Τρίτη
04 Μαρτίου 2025

Σταϊκούρας: Είναι καλύτερος ο σιδηρόδρομος δύο χρόνια μετά τα Τέμπη

«Η σύμβαση 717 έχει ολοκληρωθεί για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με πλήρη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση σε όλο τον άξονα, εκτός από το τμήμα που υπέστη ζημιές από τον Daniel», είπε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, όταν ρωτήθηκε αν ο σιδηρόδρομος είναι ασφαλής.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ανέφερε ότι υπάρχουν τέσσερα κέντρα ελέγχου σηράγγων και πέντε κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας, τα οποία δεν υπήρχαν στο παρελθόν, ενώ η χρηματοδότηση του ΟΣΕ έχει αυξηθεί στα 75 εκατομμύρια ευρώ από 45 εκατομμύρια ευρώ που ήταν πριν το καλοκαίρι του 2023. «Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ ανέρχονται σε 1.320 άτομα, αυξημένοι από 1.096 πέρυσι, με άλλες 140 προσλήψεις να αναμένονται στο τέλος του μήνα μέσω ΑΣΕΠ». 

Ακόμα, ο Χρήστος Σταϊκούρας ενημέρωσε ότι έχουν διασφαλιστεί 25 εκατ. ευρώ για ισόπεδες διαβάσεις και ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχει στελεχωθεί, με πόρισμα που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Ο νόμος που ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο προβλέπει τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα που θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και τη ΓΕΟΣΕ. Τέλος, ο υπουργός αναφέρθηκε σε ευρωπαϊκό σχέδιο δράσης που θα αρχίσει τον Απρίλιο του 2024 και θα διαρκέσει έως το τέλος του 2026, με στόχο την ενίσχυση των μεταφορών.

Σχολιάζοντας το πόρισμα σχετικά με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου πριν την τραγωδία στα Τέμπη, ο υπουργός σημείωσε: «Για πολλά χρόνια υπήρχαν σοβαρά προβλήματα που προήλθαν από διάφορους παράγοντες, μεταξύ των οποίων και η οικονομική κρίση» και πρόσθεσε: «Τα προβλήματα που έχουν προκύψει εδώ και δεκαετίες δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν άμεσα». 

Αναφορικά με τις 17 συστάσεις του πορίσματος, ο υπουργός επισήμανε ότι πρόκειται για «συστάσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ προς το υπουργείο Μεταφορών και τους φορείς του, εκ των οποίων μόνο μία σχετίζεται άμεσα με το υπουργείο και αφορά τη συνέχιση κοινών δράσεων». 

Όταν ρωτήθηκε αν ο σιδηρόδρομος είναι σήμερα ασφαλής, απάντησε: «Εγώ και η οικογένειά μου χρησιμοποιούμε το τρένο».

Αναφορικά με τη σύμβαση Hellenic Train, εξήγησε ότι υπάρχουν τρεις συμβάσεις: μία με το ελληνικό δημόσιο, μία με τον ΟΣΕ και μία με τη ΓΕΟΣΕ. «Ανάλογα με την εξέλιξη της Δικαιοσύνης, είναι προφανές ότι θα επαναξιολογήσουμε τις συμβάσεις».

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Μαρινάκης: Ο σιδηρόδρομος θα παραμείνει ανοιχτός - Εν λειτουργία η αναδιάρθρωση

O σιδηρόδρομος θα παραμείνει ανοιχτός και η αναδιάρθρωση θα γίνει, ενώ ο αυτός λειτουργεί, ξεκαθάρισε ο Παύλος Μαρινάκης, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. Ο κυβερνητικός...

Σκέρτσος: Η Aντιπολίτευση επιχειρεί την ποινικοποίηση και την παράλυση της πολιτικής ζωής

Σφοδρή επίθεση κατά της Αντιπολίτευσης εξαπέλυσε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ. «Αυτό το οποίο συνέβη στα Τέμπη κι αυτό για το οποί...

Φόρτωση άρθρων...