Στην έρευνά τους, που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Comprehensive Psychiatry», φάνηκε ότι το ένα τρίτο των 122 ατόμων που μελετήθηκαν ανέφεραν συμπτώματα εξάρτησης στις διαδικτυακές αγορές.
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει επίσημα ταξινομημένη ξεχωριστή διαταραχή για την εμμονική κατανάλωση στο διαδίκτυο αλλά στην 11η αναθεώρηση της Διεθνούς Στατιστικής Ταξινόμησης Νόσων και Σχετικών Προβλημάτων Υγείας (ICD) θεωρήθηκε ως μια άλλη ιδιαίτερη μορφή ιδεοψυχαναγκαστικής διαταραχής.
Η κατάσταση αυτή προσδιορίζεται από μια υπερβολική ενασχόληση με την επιθυμία ή την κατανάλωση διαδικτυακών προϊόντων, όπως και την ακαταμάχητη παρόρμηση για απόκτηση καταναλωτικών αγαθών.
Αυτοί που πάσχουν αγοράζουν πιο πολλά αγαθά από αυτά τα οποία μπορούν, χρειάζονται ή καταναλώνουν για ευχαρίστηση, για να ανακουφιστούν από τα αρνητικά συναισθήματα, αλλά οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η ευκολία με την οποία οι άνθρωποι μπορούν πλέον να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες τους μέσω του διαδικτύου επιδεινώνει αυτά τα προβλήματα και προκαλεί εθισμό.
Βρέθηκε ότι αυτοί που σκόραραν υψηλότερα στην κλίμακα εξάρτησης από τις online αγορές παρουσιάζουν μεγαλύτερο άγχος και συχνά συμπτώματα κατάθλιψης.
Οι ερευνητές προειδοποιούν ότι το διαδίκτυο προσφέρει πρόσβαση σε τεράστιο αριθμό online καταστημάτων καθιστώντας το ευκολότερο να δώσει κανείς άμεσα επιβράβευση στον εαυτό του και να εξαρτηθεί.
Οι ηλεκτρονικές αγορές δημιουργούν μια θύελλα διαθεσιμότητας, ανωνυμίας, προσβασιμότητας και προσιτών τιμών που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της εξάρτησης.