Αυτό δήλωσε σε δημοσιογράφους ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης της Ρωσίας, Γιούρι Μπορίσοφ.
Ο Γιούρι Μπορίσοφ έκανε λόγο για ένα ηλεκτρικό αεροπλάνο «που βασίζεται σε αρχές υπεραγωγιμότητας», με τον ηλεκτρικό κινητήρα να εντάσσεται στο πλαίσιο της δουλειάς του Κεντρικού Ινστιτούτου Αεροπορικών Κινητήρων (CIAM) της Ρωσίας.
O ηλεκτρικός κινητήρας βασίζεται σε υπεραγωγούς υψηλής θερμοκρασίας με χωρητικότητα 500 kW και κατασκευάστηκε από τη Superox, όπως μετέδωσε το Russia Today.
Οι δοκιμές ενός πολλά υποσχόμενου ηλεκτρικού κινητήρα αεροσκάφους άρχισαν στις 5 Φεβρουαρίου και δημιουργήθηκε ένα ειδικό «ιπτάμενο εργαστήριο» με βάση το αεροσκάφος Yak-40.
Σύμφωνα με τον Μιχαήλ Γκορντίν, διευθύνοντα σύμβουλο του CIAM, πρόκειται για «ένα από τα πιο σημαντικά προγράμματα της σύγχρονης αεροπορίας», καθώς προορίζεται να λύσει μια σειρά από προβλήματα τεχνολογικής φύσης που αντιμετωπίζουν οι αερομεταφορές.
O υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας, Ντένις Μαντούροφ, είπε την Παρασκευή πως η μικρή ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Zetta σχεδιάζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και έχει σκοπό να αρχίσει την παραγωγή του φέτος.
Όπως αναφέρει το Reuters, η αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας- η οποία αποτελεί μεγάλο εξαγωγό πετρελαίου και φυσικού αερίου- δεν είχε ως τώρα επιτυχημένα προγράμματα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και είναι άγνωστο κατά πόσον υπάρχουν τέτοιες προοπτικές για το άμεσο μέλλον, λόγω των ανεπαρκών υποδομών φόρτισης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Autostat, στη Ρωσία πωλήθηκαν πέρυσι 5.960 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων 687 καινούρια, και το σύνολο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα δεν ξεπερνά τα 10.000.