Πολλά σχέδια για μικρά αεροσκάφη που σχεδιάστηκαν για να ενταχθούν στην βιομηχανία των αποκαλούμενων ιπτάμενων αυτοκινήτων, έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια. Η αυστριακή εταιρεία «CycloTech» παρουσιάζει ένα από τα πιο επαναστατικά σε σχεδιασμό και τεχνολογία τέτοιου είδους όχημα.
Το «Blackbird» έχει έξι σετ ηλεκτρικών κινητήρων που περιστρέφονται σε κύκλο γνωστούς με τον όρο «κυκλοκινητήρες» οι οποίοι είναι εμπνευσμένοι από συστήματα θαλάσσιας πρόωσης. Δύο στο μπροστινό μέρος, δύο στο πίσω μέρος, ένα ακριβώς μπροστά από το πιλοτήριο και ένα ακριβώς πίσω από το πιλοτήριο.
Καθώς περιστρέφονται, οι κυκλοκινητήρες δημιουργούν μια ώθηση προς τα πάνω που είναι αρκετά ισχυρή ώστε να εκτοξεύει το «BlackBird» κάθετα στον αέρα και να το διατηρεί εκεί.
Ακόμα, προσαρμόζοντας ελαφρά τη θέση κάθε πτερυγίου του κινητήρα, μπορεί να αλλάξει η κατεύθυνση της ώθησης, επιτρέποντας την εύκολη μετάβαση από την αιώρηση στην πτήση προς τα εμπρός. «Με το Blackbird δείχνουμε πώς αυτή η καινοτόμος τεχνολογία θα ανοίξει την αγορά για ιπτάμενα αυτοκίνητα.
Η «CycloTech» είναι η μόνη εταιρεία στον κόσμο που εργάζεται επί του παρόντος στην εμπορική εφαρμογή των κυκλοκινητήρων ως το κύριο σύστημα πρόωσης», ανέφερε ο Χανς-Γκέοργκ Κίνσκυ, ο οποίος είναι Διευθύνων Σύμβουλος της «CycloTech».
Η εταιρεία αναφέρει ότι ολόκληρο το σύστημα επιτρέπει «ακριβή έλεγχο προς όλες τις κατευθύνσεις», συμπεριλαμβανομένου του φρεναρίσματος στον αέρα και της επιβράδυνσης, καθώς και της παράλληλης στάθμευσης καθώς πλησιάζει στο έδαφος. Το σκάφος μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητες περίπου 120 χλμ./ώρα.
Το Blackbird έχει ικανότητα ελιγμών 360 μοιρών ενώ μπορεί ακόμη και να φρενάρει ξαφνικά στον αέρα, κάτι που εξακολουθεί να είναι μια κρίσιμη ικανότητα για τα ιπτάμενα οχήματα. Το σύστημα πρόωσης εξασφαλίζει επίσης «σταθερότητα και υψηλό επίπεδο άνεσης των επιβατών» ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες όπως ισχυροί άνεμοι και βροχή.
Η CycloTech υποστηρίζει ότι έχει επιλέξει κυκλοκινητήρες για το ιπτάμενο όχημά της επειδή επιτρέπουν την «κατασκευή συμπαγών αεροσκαφών που έχουν το μισό μέγεθος από αυτά με άλλα συστήματα κίνησης όπως οι έλικες. Ακόμα, η εταιρεία τονίζει ότι το σκάφος μπορεί να συνεχίσει να πετάει ελεγχόμενα ακόμη και αν κάποιος κυκλοκινητήρας αντιμετωπίσει πρόβλημα και τεθεί εκτός λειτουργίας.