Ο ορισμός του Μαΐου ως μήνα εκλογών από τον πρωθυπουργό και με επικρατέστερο σενάριο την Κυριακή 21 Μαΐου, Κωνσταντίνου και Ελένης, αυτόματα η περίοδος μετά το Πάσχα μετατρέπεται σε ένα «ντόμινο» πολιτικών διεργασιών και εξελίξεων.
Βήματα που θα οδηγήσουν στο στήσιμο της πρώτης κάλπης και αν χρειαστεί θα ακολουθήσουν και τα αντίστοιχα που θα οδηγήσουν και σε δεύτερες εκλογές στις αρχές Ιουλίου.
Εφόσον ο πρωθυπουργός επιλέξει την 21η Μαΐου για να προσφύγει η χώρα στις κάλπες, η προκήρυξη των εκλογών αναμένεται να γίνει μετά το Πάσχα και η διάλυση της Βουλής αμέσως μετά την Κυριακή του Θωμά, τη Δευτέρα 24 Απριλίου.
Αμέσως μετά τη διάλυση της Βουλής, και εφόσον όλα εκκινήσουν με ημερομηνία εκλογών την 21η Μαΐου, παράλληλα θα ανοίξει ο δρόμος και για την υποβολή των υποψηφιοτήτων και έως τις 2 Μαΐου θα πρέπει να υποβληθούν στην ηλεκτρονική πύλη καταχώρισης υποψηφίων, οι υποψήφιοι βουλευτές ενώ θα έχει προηγηθεί η κατάθεση στον Άρειο Πάγο του ονόματος και του σήματος του κάθε πολιτικού σχηματισμού, ώστε στη συνέχεια ο Άρειος Πάγος να ανακηρύξει τους συνδυασμούς που θα συμμετέχουν στις εκλογές.
Το ενδιαφέρον στην εν λόγω φάση εστιάζεται στο κόμμα του Ηλία Κασιδιάρη και στο αν θα συμμετάσχει στις εκλογές.
Το αποτέλεσμα των εκλογών θα κρίνει και τα μετέπειτα βήματα. Σε περίπτωση, δηλαδή, μη αυτοδυναμίας, κάτι που θεωρείται βέβαιο καθώς οι εκλογές θα διεξαχθούν με το σύστημα της απλής αναλογικής, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας στις 22 Μαΐου, σύμφωνα με το άρθρο 37 του Συντάγματος θα ξεκινήσει τις διερευνητικές εντολές οι οποίες μπορούν να διαρκέσουν από τρεις έως εννέα ημέρες.
Αρχικά, η πρώτη εντολή σχηματισμού κυβέρνησης δίνεται στον αρχηγό του πρώτου σε ψήφους κόμματος που αναδείχθηκε στις εκλογές, αλλά αν διαπιστωθεί αδυναμία σχηματισμού κυβέρνησης, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, η οποία μπορεί να δώσει μέχρι τρεις συνολικά διερευνητικές εντολές στα τρία μεγαλύτερα κόμματα, δίνει την εντολή στον αρχηγό του δεύτερου κόμματος και αν και πάλι δεν επιτευχθεί συνεργασία για σχηματισμό κυβέρνησης, η εντολή πάει στο τρίτο κόμμα που αναδείχθηκε από τις εκλογές.
Εφόσον οι εντολές αποβούν άκαρπες, στη συνέχεια η Πρόεδρος συγκαλεί σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό την προεδρία της σε μια ύστατη προσπάθεια σχηματισμού οικουμενικής κυβέρνησης, κάτι ωστόσο που στη δεδομένη συγκυρία επίσης θεωρείται αδύνατο να επιτευχθεί.
Σε αυτή την περίπτωση το "επόμενο βήμα" είναι συγκρότηση υπηρεσιακής κυβέρνησης, μεταξύ 25 και 30 Μαΐου, αναλόγως τις ημέρες που θα διαρκέσουν οι διερευνητικές εντολές, με την κ. Σακελλαροπούλου να ορίζει τον υπηρεσιακό πρωθυπουργό, ο οποίος είναι πάντα ένας από τους προέδρους των τριών ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας και, εν συνεχεία, ορίζεται και ορκίζεται η υπηρεσιακή κυβέρνηση της χώρας. Παράλληλα, μετά την ορκωμοσία της υπηρεσιακής κυβέρνησης συγκροτείται η νέα Βουλή για μία μόνο ημέρα ώστε να εκλέξει προεδρείο και στη συνέχεια διαλύεται εκ νέου προκειμένου να οδηγηθεί η χώρα στις δεύτερες κάλπες.
Σε αυτό το σενάριο, επικρατέστερη ημερομηνία, εφόσον οι εξελίξεις οδηγήσουν εκεί, είναι οι δεύτερες εκλογές να διεξαχθούν στις 2 Ιουλίου αλλά πλέον με τον νέο εκλογικό νόμο που ψήφισε η κυβέρνησης της ΝΔ, της ενισχυμένης αναλογικής. Το αποτέλεσμα της δεύτερης κάλπης θα κρίνει και τις μετέπειτα εξελίξεις και πάλι, τις διερευνητικές εντολές, τον σχηματισμό κυβέρνησης και την ορκωμοσία της νέας Βουλής. Σε περίπτωση αυτοδύναμης κυβέρνησης είναι δεδομένο ότι οι διαδικασίες θα τρέξουν πολύ πιο γρήγορα ώστε μέχρι τις 10 Ιουλίου να έχει σχηματιστεί κυβέρνηση.
Το χρονοδιάγραμμα αυτό ωστόσο μπορεί να παραταθεί εάν και πάλι δεν προκύψει από τις εκλογές αυτοδύναμη κυβέρνηση και μέσω διερευνητικών εντολών και πάλι βάση του άρθρου 37 του Συντάγματος, αναζητηθεί και επιτευχθεί συνεργασία κομμάτων που θα συγκροτήσει τη νέα κυβέρνηση.
Αν όχι, ερώτημα παραμένει αν τα κόμματα -αρνούμενα να συνεργαστούν μεταξύ τους- θα αναλάβουν την ευθύνη να οδηγήσουν τη χώρα και σε τρίτες κάλπες.