Υποψήφιος με το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής στην Ζάκυνθο θα είναι ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης επί ΣΥΡΙΖΑ, Σταύρος Κοντονής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι θέμα ωρών να ανακοινωθεί και επισήμως από το ΠΑΣΟΚ η υποψηφιότητα του Σταύρου Κοντονή στον νομό Ζακύνθου.
«Η υποψηφιότητά μου με το ΠΑΣΟΚ τελεί ακόμα υπό την κρίση του Προέδρου του κόμματος Νίκο Ανδρουλάκη, επομένως δεν μιλώ σήμερα ως o επίσημα υποψήφιος Βουλευτής Ζακύνθου με το ΠΑΣΟΚ. Τελείωσα με τον ΣΥΡΙΖΑ από το 2020 για τους γνωστούς λόγους, συγκρούστηκα με την ηγεσία του κόμματος και αυτή η ιστορία έχει τελειώσει», είχε αναφέρει πριν από λίγες ημέρες στο Zante Times, o Σταύρος Κοντονής.
«Η εκλογή του Ανδρουλάκη με ώθησε σε αυτή την κατεύθυνση – Eίναι ένας νέος και αδιάφθορος άνθρωπος»
Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «ΕΡΜΗΣ», ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης επί ΣΥΡΙΖΑ, Σταύρος Κοντονής, εξήγησε τους λόγους συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ, τονίζοντας ότι η κίνησή του δεν έχει ιδιοτελείς σκοπούς κι αυτό φαίνεται από το γεγονός πως δεν πήγε από ένα μικρό κόμμα σε ένα μεγάλο, αλλά αντίθετα.
Για τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ είπε πως η εκτίμησή του για το Νίκο Ανδρουλάκη είχε εκφραστεί πριν από την εκλογή του ως Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και είχε αρθρογραφήσει σχετικά στον αθηναϊκό τύπο.
«Η εκλογή του Νίκο Ανδρουλάκη με ώθησε σε αυτή την κατεύθυνση διότι πιστεύω ότι είναι ένας νέος και αδιάφθορος άνθρωπος με αρχές και αξίες, έχει γνώση της ιστορικής πορείας του ΠΑΣΟΚ, των επιτευγμάτων και των λαθών του. Αυτή η συμπυκνωμένη εμπειρία ελπίζω να τον οδηγήσει σε μία επανεκκίνηση σε όφελος του λαού και της δημοκρατικής παράταξης», είπε ο Σταύρος Κοντονής.
Κάνοντας μία αναδρομή στην πρόσφατη πολιτική του πορεία, ο πρώην βουλευτής Ζακύνθου είπε: «Τα χρόνια που μεσολάβησαν από το 2019 μέχρι σήμερα θα μπορούσα να κάνω το κορόιδο για όσα συνέβησαν και για όσα υπέπεσαν στην αντίληψή μου και αγγίζουν την διαπλοκή και την διαστρέβλωση του προγράμματος και της φυσιογνωμίας του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό θα ήταν για μένα το εύκολο ώστε σήμερα να επανέλθω στη Ζάκυνθο και να διεκδικήσω την έδρα του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Όμως εγώ σε τέτοια θέματα δεν βάζω νερό στο κρασί μου και γι’ αυτό ήλθα σε κάθετη, οριστική και αμετάκλητη σύγκρουση με τη διαπλεκόμενη ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ δίνοντας τέλος σε μία πορεία πολλών ετών. Σημειώνω πως ήμουν από τα ιδρυτικά μέλη του ΣΥΡΙΖΑ και μαζί με το Γιάννη Μπανιά και άλλα μεγάλα στελέχη, διεκδικήσαμε το ΣΥΡΙΖΑ ως ενιαίο φορέα της ανανεωτικής και ριζοσπαστικής αριστεράς, όταν κάποιοι άλλοι δεν το ήθελαν.
Σήμερα έκανα αυτή την επιλογή και έχει τεθεί η υποψηφιότητά μου προς συζήτησε σε ένα κόμμα που πανελλαδική είχε 8% στις τελευταίες εκλογές και στη Ζάκυνθο 6%. Άρα ο καθένας αντιλαμβάνεται πως η στάση μου είναι στάση αρχής και σε κάθε περίπτωση κανένας δεν μπορεί να πει πως περιέχει ιδιοτέλεια γιατί δεν πήγα από ένα μικρό κόμμα σε ένα μεγάλο να διεκδικήσω την εκλογή μου».
Η τραγωδία στα Τέμπη
Σε ερώτημα για τα γεγονότα με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και πόσο αυτό επηρεάζει τα προεκλογικά ο κ. Σταύρος Κοντονής δήλωσε: «Τη χώρα μας και την προεκλογική περίοδο βαραίνουν τα γεγονότα με την τραγωδία στα Τέμπη κι αυτό αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις και στο ενδιαφέρον της κοινής γνώμης να μάθε την αλήθεια.
Το σύνθημα «καμιά συγκάλυψη», θεωρώ ότι είναι ένα λαϊκό αίτημα απέναντι σε κάτι που ο ελληνικός λαός και η ελληνική νεολαία έχουν αντιληφθεί πως υπάρχουν πολλοί υπεύθυνοι, πέρα από τα φυσικά πρόσωπα που ενεπλάκησαν άμεσα στο ατύχημα και εννοώ τους σιδηροδρομικούς που απολογούνται αυτή την περίοδο στη δικαιοσύνη.
Προχθές δημοσιοποιήθηκε με στοιχεία στον αθηναϊκό τύπο η άποψη ενός υπεύθυνου ατόμου του κ. Λάμπρου, ο οποίος ανέφερε πως η σύμβαση που θα εμπόδιζε το μοιραίο δυστύχημα και την απώλεια τόσων ζωών, θα μπορούσε να είχε υλοποιηθεί από το 2016 κι αυτό δεν έγινε για λόγους διαπλοκής. Είναι κάτι που όλοι υποψιαζόμαστε και λέω από την κυβερνητική εμπειρία που έχω πως η παράταση για την υλοποίηση συγκεκριμένων συμβάσεων, τις περισσότερες φορές αν όχι όλες, υποκρύπτει διαπλοκή των εργολάβων που πρέπει να κάνουν το έργο και της πολιτική ηγεσίας».
Ο Σταύρος Κοντονής αναφέρθηκε σε ευθύνες των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας και είπε: «Αν αυτά ισχύουν και θεωρώ ότι ισχύουν, τότε έχουμε τεράστιες πολιτικές ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ γιατί η σύμβαση έπρεπε να είχε εκτελεστεί το 2016.
Αλλιώς έπρεπε να ληφθούν μέτρα εναντίον αυτών που έπρεπε να ολοκληρώσουν τη σύμβαση και δεν το έκαναν. Επίσης υπάρχουν ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας από το 2019 μέχρι σήμερα, δηλαδή της σημερινής κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας η οποία δεν έκανε απολύτως τίποτα για 4 χρόνια.
Αυτοί που ερίζουν και αποδίδουν ευθύνες ο ένας στον άλλον, αποδεικνύεται πως έχουν τις ίδιες ευθύνες και είναι εξίσου υπεύθυνοι ως πολιτικοί προϊστάμενοι του υπουργείου Μεταφορών.
Για οκτώ χρόνια έπαιζαν με τις ζωές ανυποψίαστων και αθώων ανθρώπων και καταλήξαμε στο τραγικό συμβάν.
Υπάρχει ανθρώπινο λάθος και ατομικές ευθύνες με τους σιδηροδρομικούς υπαλλήλους αλλά γι’ αυτό βάζουμε στη ζωή μας τις νέες τεχνολογίες, για να προλαβαίνουν ή για να αποτρέπουν τα ανθρώπινα λάθη».