Δεν είναι μόνο η ζήτηση στην Κίνα και στη Νοτιοανατολική Ασία για ελβετικά ρολόγια που φθίνει. Τον Αύγουστο κατεγράφη κάμψη της ζήτησης σε όλες τις μεγάλες αγορές της ελβετικής ωρολογοποιίας, από την Ιαπωνία μέχρι την Ευρώπη, τον Καναδά και τις ΗΠΑ. Και ο Αύγουστος ήταν οι δέκατος τέταρτος συνεχόμενος μήνας κατά τον οποίο καταγράφεται πτώση των πωλήσεων ελβετικών ρολογιών.
Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι ένα από τα διασημότερα εξαγώγιμα προϊόντα της Ελβετίας χάνει τη λάμψη του. Η Ομοσπονδία Κατασκευαστών Ελβετικών Ρολογιών σε ανακοίνωσή της την Τρίτη σημειώνει ότι οι πωλήσεις το μήνα που πέρασε μειώθηκαν κατά 8,8% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2015 και έπεσαν στα 1,4 δισ. ελβετικά φράγκα (1,28 δισ. ευρώ).
«Η κρίση επεκτάθηκε τους τελευταίους μήνες από την Ασία στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ», γράφει η ρεπόρτερ του Bloomberg Κορίν Γκρέτλερ. Οι εξελίξεις στον κλάδο οδηγούν κορυφαίες επιχειρήσεις, όπως η Cie Financiere Richemont SA, που κατασκευάζει τα Cartier και τα IWC Schaffhausen, να προχωρήσουν σε περικοπές θέσεων εργασίας και σε επαναγορές ακριβών προϊόντων τους που έχουν μείνει απούλητα στα ράφια πελατών τους προκειμένου να τα αντικαταστήσουν με άλλα με πιο προσιτές τιμές.
Η Richemont προειδοποίησε ότι τα κέρδη της το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους θα είναι μειωμένα κατά περίπου 45%. Ήδη η Swatch Group AG ανακοίνωσε πτώση της κερδοφορίας της κατά 54% το πρώτο εξάμηνο του 2016 συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι.
Όπως γράφει η ρεπόρτερ του Bloomberg, «στην Ευρώπη οι τρομοκρατικές επιθέσεις έχουν περιορίσει τον αριθμό των τουριστών με μεγάλη αγοραστική δύναμη, οι οποίοι συμμετέχουν σημαντικά στον τζίρο των καταστημάτων με ρολόγια και άλλα ακριβά προϊόντα».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Κατασκευαστών Ελβετικών Ρολογιών, οι εξαγωγές προς το Χονγκ Κονγκ μειώθηκαν κατά 29% το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2016 συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο πέρυσι. Οι εξαγωγές προς την Ιαπωνία μειώθηκαν κατά 27%, προς τη Γερμανία μειώθηκαν κατά 15%, προς τις ΗΠΑ κατά 12%.
Οι εξαγωγές προς τη Βρετανία, αντίθετα, εκτινάχθηκαν κατά 24% υψηλότερα μετά το Brexit καθώς πολλοί επέσπευσαν την αγορά ρολογιού για να εκμεταλλευθούν τις τιμές προτού αναπροσαρμοστούν ανάλογα με την υποχώρηση της ισοτιμίας της στερλίνας έναντι του ελβετικού φράγκου. Όπως σημειώνει σε σημείωμά του ο αναλυτής της Citigroup Τομά Σοβέ, κάποιες ελβετικές φίρμες έχουν ήδη αυξήσει τις τιμές τους τουλάχιστον κατά 10% στη βρετανική αγορά.