Από την πίεση της θεματικής αύξησης του τουρισμού και ενόψει τακτικών αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ Κούβας και ΗΠΑ η κουβανική κυβέρνηση προχωρά στην ιδιωτικοποίηση του διεθνούς αεροδρομίου της Αβάνας.
Την διαχείριση του αεροδρομίου «Χοσέ Μαρτί» αναλαμβάνει ο γαλλικός όμιλος Aéroports de Paris (ADP), ενώ την επέκταση και ανακαίνιση των εγκαταστάσεων η γαλλική κατασκευαστική εταιρία Bouygues Bâtiment International.
Εκτός από το αεροδρόμια του Παρισιού η ADP διαχειρίζεται διεθνώς 31 αεροδρόμια και η Bouygues έχει συμμετάσχει στην κατασκευή μεγάλων έργων όπως το Eurotunnel, το στάδιο Stade de France και το αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ. Μέχρι στιγμής η κουβανική κυβέρνηση δεν έχει δώσει λεπτομέρειες για το ύψος της επένδυσης και το συνολικό έργο.
Στόχος η υποδοχή 10 εκ. επιβατών
Μετά το τέλος του έργου το 2020 το αεροδρόμιο της Αβάνας θα είναι σε θέση να δέχεται περισσότερους από 10 εκ. επιβάτες ετησίως, ανακοίνωσε ο όμιλος ADP. Πέρυσι οι αφίξεις στο «Χοσέ Μαρτί» έφθασαν τα 3,5 εκατομμύρια, ενώ φέτος αναμένεται μικρή αύξηση. Περισσότεροι από τους μισούς τουρίστες που έρχονται στην Κούβα περνούν από το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας.
Οπως αναφέρει η Deutsche Welle, μέχρι πρότινος η κουβανική κυβέρνηση χορηγούσε άδειες σε εταιρίες του εξωτερικού μόνο για τη διαχείριση ξενοδοχείων. Εδώ και χρόνια ευρωπαϊκές και καναδικές εταιρίες δραστηριοποιούνται στο νησί της Καραϊβικής. Τον Ιούνιο έλαβε για πρώτη φορά άδεια διαχείρισης μιααμερικανική ξενοδοχειακή εταιρία, η Four Points by Sheraton.
Γαλλία, παραδοσιακός οικονομικός εταίρος
Δεν είναι σύμπτωση ότι γαλλικές εταιρίες αναλαμβάνουν το έργο ανακαίνισης και επέκτασης του αεροδρομίου «Χοσέ Μαρτί». H Κούβα είναι χώρα κλειδί στην περιοχή «με την οποία επιδιώκουμε μια προνομιακή συνεργασία», είχε δηλώσει ο γάλλος υπουργός Εξωτερικών Λοράν Φαμπιούς στις αρχές του 2015.
Τον περυσινό Μάιο ο γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ ήταν ο πρώτος δυτικοευρωπαίους αρχηγός κράτους που επισκέπτονταν την Αβάνα μέσα σε 29 χρόνια.
Τον περασμένο Φεβρουάριο ο Ραούλ Κάστρο ανταπέδωσε, επισκεπτόμενος το Παρίσι. Την ώρα που γερμανικές εταιρίες είναι συγκρατημένες όταν πρόκειται για επενδύσεις στην Κούβα, οι γαλλικές δίνουνισχυρό παρών.
Έτσι, εκτός από την Bouygues, στο νησί της Καραϊβικής επενδύουν οι Alcatel-Lucent (τηλεπικοινωνίες), η Pernod-Ricard (συνιδιοκτήτρια της ποτοποιίας Havana Club), η Accor (τουρισμός) και η Air France (στις συγκοινωνίες).
Ας σημειωθεί ότι η Γαλλία διατηρεί με την Κούβα παραδοσιακά καλές σχέσεις, οι οποίες ανάγονται στην αρνητική στάση του πρώην προέδρου ντε Γκολ έναντι των κυρώσεων που είχε επιβάλλει η Ουάσιγκτον στο καθεστώς Κάστρο.
Οι γκολιστές στις γραμμές των γάλλων συντηρητικών ήταν πάντα υπέρ μιας ανεξάρτητης πολιτικής έναντι της Κούβας και ενός διαχωρισμού από την αμερικανική εξωτερική πολιτική. Υπάρχουν όμως και πολιτιστικοί δεσμοί μεταξύ των δύο χωρών.
Έτσι το παράρτημα του γαλλικού πολιτιστικού ινστιτούτου Alliance Française είναι ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου. Εκτός αυτού, το Παρίσι διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο και στις επιτυχείς διαπραγματεύσεις για την αναδιάρθρωση του κουβανικού χρέους με το λεγόμενο Κλαμπ του Παρισιού. Η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Αβάνας δείχνει ότι η γαλλική διπλωματία έναντι της Κούβας αποδίδει τώρα νέους καρπούς.
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις