που το ψάχνει.

Το memo λοιπόν, είχε ως τίτλο με σχετικώς πηχυαία γράμματα την λέξη «rebranding», ήτοι «επαναλανσάρισμα». Στη γλώσσα των διαφημιστών, πρόκειται για μία διαδικασία που είναι ρουτίνα του επαγγέλματος: όταν μία επιχείρηση επιχειρεί να «ξανασυστηθεί» στο κοινό και να ανακτήσει μια χαμένη θέση στην αγορά, τότε βρίσκει έναν τρόπο να παρουσιάσει ένα ανανεωμένο προφίλ, προκειμένου να ξεπεράσει την -όποια- απαξίωσή της.

Αυτό, λοιπόν, το memo, που είχε τον τίτλο για το «επαναλανσάρισμα», δεν αφορά σε κάποιο προϊόν. Αφορά στην περσόνα του Αλέξη Τσίπρα, με το βλέμμα στραμμένο στην «αγορά» της Κεντροαριστεράς. Ναι, καλά καταλάβατε: ο πρώην πρωθυπουργός δέχεται εισηγήσεις -και έχει προστρέξει και σε εταιρείες πολιτικής επικοινωνίας και στρατηγικής- για το πώς θα επανασυστηθεί στο κοινό της Κεντροαριστεράς, φιλοδοξώντας να παίξει ρόλο στις διεργασίες που πιθανολογείται ότι θα εκκινήσουν μετά τις Ευρωεκλογές.

Βεβαίως, ο Αλέξης Τσίπρας δεν μας έχει συνηθίσει σε τόσο «συγκροτημένα» πράγματα. Συνήθως, είτε σχεδιάζει τακτικές κινήσεις είτε κάποια στρατηγική, τα έλεγε με τον «συμβουλάτορά» του Θανάση Καρτερό, έπαιρνε και τη γνώμη δυο-τριών δημοσιογράφων και ενός δημοσκόπου και στη συνέχεια αποφάσιζε… σε διαβούλευση με το μαξιλάρι του. Το γεγονός ότι τώρα έχει καταφύγει σε συγκεκριμένη εταιρεία γι’ αυτή τη δουλειά δείχνει κάτι πολύ συγκεκριμένο. Δείχνει ότι έχει συνειδητοποιήσει ότι πλέον θεωρείται «πασέ» και το προφίλ του είναι καταρρακωμένο.

Κρατήστε ότι αυτό δεν ήταν εύκολο να το αποδεχθεί. Ποτέ δεν τα πήγαινε, άλλωστε, καλά, με τις δυσάρεστες εκτιμήσεις και τις άβολες αλήθειες. Ωστόσο, μετά τα όσα έγιναν στο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ και τον τρόπο με τον οποίο το αλαλάζον συνεδριακό σώμα φώναζε «Κάτω τα χέρια από τον Στέφανο», κατάλαβε δύο πράγματα: αφενός, ότι τα πράγματα είναι σοβαρά. Αφετέρου ότι θα πρέπει να ψάξει να βρει νέο «όχημα» και να συμβιβαστεί με την νέα πραγματικότητα. Ότι, δηλαδή, οι «βαμμένοι» ΣΥΡΙΖΑίοι πλέον πίνουν νερό στο όνομα του Κασσελάκη και έχουν αφήσει πίσω τους τον Αλέξη Τσίπρα.

Βεβαίως, όλη αυτή η προσπάθεια προφανώς καταδεικνύει το θράσος του ανδρός. Έχοντας συγκυβερνήσει επί 4 χρόνια με τον Πάνο Καμμένο και έχοντας περιγράψει την Κεντροαριστερά και τους ψηφοφόρους της σαν «πουλημένους» και «τσολάκογλου», τώρα ξαφνικά θέλει να παίξει ρόλο στον ίδιο χώρο, καταλαβαίνοντας ότι θα πρέπει να αφήσει τους έξαλλους πρώην φίλους του στο έλεος του Παύλου Πολάκη και γοητευμένους από τον αριστερό τραμπισμό του Στέφανου Κασσελάκη.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, η βασική συνισταμένη των εισηγήσεων περί rebranding συντείνουν στην ανάγκη ο Τσίπρας να… ακυρώσει τον Τσίπρα. Κάπως έτσι φτάσαμε στην «αυτοκριτική» του πρώην πρωθυπουργού για την Novartis και τις τηλεοπτικές άδειες, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι με πολύ προσεκτικό τρόπο, θα ακολουθήσουν κι άλλα «ξεσπάσματα» τέτοιας «ειλικρίνειας». Οι σύμβουλοί του επιμένουν ότι αν οι κινήσεις του είναι προσεκτικές και μεθοδικές, τότε μπορεί να επανασυστηθεί στο ευρύ κοινό. Πάντως, ελάχιστοι πολιτικοί αναλυτικές με τους οποίους το έχει συζητήσει, δεν τού έχουν δώσει τις απαντήσεις που προσδοκούσε.

Άλλωστε, στην Κεντροαριστερά κινούνται υποψιασμένοι ψηφοφόροι και όχι «χρυσόψαρα».

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Στον Λευκό Οίκο ο Τζορτζ Τσούνης σε δείπνο με υποστηρικτές του Τζο Μπάιντεν

Ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζορτζ Τσούνης παραβρέθηκε στον Λευκό Οίκο σε δείπνο που παρέθεσε ο Τζο Μπάιντεν με τη σύζυγό του Τζιλ Μπάιντεν προς τιμήν των φίλων και υποστηρικτ...

O νέος ΣΥΡΙΖΑ, ο Φάμελλος και η επόμενη ημέρα

Τώρα, πως γίνεται να «κοιλοπονάει» ένας κόσμος 37.000 ανθρώπων, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις (λέμε τώρα και κανένα νούμερο στον αέρα, έτσι για να περάσει η ώρα) και να τίκτ...

Φόρτωση άρθρων...