Ένας επιστήμονας, o Βίνσεντ Λάιν, επικουρικός ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Τασμανίας, ισχυρίζεται ότι εντόπισε την «τέλεια κρυψώνα» της πτήσης MH370 της Malaysian Airlines, που εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου 2014, καθώς πετούσε.
Στηριζόμενος στα διαθέσιμα στοιχεία για την εξαφάνιση της πτήσης, προτάσσει πως αυτά υποδηλώνουν ότι ο πιλότος, Zaharie Ahmad Shah, έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο σε μια «τρύπα» βάθους 6.000 μέτρων στο «Broken Ridge» του Ινδικού Ωκεανού.
Ο Βίνσεντ Λάιν, που εργάζεται στο Ινστιτούτο Θαλάσσιων και Ανταρκτικών Μελετών του πανεπιστημίου, περιέγραψε το Broken Ridge ως «ένα πολύ τραχύ και επικίνδυνο ωκεάνιο περιβάλλον με στενές και απότομες πλευρές, που περιβάλλεται από ογκώδεις κορυφογραμμές και άλλες βαθιές τρύπες».
Είναι γεμάτο με λεπτά ιζήματα, μια «τέλεια κρυψώνα», όπως την χαρακτηρίζει, υποδηλώνοντας ότι ο πιλότος, Zaharie Ahmad Shah, έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο στο οποίο επέβαιναν 239 άτομα εκείνη τη στιγμή. Ήταν 227 επιβάτες από 15 χώρες, καθώς και 12 μέλη πληρώματος.
«Ο πιλότος το έριξε»
Ο Βίνσεντ Λάιν έγραψε στο Linkedin: «Αυτή η μελέτη αλλάζει την αφήγηση για την εξαφάνιση του MH370 από μια αφήγηση χωρίς καμία ενοχή, με έλλειψη καυσίμων στο 7ο τόξο, με βουτιά υψηλής ταχύτητας. Ο ιδιοφυής πιλότος παραλίγο να εκτελέσει μια απίστευτα τέλεια εξαφάνιση στον νότιο Ινδικό Ωκεανό».
«Στην πραγματικότητα, θα είχε πετύχει, αν το MH370 δεν διέσχιζε με το δεξί του φτερό ένα κύμα και αν δεν ανακαλύπτονταν οι δορυφορικές επικοινωνίες τακτικής ανάκρισης από την Inmarsat, μια λαμπρή ανακάλυψη που ανακοινώθηκε επίσης στο Journal of Navigation».
Ο ίδιος έγραψε ότι οι ζημιές στα φτερά του αεροπλάνου παρουσιάζουν ομοιότητες με εκείνες του αεροπλάνου που ο κυβερνήτης Chesley Sullenberger προσγείωσε με επιτυχία στον ποταμό Χάντσον το 2009.
Σημειώνεται πως και άλλοι ειδικοί είχαν προηγουμένως υποστηρίξει ότι ο πιλότος Zaharie Ahmad Shah, 53 ετών, ήταν υπεύθυνος για τη σκόπιμη συντριβή του MH370 σε «μια δολοφονία-αυτοκτονία σοκαριστικής κλίμακας», την οποία «διέπραξε λόγω προβλημάτων στην προσωπική του ζωή».
Ο πιλότος φέρεται να είχε χωρίσει με τη σύζυγό του και λέγεται ότι ήταν έξαλλος, λίγο πριν επιβιβαστεί στο αεροπλάνο για την πτήση προς το Πεκίνο, που ένας συγγενής του καταδικάστηκε σε πέντε χρόνια φυλάκιση για σοδομισμό.
Η σύζυγος του πιλότου, ωστόσο, αρνήθηκε με οργή ότι υπάρχουν προσωπικά προβλήματα, ενώ άλλα μέλη της οικογένειας και φίλοι είπαν ότι ήταν αφοσιωμένος οικογενειάρχης και αγαπούσε τη δουλειά του.
Ωστόσο, ο Λάιν λέει ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι ο πιλότος έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο λέγοντας ότι «δικαιολογεί αναμφίβολα τον αρχικό ισχυρισμό, που βασίζεται σε λαμπρές, επιδέξιες και πολύ προσεκτικές αναλύσεις ζημιών από συντρίμμια από τον διακεκριμένο πρώην επικεφαλής ερευνητή αεροπορικών δυστυχημάτων, Larry Vance, και ότι το MH370 διέθετε καύσιμα, με τους κινητήρες να λειτουργούν όταν υποβλήθηκε σε μια αριστοτεχνική "ελεγχόμενη πτώση" και όχι σε μια σύγκρουση υψηλής ταχύτητας χωρίς καύσιμα».
Υποστήριξε επίσης, ότι η έρευνά του παρείχε τη σαφή τοποθεσία για το πού μπορεί να συνετρίβη το αεροπλάνο, παροτρύνοντας τις μελλοντικές έρευνες να επικεντρωθούν σε ένα συγκεκριμένο τμήμα του Νότιου Ινδικού Ωκεανού.
«Το αν θα γίνει αναζήτηση ή όχι εξαρτάται από τους αξιωματούχους και τις εταιρείες αναζήτησης, αλλά το μυστήριο του MH370 έχει λυθεί πλήρως από την επιστήμη! Η απόδειξη περιμένει να επαληθευτεί, όπως και πολλοί που έχασαν αγαπημένα τους πρόσωπα» συμπλήρωσε.
Η εξαφάνιση της πτήσης MH370
Η πτήση εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου 2014, καθώς πετούσε, σύμφωνα με το προγραμματισμένο του δρομολόγιο, από το διεθνές αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ στη Μαλαισία προς το διεθνές αεροδρόμιο του Πεκίνο στην Κίνα. Στο αεροπλάνο επέβαιναν 227 επιβάτες από 15 χώρες, καθώς και 12 μέλη πληρώματος.
Η τελευταία επικοινωνία του πληρώματος με το κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) έγινε περίπου 38 λεπτά μετά την απογείωση, όταν το αεροσκάφος βρισκόταν επάνω από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Το αεροσκάφος χάθηκε από τις οθόνες ραντάρ του ΕΕΚ λίγα λεπτά αργότερα, αλλά παρακολουθούνταν από στρατιωτικό ραντάρ επί μια ώρα να αποκλίνει δυτικά από τη προγραμματισμένη διαδρομή πτήσης του, διασχίζοντας τη Χερσόνησο της Μαλαισίας και τη Θάλασσα Ανταμάν. Ξέφυγε από το εύρος ραντάρ 200 ναυτικά μίλια (370 χλμ.) βορειοδυτικά της νήσου Πενάνγκ στη βορειοδυτική Μαλαισία.