Η καύση ξύλου προκαλεί περισσότερους ρύπους από το σύνολο της κυκλοφορίας οχημάτων στη χώρα, σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής Κυβέρνησης.
Η έρευνα μελέτησε τα στοιχεία από 50.000 νοικοκυριά και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ξυλόσομπες, τα τζάκια και η γενικότερη καύση ξύλου αποτελούν βασική πτυχή της ατμοσφαιρικής ρύπανσης - συγκεκριμένα ότι ευθύνονται για αυτήν σε ποσοστό 17%.
Την ίδια ώρα, η κυκλοφορία του συνόλου των οχημάτων ρυπαίνει την ατμόσφαιρα σε ποσοστό 13%.
Η ρύπανση από την καύση ξύλου βεβαίως έχει μειωθεί παραπάνω από το μίσο στο Ηνωμένο Βασίλειο τις τελευταίες δεκαετίες: στο παρελθόν άγγιζε το 38% και αποτελούσε τη βασική πηγή μόλυνσης του περιβάλλοντος.
Ο πιο ρυπογόνος τομέας είναι η βιομηχανία και οι κατασκευές, σε ποσοστό 27%.
Σύμφωνα με την έκθεση που προέκυψε από την κυβερνητική αυτή έρευνα στη Βρετανία, την τελευταία δεκαετία έχουν μειωθεί σημαντικά οι ρύποι που εκπέμπει η καύση άνθρακα, η βιομηχανία και η κυκλοφορία των οχημάτων - καθώς η τελευταία επωφελείται από τη διαρκή εξέλιξη των κινητήρων των αυτοκινήτων, και από τα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά νέα οχήματα.
Αντίθετα, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σημαντική αυξητική τάση στους ρύπους από τα οικιακά τζάκια και σόμπες, όπως και από την καύση βιομάζας από τις βιομηχανίες. Με βασικό δεδομένο ότι σε ποσοστό 95% οι οικίες που έκαναν καύση ξύλων διέθεταν παράλληλα και άλλες μορφές θέρμανσης, περιβαλλοντικές οργανώσεις στο νησί ζητούν την απαγόρευση της χρήσης τζακιών ή σομπών, ή τουλάχιστον την απαγόρευση πώλησης καινούριων.
Καθότι, όπως υποστηρίζουν, ακόμα και οι πιο εξελιγμένες και «οικολογικές» νέες σόμπες εκκρίνουν 750 φορές περισσότερα μικροσωματίδια σε σχέση με ένα τελευταίας τεχνολογίας φορτηγό.
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις