Αυτοψία στο εργοτάξιο της Λεωφόρου Κατεχάκη, εκεί όπου πραγματοποιούνται οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό, έκανε ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο Χρίστος Δήμας περιηγήθηκε στον χώρο, συνομίλησε με τους εργαζομένους και έκανε αυτοψία με αφορμή τη διάνοιξη της σήραγγας 186 μέτρων για την οποία πολλή συζήτηση και αντιδράσεις προκλήθηκαν.

Τη Δευτέρα δόθηκε εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της κατασκευής σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό, στην κοινοπραξία που εκτελεί το έργο, αμέσως μόλις έγινε αντιληπτό ότι διανοίχθηκε η σήραγγα, εκτός της μελέτης, σύμφωνα με ενημέρωση που παρείχε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.

Τι αναφέρει η ανακοίνωση της κοινοπραξίας

Απαντήσεις- διευκρινίσεις σχετικά με την κατασκευή σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό στην Λεωφόρο Κατεχάκη, δίνει η ανάδοχος κοινοπραξία «ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA- ALSTOM TRANSPORT S.A.» έπειτα από τη συζήτηση που άνοιξε και τις αντιδράσεις που ακολούθησαν, όταν έγινε γνωστό μέσω επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή από τον Χρήστο Κατσώτη του ΚΚΕ, ότι επί έξι μήνες ο ανάδοχος έσκαβε για 150 μέτρα «κατά παράβαση της μελέτης».

Σήμερα η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο τονίζει σε ανακοίνωσή της ότι «η εταιρεία εκτελεί το σπουδαίο αυτό έργο απολύτως προσηλωμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του έργου».

Ειδικότερα πηγές της εταιρείας αναφέρουν: «Η διάνοιξη βοηθητικής σήραγγας 186 μ. η οποία ενώνει την κύρια σήραγγα του μετρό με τον επίσταθμο που κατασκευάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες του έργου, κατασκευάζεται επακριβώς και σωστά στη θέση που έχει υποδειχθεί από τις μελέτες αυτές και βέβαια θα παραμείνει ακριβώς στην ίδια θέση που σήμερα κατασκευάζεται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του έργου.

Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη, η κατασκευή της βοηθητικής αυτής σήραγγας γίνεται σε δύο φάσεις, λόγω της μεγάλης διατομής της: Κατά την αρχική φάση διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας, και κατά την επόμενη φάση διανοίγεται το δεύτερο επίπεδο, σε μεγαλύτερο βάθος, οπότε η κατασκευή ολοκληρώνεται. 

Από την αλληλογραφία τής αναδόχου με την  Ελληνικό Μετρό ΑΕ, προέκυψε διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας. Το τρέχον αυτό ζήτημα, μαζί με άλλα που εύλογα ανακύπτουν κατά την εκτέλεση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου έργου, θα διευθετηθεί κατά τον ένα ή τον άλλο τρόπο, όπως συνήθως συμβαίνει, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σχετική σύμβαση για την κατασκευή του έργου.

Κανένα ζήτημα ασφαλείας δεν τίθεται από την κατασκευή της βοηθητικής σήραγγας, καθώς όλα τα μέτρα προστασίας τηρούνται στο ακέραιο και ελέγχονται συστηματικά και συνεχώς σε 24ωρη βάση.

Καμία μη αναμενόμενη επιφανειακή καθίζηση δεν έχει διαπιστωθεί, καθώς όλες οι σχετικές τιμές είναι πολύ χαμηλές και εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

«Η ανάδοχος κοινοπραξία εκτελεί το σπουδαίο αυτό έργο απολύτως προσηλωμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του έργου, όπως διαχρονικά συμβαίνει σε παρόμοια έργα των μελών της Κοινοπραξίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό».