Μπορεί τα λεφτά να μη φέρνουν την ευτυχία, αλλά... σίγουρα μπορούν να φέρουν ένα ζευγάρι ολοκαίνουρια παπούτσια.

Οι επιστήμονες αποκάλυψαν πρόσφατα τις φυσιολογικές επιδράσεις που έχουν οι αγορές στον ανθρώπινο εγκέφαλο, αποκαλύπτοντας, μάλιστα, ότι τα «εμπνευσμένη ψώνια» μπορεί να προσφέρουν στιγμές παρατεταμένης ευχαρίστησης συγκρίσιμες με αυτές που προκύπτουν από τη σεξουαλική επαφή.

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία MyndPlay, η οποία κάνει μελέτες που χρησιμοποιούν ακουστικά ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (EEG) για τη μέτρηση της ευχαρίστησης στα ηλεκτρικά σήματα του εγκεφάλου, αναφέρει πως υπάρχει σχέση μεταξύ αγορών και ευχαρίστησης, αποκαλύπτοντας κάποια πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα.

Οι ειδικοί προκειμένου να καταλήξουν σε πιο έγκυρα αποτελέσματα, χώρισαν τους «shopaholics» σε δύο ομάδες:

Στους «Inspired» και στους «Shop-y-cats».

Η πρώτη ομάδα αποτελούταν από εκείνους που αντλούν πραγματική ευχαρίστηση από τα ψώνια, ενώ η δεύτερη ομάδα αποτελούταν από αυτούς που ψωνίζουν, μόνο, για να νιώσουν ότι ανήκουν κάπου.

Οι ειδικοί ανέλυσαν τα εγκεφαλικά σημεία, εκείνα που είναι συνδεδεμένα με τη δημιουργία και την ευχαρίστηση.

Η έρευνα έδειξε πως οι «Inspired» αισθάνονται «καταναλωτική ηδονή», την ώρα που φτάνουν στο ταμείο, συναίσθημα που μπορεί να συγκριθεί με το σεξ ή τα δευτερόλεπτα εκείνα που βιώνει ένας οδηγός της Formula 1 που τερματίζει πρώτος.

Από την άλλη πλευρά, οι «Shop-y-cats» ευχαριστιούνται τα ψώνια αλλά σε μικρότερη ένταση από τους άλλους.

Η έρευνα έδειξε ότι περισσότεροι από τέσσερις στους πέντε «Shop-y-cats» αισθάνθηκαν πίεση στο να βρουν κάτι, ενώ οι ίδιοι, κατά τη διάρκεια των αγορών, σημείωναν αυξημένη πνευματική κόπωση κατά 30% κάθε 10 λεπτά.

Από την άλλη πλευρά, οι «Inspired» αγοραστές παρουσίασαν μία διαφορετική πλευρά στο θέμα, αφού επέλεγαν να αγοράζουν μοναδικά πράγματα τα οποία πραγματικά ήθελαν, ως έκφραση της μοναδικότητάς τους και της προσωπικότητάς τους.