Περίπου 5.000 δημόσιοι τηλεφωνικοί θάλαμοι σε όλη τη Βρετανία θα προστατεύονται από το κλείσιμο σε περιοχές με υψηλά ποσοστά ατυχημάτων ή ανεπαρκή σήματα κινητής τηλεφωνίας, σύμφωνα με σχέδια που εκπονήθηκαν από την Ofcom, τη ρυθμιστική αρχή.
Η υπηρεσία επιτήρησης επικοινωνιών είπε ότι θα απαγορεύσει στην BT να καταργεί τα καρτοτηλέφωνα σε περιοχές όπου εξακολουθούν να χρειάζονται, συγκεκριμένα σε τοποθεσίες με κακή κάλυψη κινητής τηλεφωνίας, υψηλά ποσοστά ατυχημάτων ή αυτοκτονιών ή χρήση υψηλότερη από το μέσο όρο.
Σε όλη τη Βρετανία υπάρχουν περίπου 21.000 θάλαμοι. Για αρκετά χρόνια, η BT παροπλίζει καρτοτηλέφωνα που θεωρείται ότι δεν χρειάζονται πλέον.
Η χρήση της τηλεφωνικής θυρίδας έχει πέσει κατακόρυφα, καθώς το 96% των ενηλίκων στη Βρετανία έχουν κινητό τηλέφωνο. Ωστόσο, οι τοπικοί οργανισμοί μπορούν να αγοράσουν ένα κόκκινο τηλεφωνικό κουτί για 1 λίρα και να το χρησιμοποιήσουν για κάτι άλλο. Πάνω από 6.000 έχουν μετατραπεί σε άλλες χρήσεις, όπως κοινοτικές βιβλιοθήκες ή για να στεγάσουν δημόσιους απινιδωτές.
Η Ofcom είπε ότι έλαβε κλήση την Τρίτη από μια ομάδα ορεινής διάσωσης στην περιοχή Lake District που επιθυμούσε να σωθεί ο τοπικός τηλεφωνικός θάλαμος, η οποία προοριζόταν για κλείσιμο από την BT.
Η Selina Chadha, η διευθύντρια συνδεσιμότητας της Ofcom, δήλωσε: «Μερικά από τα τηλεφωνικά κουτιά που σκοπεύουμε να προστατεύσουμε χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση σχετικά χαμηλών αριθμών κλήσεων.
Αλλά εάν μία από αυτές τις κλήσεις προέρχεται από ένα στενοχωρημένο παιδί, ένα θύμα ατυχήματος ή από κάποιον που σκέφτεται να αυτοκτονήσει, αυτή η δημόσια τηλεφωνική γραμμή μπορεί να είναι σανίδα σωτηρίας σε μια στιγμή μεγάλης ανάγκης.
«Θέλουμε επίσης να βεβαιωθούμε ότι τα άτομα χωρίς κάλυψη κινητής τηλεφωνίας, συχνά σε αγροτικές περιοχές, μπορούν ακόμα να πραγματοποιούν κλήσεις. Ταυτόχρονα, σχεδιάζουμε να υποστηρίξουμε την κυκλοφορία νέων τηλεφωνικών κουτιών με δωρεάν wifi και φόρτιση.»
Πραγματοποιήθηκαν περίπου πέντε εκατομμύρια κλήσεις από τηλεφωνικούς θαλάμους το έτος έως τον Μάιο του 2020, συμπεριλαμβανομένων σχεδόν 150.000 σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, ενώ 25.000 πραγματοποιήθηκαν στην ChildLine και 20.000 στους Σαμαρείτες.
Ωστόσο, ο όγκος κλήσεων από καρτοτηλέφωνα μειώθηκε από περίπου 800 εκατομμύρια λεπτά το 2002 σε 7 εκατομμύρια το 2020.
Εκπρόσωπος της BT ανέφερε: «Η BT λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις ρυθμιστικές της υποχρεώσεις όσον αφορά την παροχή μιας υπηρεσίας δημόσιου τηλεφωνικού θαλάμου. Οποιεσδήποτε αφαιρέσεις τηλεφωνικού κουτιού πραγματοποιούνται με αυστηρή τήρηση των κατευθυντήριων γραμμών της Ofcom και, όπου χρειάζεται, με τη συγκατάθεση των τοπικών αρχών».