Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για το αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα. Η Κυβέρνηση της ασιατικής χώρας εξετάζει αν ο τοίχος του αεροδρομίου πληρούσε τις προδιαγραφές ασφαλείας.
Δεκάδες ειδικοί της αεροπλοΐας ανά τον κόσμο είπαν ότι ο τοίχος ίσως ευθύνεται για τον θάνατο 179 ανθρώπων. Οι Αρχές έχουν στρέψει τις έρευνές τους στον τοίχο πάνω στον οποίο συνετρίβη το πρωί της Κυριακής το αεροπλάνο της Jeju Air στο αεροδρόμιο Μουάν της Νότιας Κορέας, προκειμένου να γίνουν σαφείς οι συνθήκες κάτω από τις οποίες 179 άνθρωποι, 175 επιβάτες και 4 μέλη του πληρώματος, σκοτώθηκαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ο τοίχος αυτός έχει ύψος σχεδόν δύο μέτρα και πάνω του ήταν ενσωματωμένη μια κεραία εντοπισμού που έστελνε πληροφορίες στα αεροσκάφη.
Ο Ντέιβιντ Λιαρμάουντ, ειδικός στην ασφάλεια πτήσεων στη Βρετανία, υποστήριξε πως είναι ασυνήθιστο και μη ασφαλές να υπάρχει μια τέτοια κατασκευή τόσο κοντά στον αεροδιάδρομο. «Μια τέτοια κατασκευή δε θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί. Όχι μόνο δεν υπάρχει δικαιολογία, αλλά νομίζω πως τίθεται ζήτημα ποινικής ευθύνης», είπε στο Sky News.
Αν και μετά την κατακραυγή, η Κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι θα διερευνήσει κατά πόσο ο τοίχος πληρούσε τις διεθνείς προδιαγραφές, νωρίτερα αξιωματικοί της χώρας είχαν δηλώσει πως το τοιχίο αυτό είχε κατασκευαστεί στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών αεροδρομίων.
Ο Guardian αναφέρει ότι την παραπάνω θέση αυτή επιβεβαίωσε ο Δρ. Ίαν Ντάγκλας, ειδικός αεροπλοΐας στο Πανεπιστήμιο Νιου Σάουθ της Ουαλίας, λέγοντας ότι αυτές οι προδιαγραφές έχουν υιοθετηθεί από μεγάλα αεροδρόμια που έχουν συστηματικά επιθεωρούνται από τον Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών.
«Αυτό που συνέβη ήταν προφανώς το χειρότερο σενάριο. Κάποια αεροπλάνα απλά κολλάνε στην λάσπη», είπε ενώ πρόσθεσε ότι ο σχεδιασμός των ορίων των αεροδιαδρόμων ποικίλει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντα χώρου.
Αν η απόσταση 250 μέτρων του τοίχου από το τέλος του αεροδιαδρόμου δεν θεωρηθεί τελικά πρόβλημα, η προσοχή μάλλον θα στραφεί στο υλικό κατασκευής παρόμοιων τοιχίων, που θα υποχωρούν χωρίς να προκαλούν σημαντικές φθορές σε περίπτωση που πέσει πάνω τους κάποιο αεροπλάνο.
Πόλεμος στην Ουκρανία: Οι ρωσικές δυνάμεις προχώρησαν κατά σχεδόν 4.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα το 2024
Η ανασκόπηση του Politico: To 2024 σε αριθμούς και οι προβλέψεις για το 2025
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις