Στην επίσκεψη του Καγκελαρίου της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς, στην Αθήνα αναφέρεται η γερμανική εφημερίδα «Bild». Ο Γερμανός Kαγκελάριος επισκέφτηκε την Ακρόπολη, έχοντας στο πλευρό του τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ο Σολτς απόλαυσε σήμερα τη θέα από την Ακρόπολη, που αξίζει εκατομμύρια δολάρια, όπως χαρακτηριστικά σχολιάζουν τέσσερις αρθρογράφοι της εφημερίδας «Bild»,
Κοιτώντας από ψηλά το λίκνο της δημοκρατίας, τον Λυκαβηττό, τη θάλασσα και το νησί της Αίγινας, ο Γερμανός Καγκελάριος εντυπωσιάστηκε. Από την πλευρά του, ο Έλληνας πρωθυπουργός, ντυμένος casual, άρχισε να δίνει πληροφορίες στον Γερμανό καλεσμένο του για την εκπληκτική θέα που είχε την ευκαιρία να απολαύσει τη θέα από την Ακρόπολη. Το κλίμα υπέροχο, όπως και η θερμοκρασία: ο υδράργυρος άγγιξε τους 26 Βαθμούς Κελσίου.
Κοιτώντας τη θέα από την Ακρόπολη, ο Σολτς κοίταξε δεξιά τη θάλασσα, εκεί όπου βρίσκεται το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο είναι «σταθερά» στα χέρια της Κίνας, σχολιάζει το γερμανικό δημοσίευμα.
Πριν επισκεφθεί ο Σολτς τη χώρα μας, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας ενέκρινε τον συμβιβασμό που πρότεινε ο ίδιος για πώληση μεριδίου 24,9% του λιμανιού του Αμβούργου στην κρατική κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Cosco. Μόνο που στη Γερμανία υπήρξαν πολλές αντιδράσεις για την επιχειρηματική κίνηση του Γερμανού Καγκελάριου.
Αντίθετο στη συμμετοχή της κινεζικής εταιρείας στη διαχείριση του λιμανιού είναι, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Spiegel, το 81% των Γερμανών, ωστόσο ο Καγκελάριος, είχε ταχθεί εξαρχής υπέρ της επένδυσης.
Σήμερα υπήρξαν ξεκάθαρες δηλώσεις από τον Έλληνα πρωθυπουργό σχετικά με την επιχειρηματική συνεργασία Ελλάδας - Κίνας, υπογραμμίζει η εφημερίδα «Bild». «Δεν είμαστε αφελείς. Ξέρουμε πώς συμπεριφέρεται η Κίνα», τόνισε ο Έλληνας πρωθυπουργός διευκρινίζοντας ότι «Κανείς δεν θέλει να εξαρτάται από μία μόνο χώρα, η Ρωσία μας έδειξε τις συνέπειες».
Ακόμα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρόσθεσε ότι «Ο Πειραιάς είναι στα χέρια των Κινέζων 13 ή 14 χρόνια. Η σύμβαση υπογράφηκε όταν μόνο λίγες χώρες ήταν πρόθυμες να επενδύσουν στις υποδομές μας. Πρέπει να το αποδεχτούμε».
Ωστόσο, όπως τόνισε, «σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ένα εντελώς διαφορετικό φίλτρο. Φροντίζουμε καλύτερα να αποτρέψουμε τις μονόπλευρες εξαρτήσεις. Κανείς δεν πρέπει να εξαρτάται από μία πλευρά!" Αντί για τη θέα από την Ακρόπολη, ο Σολτς θα μπορούσε να έχει επιθεωρήσει τα γερμανικά άρματα μάχης Marders στην Ελλάδα, τα οποία πρέπει να πάρουν οι Έλληνες από τo Βερολίνο, αν και η Ουκρανία τα χρειάζεται επειγόντως. Επειδή όμως ο Σολτς είναι αντίθετος στην παράδοση αρμάτων μάχης στην Ουκρανία εδώ και αρκετούς μήνες, αυτά μετακινούνται προς την Ευρώπη... την Πολωνία, την Τσεχία ή την Ελλάδα ενώ τα παλιά σοβιετικά τανκς από αυτές τις χώρες, θα καταλήξουν στην Ουκρανία».
Όπως αναφέρει η Bild, «40 παλιά σοβιετικά άρματα μάχης, τύπου BMP-1, πρόκειται να παραδοθούν στο Κίεβο από ελληνικά νησιά, όπου βρίσκονται, ως επί το πλείστον, ως «ασπίδα προστασίας» έναντι της Τουρκίας. Υπενθυμίζεται ότι, στο τέλος Μαΐου, Βερολίνο και Αθήνα συνήψαν συμφωνία για την παράδοση 40 γερμανικών τανκς. Η Ελλάδα στην πραγματικότητα δεν τα ήθελε. Προτιμούσε το Βερολίνο να τα παραδώσει απευθείας στην Ουκρανία, όπως σχολιάζει η Bild επικαλούμενη πηγές, δίχως να τις κατονομάζει».
«Εξάλλου, η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους αρμάτων μάχης στο ΝΑΤΟ και την Ευρώπη. Και μόνο γερμανικής παραγωγής: 353 τελευταίας τεχνολογίας Leopard 2 - 170 τύπου A6, 183 τύπου A4. Ακόμα, διαθέτει 501 παλιά «Leopard 1» τύπου A5. Τώρα όμως η Αθήνα χρειάζεται πυρομαχικά για τα άρματα μάχης «Marders». Πάντως, η Γερμανία παρέδωσε τα τανκς με την ησυχία της...πριν από 10 ημέρες. Αφότου υπεγράφη η συμφωνία Βερολίνου - Αθήνας και πέρασαν πάνω από 4 μήνες, τα πρώτα τανκς από τη Γερμανία έφτασαν στη βόρεια Ελλάδα. Έξι γερμανικά τανκς βρίσκονται τώρα κοντά στη Θεσσαλονίκη. Απομένουν 34 τα οποία πρέπει να παραδοθούν μέχρι το 2023. Έξι τανκς σε σύνολο 40 δεν είναι αρκετά για την επίσκεψη του Γερμανού Καγκελάριου στην Αθήνα», αναφέρει το γερμανικό δημοσίευμα.