Μπορεί στον άγριο κόσμο των social media να περίσσεψαν τα δηκτικά και σκωπτικά σχόλια για την επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη να δώσει (άλλη) μία lifestyle συνέντευξη, ωστόσο στην Κουμουνδούρου δεν περιορίστηκαν στις ειρωνείες.
Κι αυτό διότι ειδικά σε μία τέτοια περίοδο, που όπως είπε και ο πρωθυπουργός, «μυρίζει εκλογές», κάθε κόμμα στοχεύει στα λεγόμενα «ειδικά κοινά», δηλαδή σε όλες τις κατηγορίες πολιτών που, για όλους τους λόγους του κόσμου, δεν ανήκουν στον «μέσο όρο» και δεν μπορούν να προσλάβουν το κεντρικό πολιτικό μήνυμα που θέλει να εκπέμψει το κάθε κόμμα.
Εκτός κάδρου
Το «δεν μπορούν» προφανώς δεν αφορά την αντιληπτική ικανότητα των ανθρώπων αυτών. Συνδέεται, όμως, με την επιλογή ή την συνθήκη της ζωής τους που τούς κρατά μακριά από την πολιτική και την οικονομία. Είτε πρόκειται για ανθρώπους υπερεργαζόμενους, είτε για «νοικοκυρές» παλαιού τύπου που δηλώνουν ότι «δεν ασχολούνται με τα πολιτικά», είτε για νέους που επίσης κρατούν απόσταση από τα δημόσια πράγματα, υπάρχουν εκατομμύρια δυνητικοί ψηφοφόροι για το κάθε κόμμα που δεν μπορούν να προσεγγιστούν με τα παλιά πολιτικά εργαλεία. Που δεν πηγαίνουν, δηλαδή, σε περιοδείες των πολιτικών αρχηγών, που δεν επιλέγουν ενημερωτικές ιστοσελίδες, που βαριούνται τα δελτία ειδήσεων και που δεν βλέπουν πολιτικές ή άλλες ενημερωτικές εκπομπές. Πρόκειται, μ’ άλλα λόγια, για πολλά ειδικά κοινά, που, ως συνιστώσες, όλα μαζί συγκροτούν την συνισταμένη της «γκρίζας ζώνης». Δηλαδή των πολιτών που είτε παρουσιάζουν απρόβλεπτες εκλογικές συμπεριφορές, είτε απέχουν την ημέρα της κάλπης καίτοι θα μπορούσαν να επηρεάσουν καθοριστικά το εκλογικό αποτέλεσμα.
Ψάχνοντας τρόπους
Με αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, στον ΣΥΡΙΖΑ δεν περιορίστηκαν απλώς να σχολιάσουν ειρωνικά τις lifestyle επιλογές του πρωθυπουργού και την συνέντευξή του στη Ναταλία Γερμανού, αλλά προβληματίστηκαν σοβαρά για τα ειδικά κοινά που έχει στοχεύσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Γιατί, μπορεί ο πρωθυπουργός να είπε για το ποδήλατό του, για την αγάπη του στο Netflix, τις βραδινές συζητήσεις με τη σύζυγό του και το ringtone στο κινητό του και να μην έβγαλε κάποια πολιτική είδηση, ωστόσο την ίδια στιγμή μπήκε στα σπίτια ανθρώπων στα οποία συνήθως δεν έχουν πρόσβαση οι πολιτικοί: δηλαδή, σε όσους δεν ασχολούνται με την πολιτική, δεν ενημερώνονται, αλλάζουν κανάλι όταν βλέπουν μπροστά τους ενημερωτική εκπομπή κ.α.
Με άλλα λόγια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης πήγε στην –ικανότατη, παρεμπιπτόντως- Ναταλία Γερμανού με συγκεκριμένη στόχευση και έχοντας στο μυαλό του τα ειδικά κοινά στα οποία έχουν «μετρήσει» οι συνεργάτες του ότι «χωλαίνει». Και με την επιλογή του αυτή, κατάφερε να «μπει σπίτι τους», έστω και χωρίς να τους πει κάτι για το μέλλον τους ή για τις επιδόσεις της κυβέρνησής του.
Διαφορετική συνταγή
Βεβαίως, στον ΣΥΡΙΖΑ θέλουν να βρουν τρόπους να προσεγγίσουν και οι ίδιοι τα ίδια –και άλλα πολλά- «ειδικά κοινά», όμως πρέπει να το κάνουν κάπως... αλλιώς. Εξάλλου, ο Αλέξης Τσίπρας είναι στο τιμόνι του κόμματος εδώ και πολλά χρόνια και έχει καταστήσει σαφές σε όλους τους τόνους ότι τού αρέσει το δόγμα «τα εν οίκω, μη εν δήμω». Είναι ενδεικτικό πως οτιδήποτε έχει δει το φως της δημοσιότητας και αφορά στην ιδιωτική-οικογενειακή ζωή του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι προϊόν υποκλοπής, παράνομων φωτογραφιών και πρακτικών «παπαράτσι».
Ο Αλέξης Τσίπρας, λοιπόν, προφανώς δεν έχει καμία διάθεση να πάει σε κάποια εκπομπή για να μιλήσει για την σχέση του με τη σύντροφό του ή τα παιδιά του και για τις καθημερινές του συνήθειες. Όμως, ταυτοχρόνως, ψάχνει και «ψάχνεται», διότι γνωρίζει πολύ καλά –όπως και οι συνεργάτες του- ότι υπάρχουν πολλά σπίτια εκεί έξω, στα οποία δε θα μπει ούτε κάνοντας περιοδείες ανά τη χώρα, ούτε με ομιλίες στη Βουλή, ούτε με συνεντεύξεις σε κεντρικά δελτία ειδήσεων και εφημερίδες.