Τετάρτη
27 Νοεμβρίου 2024

Οι ανοιχτοί δίαυλοι του πρωθυπουργού με τους αγρότες, ποιοι συντηρούν την κατάσταση ομηρίας φοιτητών και το (αποτυχημένο) σχέδιο ΣΥΡΙΖΑΙΩΝ να ξεμπερδεύουν με τον Κασσελακη

Παρασκήνιο

Παραμένει σε κατάσταση συναγερμού το Μέγαρο Μαξίμου για την διαχείριση του ζητήματος των αγροτών. Παρά τον ειλικρινή και απολύτως πειστικό λόγο με τον οποίο ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε χθες με ομάδες αγροτών, είναι ξεκάθαρο πως πρωτίστως το ΚΚΕ και δευτερευόντως κομματίδια της Άκρας Δεξιάς, συνεχίζουν να συντηρούν την ένταση στα μπλόκα των Εθνικών Οδών.
Τo σώου των κινητοποιήσεων θα κορυφωθεί το επόμενο τετραήμερο στην Agrotica στην Θεσσαλονίκη, πιθανώς και με κάποιες «ακτιβιστικές» ενέργειες. 
Η Κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός πάντως θα συνεχίσουν να διατηρούν ανοιχτούς διαύλους με τον αγροτικό κόσμο, είναι όμως αποφασισμένοι και να μην ανεχθούν περαιτέρω πολιτική σπέκουλα ή ασκήσεις «επαναστατικής» γυμναστικής από τους σύγχρονους... Μαρίνους Αντύπες του Περισσού.  

@ Χθες και το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), σύμφωνα με ομόφωνη απόφαση της Συγκλήτου του έδωσε το «πράσινο» φως για την διεξαγωγή εξετάσεων εξ αποστάσεως σε όσες σχολές τελούν υπό κατάληψη. Και αυτό συνιστά εξαιρετικά θετική εξέλιξη. Βεβαίως υπάρχουν και στην Πανεπιστημιακή κοινότητα κάποια μαύρα στίγματα, σχολές δηλαδή που ακούνε (προφανώς) τις «προτροπές» Πολάκη και επιλέγουν να τινάξουν στον αέρα την εξεταστική περίοδο. Και αναφερόμαστε συγκεκριμένα στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και στα τμήματα των Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Χημικών Μηχανικών και στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Πολυτεχνείου. Αξίζουν πράγματι «συγχαρητήρια» στους Συλλόγους των καθηγητών αυτών των Σχολών που με τις αποφάσεις τους εκατοντάδες φοιτητές θα χάσουν το εξάμηνο τους, με ότι αυτό συνεπάγεται και οικονομικά για τις οικογένειες τους.     
 

@ Πολιτικά ενδιαφέρον: Λίγες μέρες πριν την τριήμερη εκδρομή στις Σπέτσες πραγματοποιήθηκε στην Καισαριανή μια συνάντηση πέντε κορυφαίων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.
Τη συνάντηση οργάνωσε ένα γνωστό στέλεχος που είχε στηρίξει στον δεύτερο γύρο την υποψηφιότητα Κασσελάκη.
Τα πέντε στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ έθεσαν το γνωστό ερώτημα: Και τώρα τι κάνουμε;
Όλοι συμφώνησαν ότι ο Κασσελάκης έχει ξεφύγει και τους διασύρει καθημερινά.
Εκτίμησαν ότι στις ευρωεκλογές θα υποστούν συντριβή.
Εξέφρασαν επίσης την ανησυχία, γιατί όπως είπαν είναι αυτοί που θα φάνε το ξύλο, γιατί ο κόσμος τους θεωρεί συνυπεύθυνους για τη διάλυση του ΣΥΡΙΖΑ.
Πάντως απέκλεισαν κάθε πρωτοβουλία, γιατί όπως είπαν δεν υπάρχει επαρκής πολιτικός χρόνος.
Διαπίστωσαν επίσης ότι ο Κασσελάκης δεν πρόκειται να παραιτηθεί, ούτε μετά τις ευρωεκλογές.
Γι΄ αυτό αποφάσισαν να του προτείνουν να τεθεί επικεφαλής του ευρωψηφοδελτίου μήπως και αποφασίσει να μετακομίσει στις Βρυξέλλες.
Πάντως κάποιο τέτοιο ενδεχόμενο, έχει απορρίψει «οριζόντια και κάθετα» ο σημερινός πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
 

@Την ίδια στιγμή οι σχέσεις του Αλέξη Τσίπρα με το διάδοχο του στο γραφείο του 7ου ορόφου στην Κουμουνδούρου Στέφανου είναι τόσο κακές, που ποσώς ενδιαφέρει τον πρώην πρωθυπουργό ο πολιτικός θάνατος του διαδόχου του. Άλλωστε η συγκυρία δεν είναι τυχαία: τα σενάρια για ίδρυση πολιτικού φορέα από τον Αλέξη Τσίπρα προέκυψαν αμέσως μετά από άλλα σενάρια: είχαν προηγηθεί, δηλαδή τα σενάρια που άφησε να διαρρεύσει η Κουμουνδούρου ότι η πρωτοβουλία Κασσελάκη για το «τριήμερο εργασίας» στις Σπέτσες αποτελεί προανάκρουσμα της απόφασης του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ να πολιτευτεί στην Α' Πειραιά. Δηλαδή, να πάρει την έδρα που αυτή τη στιγμή κατέχει ο Αλέξης Τσίπρας...
Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η λεωφόρος Αμαλίας απαντά στην Κουμουνδούρου ότι αν συνεχίσει αυτή η τακτική των προκλήσεων, τότε ο Αλέξης Τσίπρας θα θυμηθεί τον παλιό «κακό» εαυτό του. Μάλιστα, κάποιοι ακραιφνείς «τσιπρικοί» διερωτώνται ποιος ακριβώς στο επιτελείο Κασσελάκη πιστεύει ότι «ο άνθρωπος που τα έβαλε με την Μέρκελ και τον Σόιμπλε θα κολλήσει στον Στέφανο». Πάντως, για την Ιστορία, η 17ωρη διαπραγμάτευση δεν είχε πάει και πολύ καλά...
 

@Σε μεγάλο πονοκέφαλο για το ΠΑΣΟΚ και για τον πρόεδρο του εξελίσσεται η υπερψήφιση του νόμου για τα ομόφυλα ζευγάρια, αφού σχεδόν το 1/3 της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ δεν θα ψηφίσει τον νόπμο.  Με βάση δηλώσεις και πληροφορίες, αρνητικοί με το νομοσχέδιο είναι ο βουλευτής Λέσβου Παναγιώτης Παρασκευαΐδης, ο οποίος εξέφρασε ομοφοβικές δηλώσεις, με αποτέλεσμα να τον αποδοκιμάσει η Χαριλάου Τρικούπη και στελέχη του ΠΑΣΟΚ, επισημαίνοντας πως «δεν απηχούν τις θέσεις του κόμματος».
Αρνητικοί εμφανίζονται, επίσης, ο βουλευτής Αρκαδίας και αντιπρόεδρος της Βουλής Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, ο Απόστολος Πάνας (Χαλκιδική), ο Μανώλης Χνάρης (Ρέθυμνο), ο Τάσος Νικολαϊδης (Δράμα), ο Σταύρος Μιχαηλίδης (Χίος), ο Μπουρχάν Μπαρχάν (Ξάνθη), ενώ προς το «όχι» γέρνει η Κατερίνα Καζάνη από την Εύβοια.
Σκεπτικοί παραμένουν οι βουλευτές Ηρακλείου Ελένη Βατσινά  και Φραγκίσκος Παρασύρης, καθώς και ο βουλευτής Ροδόπης, Ιλχάν Αχμέτ.
 

@ Αναφανδόν υπέρ του νομοσχεδίου τάσσονται ο Γιώργος Παπανδρέου, η Νάντια Γιαννακοπούλου, η οποία δίνει μεγάλη μάχη υπέρ της στήριξης του γάμου τον ομόφυλων ζευγαριών, ο Παύλος Γερουλάνος, ο Μανώλης Χριστοδουλάκης, οι βουλευτές Επικρατείας Δημήτρης Μάντζος και Παναγιώτης Δουδωνής, ο Στέφανος Παραστατίδης, ο Ανδρέας Πουλάς, ο Δημήτρης Μπιάγκης , ο Παύλος Χρηστίδης, ο Γιώργος Μουλκιώτης, η Νάγια Γρηγοράκου και η Κατερίνα Σπυριδάκη, ενώ προς το «ναι» γέρνει ο Μιχάλης Κατρίνης.
Ένα από τα ερωτηματικά είναι και η στάση που θα κρατήσει η Γραμματέας της ΚΟ και η βουλευτής Λάρισας Ευαγγελία Λιακούλη, η οποία ανήκει στην πτέρυγα των διαφωνούντων με την τεκνοθεσία. Αν επιμείνει στη θέση της κατά του νομοσχεδίου θα πρέπει να παραιτηθεί από το αξίωμα.

@ Το «Σύστημα Αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία», το μεγαλύτερο έργο παραγωγής και αποθήκευσης καθαρής ενέργειας με τη μέθοδο της αντλησιοταμίευσης στη χώρα μας, που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ επισκέφθηκε χθες ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, έχοντας την ευκαιρία να διαπιστώσει την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών, στις οποίες απασχολούνται ήδη περίπου 400 άτομα.
Το έργο αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση σε έργο αποθήκευσης στην Ελλάδα, συνολικού ύψους 650 εκατ. ευρώ, αναβαθμίζοντας το εγχώριο σύστημα ηλεκτροπαραγωγής, αλλά και το ενεργειακό σύστημα της Ελλάδας.
Επιπλέον, μεταξύ των κυριότερων πλεονεκτημάτων υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, συγκαταλέγονται η δημιουργία 1.000 νέων θέσεων απασχόλησης κατά την κατασκευή και η διατήρηση 60 θέσεων εργασίας κατά τη λειτουργία για εξειδικευμένο και βοηθητικό προσωπικό, η αξιοποίηση εγχώριων πόρων, ο χαρακτήρας του ως κατά ~70% έργο υψηλής εγχώριας προστιθέμενης αξίας, καθώς και η συνεπακόλουθη βελτίωση τοπικών υποδομών και η αύξηση της επισκεψιμότητας της περιοχής.
Πρόκειται για ένα κομβικό έργο που έχει χαρακτηρισθεί, ήδη από το 2013, Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (Project of Common Interest PCI 3.24) και από το 2014 Επένδυση Στρατηγικής Σημασίας. Οι μελέτες του έργου συγχρηματοδοτήθηκαν από το Πρόγραμμα Connecting Europe Facility, ενώ μέρος του συνολικού κόστους (250 εκατ. ευρώ) του έργου χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΜΑΑ).
 

@  Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, δόθηκε και επίσημα στη κυκλοφορία ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία», ένα έργο που ολοκλήρωσε με επιτυχία η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, θυγατρική της MYTILINEOS Energy & Metals.
Ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο-Αμβρακία» είναι συνολικού μήκους 49χλμ. Ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Α52 και συνδέει απ' ευθείας την Ιόνια Οδό από τον Α.Κ Αμβρακίας με το Αεροδρόμιο του Ακτίου και την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου καθώς και τον οδικό άξονα Βόνιτσας – Λευκάδας.
Το έργο αν και χωροθετείται εντός του νομού Αιτωλοακαρνανίας, ωφελεί σημαντικά την ευρύτερη γεωγραφική ενότητα που περιλαμβάνει τους Νομούς  Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας – Πρέβεζας και Άρτας. Μέσω του Οδικού Άξονα Άκτιο-Αμβρακία επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 13 χλμ., ενώ ο χρόνος ταξιδιού προς τη Λευκάδα και την Πρέβεζα μειώνεται κατά 40 λεπτά,
Η εταιρεία ανέλαβε το έργο «Άκτιο – Αμβρακία» το 2020. Με την χθεσινή τελευταία τμηματική παράδοση η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ολοκληρώνει το έργο έγκαιρα και με υψηλές προδιαγραφές ποιότητας. Είχε προηγηθεί η παράδοση του τμήματος της Παράκαμψης Αμφιλοχίας, μήκους 17,4χλμ τον Ιούλιο 2022, 5 μήνες νωρίτερα από την συμβατική υποχρέωση της εταιρείας.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Πώς ο Μητσοτάκης «χτίζει» το αφήγημα των εκλογών του 2027, δοκιμάζοντας τις αντοχές του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς

Το ξεκαθάρισμα του τοπίου στον ΣΥΡΙΖΑ, με την πολύ βάσιμη υπόνοια και νέας διάσπασης λόγω της δύναμης που διαθέτει ο Παύλος Πολάκης, σχηματοποιεί το νέο πολιτικό σκηνικό στη χώρα. ...

Με ποιον τρόπο ο Μητσοτάκης θα βγάλει «νοκ άουτ» επικοινωνιακά τα κόμματα της αντιπολίτευσης

Η διαγραφή του Σαμαρά με ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της Νέας Δημοκρατίας, ανοίγει τη συζήτηση για τη στρατηγική και την τακτική που πρέπει να ακολουθήσει από δω και...

Φόρτωση άρθρων...